Gå til innhold

Er du merkelojal - overfor hvilket merke?


.JB

Hvilket merke er du gjennomgående mest lojal overfor?   

144 stemmer

  1. 1. Hvilket merke er du gjennomgående mest lojal overfor?

    • Sage
      16
    • Scott
      10
    • Simms
      22
    • Thomas & Thomas
      2
    • Orvis
      11
    • Winston
      4
    • Guideline
      10
    • Loop
      13
    • Patagonia
      2
    • Hardy
      2
    • Zpey
      0
    • Eikre-Fly
      4
    • G. Loomis
      8
    • Waterworks Lamson
      2
    • Zpey
      0
    • Danielsson
      3
    • Fenwick
      0
    • Ron Thompson
      2
    • Vision
      2
    • Diamondback
      0
    • Fishpond
      0
    • LTS
      2
    • Gatti
      3
    • St. Croix
      0
    • Greys
      0
    • Steimler
      1
    • Nautilus (mrk:feil. 3 stemmer skal til "Merker betyr lite )
      4
    • Scientific Anglers
      0
    • Airlfo
      0
    • Rio
      0
    • Tibor
      0
    • ATH
      0
    • Scierra
      1
    • Merker betyr svært lite, går for det funksjonelle
      27
    • Tiemco
      1


Anbefalte innlegg

Gjest Erik Eikre

Dumt at man ikke kan stemme på flere alternativ. Man kan jo være lojal mot stangmerke, snellemerke, snøremerke og vademerke uten at noen av dem bærer samme navn. Eller?

Selv tilhører jeg "funksjonskategorien" om jeg ikke er knyttet til et merke. Noe jeg jo har vært en stund. Men jeg forstår også de som er lojale. Det handler vel om trygghet også vil jeg tro.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dumt at man ikke kan stemme på flere alternativ. Man kan jo være lojal mot stangmerke, snellemerke, snøremerke og vademerke uten at noen av dem bærer samme navn. Eller?

Ja, det oppleves nok litt dumt, men det tvinger stemmegiver til å tenke igjennom hva man er absolutt mest lojal mot, uten at noen trenger føle at de er illojale mot andre favorittmerker av den grunn. ;)

F.eks. Hva med deg Bent, hva er det du absolutt ikke kan gi slipp på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Er det lov å "kuppe" avstemningen ?   :rolleyes:

Er det ikke Saab-klubben som har for vane å gjøre det ? Eller var det ikke de ?

Støtter forøvrig at det bør være lov å stemme på flere valg.... Rettferdig blir det vel uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at man er merkelojal dersom man får betalt for dette, ellers synes jeg hele problemstillingen blir fullstendig meningsløs.  Hvorfor skulle man ellers være merkelojal?

Identitet, selvbilde, gruppetilhørighet - kanskje? Merkevarebygging er uansett en aktivitet som håver inn milliarder hvert eneste år. Hvorfor kjøper folk en stang fra eksempelvis Scott til 6.499,-. Bare funksjonalitet?

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelojal og merkelojal, fru Blom. Jeg er hele tiden ute etter det dyreste utstyret. Merket har ikke noe å si, så lenge andre vet at utstyret er særdeles dyrt  ;D

Fysjameg, der skrotet jeg litt i tråden. Seriøst sett, så er jeg ikke kommet dithen ennå at jeg er merkelojal. Tar det som funker best til lavest mulig pris, og kan godt avstå fra bestemt "funksjonalitet" dersom prisen blir bedre.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper folk en stang fra eksempelvis Scott til 6.499,-. Bare funksjonalitet?

Jørn

Mest sannsynlig i et forsøk på å være like kul som meg, da jeg som kjent alltid har en Scott eller to i mitt arsenal 8)

Mest derfor jeg har scott,men jo dyrerere stang jo større fisk får man :) Kjøper man samme stanga over dammen til en lavere pris, går snittvekten merkbart ned.

kunne aldri falle meg inn og kjøpe ei stang på tilbud, 50% feks, da detter snittvekten tilsvarende:)

nytter jo ikke komme med billige kinastenger og tro man skal få stor fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Stenger, lojal: Sage

Sneller, lojal: Danielsson

Vadere, lojal: Simms

Vadejakke, hore: Det som sitter best og er mest funksjonelt. Jakken som holder meg tørrest lengst i dritvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper folk en stang fra eksempelvis Scott til 6.499,-. Bare funksjonalitet?

