Gå til innhold

Ny ring?


Ruffen

Anbefalte innlegg

Har fått tugget sammen 10 f type fly i dag, og har gjort meg litt i flid med å få tatt skikkelige bilder av kunstverkene, også.

Som dere ser har jeg lagt ekstra mye arbeid i kroppen på flua, alle detaljer har en hensikt, og det vil forundre meg mye om dere kommer til å benytte andre fluer enn denne kommende sesong   8)

8175256910_2864dc9b0c_z.jpg

Gleder meg sykt til fluene fra deg lars. Har allerede kjøpt ramme til å ramme den inn i.

Terese lurte på hva jeg skulle med ramme. Jeg sa at du skulle sende flue og da plukka hu en del gull og diamanter ut av safen for å gjøre plass til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hmmm, sliter med å nå samme klasse som Lars både med bilder og fluer...

Angrer som en smed på at jeg ble med her..., får liksom eksponert sjela si....det kommer til å gjøre vondt...

bjorni

Ha-ha . . . Ja, der har du virkelig noe å strekke deg etter  ;D

Gleder meg sykt til fluene fra deg lars. Har allerede kjøpt ramme til å ramme den inn i.

Terese lurte på hva jeg skulle med ramme. Jeg sa at du skulle sende flue og da plukka hu en del gull og diamanter ut av safen for å gjøre plass til den.

Ja, når jeg så resultatet av hva jeg fikk til bak bindestikka i dag fikk virkelig selvtilliten en skikkelig boost  ;D

Disse f-flyene ser jo så vakre ut i utgangspunktet, så glass og ramme vil nok sette prikken over i'en her  :P

Nei, fant ihvertfall ut at jeg må gå til innkjøp av kroker, for det var kun 5-6 igjen av alt som er egnet til å binde f-fly på . . . Skal nok rekke å få postet elendigheta innen tidsfristen, uansett  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress gutta. Det er en milliard dager igjen til vi får bruk for de :)

Snakk om bare 4 små måneder, så her er det bare tida og vægen

Ja, helt riktig.

Få ræva i gir folkens, her brenner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 11 eller 12 fluer vi skal binde nå ?

Har bundet 11, og er ikke motivert for å binde så mye som ei flue til i år . . . Ihvertfall ikke før i morgen  ;D

Det blir jo 11? Man binder ikke til seg selv.

Nei vel . . . Det har jeg gjort i mange år nå, da ingen andre har tilbudt seg å binde til meg  ???  ;D

Faen, så utrolig bra humor jeg har  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da er 11 f-fluer ferdig montert, og klare til å ta fatt på den lange veien til sæbøvik <<l

Velger å si litt om flua her nå, da jeg er redd de fleste mister interessen så fort Henning får postet evt bilde  ;D

Alle har sikkert en f-fly eller 10 i flueboksen, men neppe helt maken til denne :

Fluene er bundet på en krok jeg har valgt å kalle tmc 212y, en kurvet klekkerkrok i str 15.

Materialet i kroppen er noe hemmelig nasa-materiale, som jeg selvfølgelig ikke røper mer her om enn at det ser ut som noe syntetiske greier.

Cdc'en i vingen er selvfølgelig noe helt unikt som jeg har avlet frem selv, men må innrømme at de beste fjærene var mer eller mindre oppbrukt i denne fargen  :-\

Det viktigste er selvfølgelig at denne flua fanger fisk, både under mygg og døgnflueklekkinger. Kanskje ikke i løpet av første sesong, men før eller siden, om dere utelukkende benytter denne flua  ;D

Neida, f-fly har rykte på seg for å være en fiskefanger av rang, noe som også er min erfaring.

PS! Tenker å sende fluene i en slik gammel filmrull-boks . . . Skal vi da sende fluene i en type foret konvolutt, samt sende med en tilsvarende konvolutt og frimerke ? Har ikke vært innblandet i slike skumle ringer før jeg, så jeg bare spør  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Lars. Send med en konvolutt for returen :)

Eller gleder jeg megtil å se materialet på flua. har gjort reint utstyret på labratoriet, så jeg gleder meg til å ta prøver. Skal holde tett om det jeg eventuelt måtte finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på meg selv som er rimelig OK fluebinder når det kommer til de minste fluene.

Er liksom ikke så mange mønster en ikke hadde fått til på et forsøk og to.

MEN...... Jeg fikk fluene fra Sigve i går....

En ting er at jeg skulle nok klart å lage de myggene som han har laga til Ringen, men ALLE er jo SÅ forbanna like. Ingen variasjoner, slik som feks fluene som ligger i slike esker på butikken. Det er vel det som vitner en særdeles dyktig binder?.. Sigve er en av de.

Fikk med noen "bonusfluer" som er av en slik karakter st jeg kan glemme å binde de. Derfor veldig hyggelig å få de, så har jeg et par eksemplar i boksen :)

Gleder meg til å se totalresultatet av denne tråden.

(Må presisere at det ikke er viktig å være verdens beste bindere for å være med i denne ringen, men det jeg mener er at det er litt kult at vi har med oss et par proffer. Gøy å se hvordan det skal se ut :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...