Gå til innhold

"Uppdrag granskning" om Østersjølaksen


Knut Adolfsen

Anbefalte innlegg

Håper lenken går å åpne            http://www.svt.se/ug...tostart=falseke

Se dette og forhåpentligvis sitter du igjen med samme spørsmål som meg. Hvor korka er det mulig å være og samtidig inneha en ministerpost i en regjering jeg mener består av mange intelligente folk.

Ser mye rar forvaltning også her i landet,men vi blir slått av svenskene..

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper lenken går å åpne            http://www.svt.se/ug...tostart=falseke

Se dette og forhåpentligvis sitter du igjen med samme spørsmål som meg. Hvor korka er det mulig å være og samtidig inneha en ministerpost i en regjering jeg mener består av mange intelligente folk.

Ser mye rar forvaltning også her i landet,men vi blir slått av svenskene..

Friluftsfjorden!

Helt enig, hvis den ministeren ikke må gå etter alt det katastrofale som kommer fram, da skjønner ikke jeg noe som helst.

det er like store problemer vi har.... større.

Jess, o-næringen vår som ikke liker ny teknologi fordi den er dyrere i drift og tar bort den nåværende billige konkurransefordelen deres mot nye utenlandske lukkede anlegg. Kraftverkene våre. Settefisksperrer i små vassdrag hvor kartleggingen av disse såvidt er kommet i gang. Nyutviklingen innen mini-og mikrokraftverk som kommer mer og mer i små vassdrag. tjuvfisking i sjø og elv. Mørketallene rundt bifangsten av villaks og utvandrende smolt i sjøen fra trålere som fisker høyt i sjøen etter pelagiske arter. Big trouble in little Norway med andre ord. Og Plenty av plasser å begynne på om man finner ut at alt dette er verdt å kjempe mot for å gjenetablere en ny gullalder med en sunn norsk kyst til sjøørreten, villaksen, sjørøya og det maritime miljø. Facebook kan være en inngangsport for et gryende engasjement hvor man daglig får se diskusjoner, tilgang på bredt utvalg av artikler, forskning og kan prate med mange av de mest engasjerte sjøørret-og villaks forkjemperne i Norge, tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det innskrenkninger på det såkalte husbehovsfiske allerede fra 1.jan.2013. Dette medfører at det blir forbudt med garnfiske på vanndybde under 3m fra 1.oktober til 30.april. Under perioden 1.mai til 30.sept. blir det maks 180m garn og ingen garn skal stå ute mellom kl.1000 og 1600. Maks.maskevidde blir 120mm.

Nå er det vel ikke kilenøtene som er det største problemet i Sverige men kilometerlange garnlenker. På TV-programmet var det et bruk på 1,6 km i skjærgården rett uten for et stort vassdrag :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...