Gå til innhold

Två nya glasfiberspön


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne ha kommet med noen lure spørsmål i forhold til produksjon, men kan dessverre ingenting om glassfiberstenger. Men jeg vet godt hva øyet liker når jeg ser på stenger, og disse stengene du presenterer her skulle jeg gledelig hatt i egen samling. Nydelige stenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Christian,

Nydelig arbeid på begge to! Den første derimot syntes jeg var "ekstra" lekker. Nydelig fargekombinasjon, noe uvanlig, men nydelig. Du skriver egen tapering, som i at du har utviklet den? eller har du rullet den selv også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den signaturen din du bruker på stengene du lager, er det bare sånn den har blitt med tiden eller brukte du tid på å finne en signatur du likte fra starten av? Jeg spør fordi det er spennende og artig å høre hva som ligger bak detaljene i stengene folk bygger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksjonene har jeg ingen forutsetninger for å vurdere, men liker finish og utseende.

Er spesielt begeistret for utforming av håndtak/snellefeste, som virker som en mellomting mellom det Pezon&Mitchell og Garrison brukte på sine canestenger. Omtrent der jeg trives selv, selv om jeg foretrekker litt mer cylindriske håndtak. Uansett er det geniale med custommade at man bl a tilpasser fasongen på håndtaket til brukers ønsker.

Når du først bygger så fine stenger, skulle jeg ønske at du fikk tak i litt bedre kork. Kun en estetisk detalj, men så pent arbeid fortjener det beste av kork :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för vänliga ord!

Springan är ett sätt att gestalta eller dölja en övergång på. På samma sätt som man har en cork check i metall, så har jag gjort en glipa. Det är också ett sätt att skapa en flexpunkt på. På samma sätt som med ventilerade grepp. För mig är det en kul detalj. Precis som med många andra saker på flugspön.

Jag har bättre kork. Men eftersom detta är ett demospö och en prototyp, så har jag sparat den bättre korken till mina spön som skall säljas.

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine stenger. Har stor sans for kork i snellefestet :)

Lurer på om det er mulig å kjøpe bronseringer som de du har brukt i snellefestene? Spør fordi jeg skal bygge et par stenger i vinter og hadde tenkt å bruke kork innlegg og (up-locking) sliding band i snellefestene...

Grunde

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...