Jørn

Mest sannsynlig i et forsøk på å være like kul som meg, da jeg som kjent alltid har en Scott eller to i mitt arsenal 8)

Mest derfor jeg har scott,men jo dyrerere stang jo større fisk får man :) Kjøper man samme stanga over dammen til en lavere pris, går snittvekten merkbart ned.

kunne aldri falle meg inn og kjøpe ei stang på tilbud, 50% feks, da detter snittvekten tilsvarende:)

nytter jo ikke komme med billige kinastenger og tro man skal få stor fisk.

Smalt det fra han, som har solgt Scott'en og bestilt seg "Nest Best of China" stang  ;D

Blir ikke rare greiene på deg neste sesong, Tore  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper folk en stang fra eksempelvis Scott til 6.499,-. Bare funksjonalitet?

Jørn

Mest sannsynlig i et forsøk på å være like kul som meg, da jeg som kjent alltid har en Scott eller to i mitt arsenal 8)

Mest derfor jeg har scott,men jo dyrerere stang jo større fisk får man :) Kjøper man samme stanga over dammen til en lavere pris, går snittvekten merkbart ned.

kunne aldri falle meg inn og kjøpe ei stang på tilbud, 50% feks, da detter snittvekten tilsvarende:)

nytter jo ikke komme med billige kinastenger og tro man skal få stor fisk.

Smalt det fra han, som har solgt Scott'en og bestilt seg "Nest Best of China" stang  ;D

Blir ikke rare greiene på deg neste sesong, Tore  :D

*knis*

Den var kjøpt i USA Lars, gikk rett ned på snittvekter på rundt 3kilo med en gang.

Bare vent til M serien er i hus , med den prisen så regner jeg med att snittvekten vil ligge på rundt 10-15 kg på harren.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til M serien er i hus , med den prisen så regner jeg med att snittvekten vil ligge på rundt 10-15 kg på harren.  ;D

Nei-nei-nei . . . Man kjøper ganske enkelt ikke ei Scott M til 7000kr og fisker harr med den  :o  ;D

Det er visse kriterier som må innfries før man i det hele tatt får innvilget søknad om å få kjøpe ei slik stang :

-Du må love å aldri fiske nymfer eller andre fluer som synker med den.

-Du må kun fiske på steady vakende ørret på minimum halvannen kilo, og det må være villfisk.

-Selvfølgelig er det et krav at det ikke finnes harr og annen ufisk i nærheten av der du fisker . . . Kun ørret og røye.

-Det er kun lov å fiske i elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til M serien er i hus , med den prisen så regner jeg med att snittvekten vil ligge på rundt 10-15 kg på harren.  ;D

Nei-nei-nei . . . Man kjøper ganske enkelt ikke ei Scott M til 7000kr og fisker harr med den  :o  ;D

Det er visse kriterier som må innfries før man i det hele tatt får innvilget søknad om å få kjøpe ei slik stang :

-Du må love å aldri fiske nymfer eller andre fluer som synker med den.

-Du må kun fiske på steady vakende ørret på minimum halvannen kilo, og det må være villfisk.

-Selvfølgelig er det et krav at det ikke finnes harr og annen ufisk i nærheten av der du fisker . . . Kun ørret og røye.

-Det er kun lov å fiske i elv.

;D>:(

Da får jeg heller prute opp en "next best of china" stang da og se om det gjør samme nytten,gjelder og bare ikke gi seg før man bikker 7000  ;)<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg er lojal mot er Simms <<l.

Skulle det derimot komme noen krypende fra  Loop/Guideline m.m. så kan det nok hende jeg hadde latt meg kjøpe :P.

Til info så er jeg sinnsykt flink til alt som har med fluefiske å gjøre,men bare når jeg er helt alene  :rolleyes:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...