Gå til innhold

SØ, vår 2013


Guttemann

Anbefalte innlegg

Virkelig herlig minimalisme. Jeg kjøpte meg en ekstra spole til flytesnøret, som jo tar under ett sekund å bytte.

Jeg har Lamson Konic 2 til ferskvannsfiske og Lamson Guru 3 til sjøen. Har ekstra spole til begge snellene så det er muligheter til å fiske på forskjellige måter!

Som min fiskeivrige onkel sa en gang: "Det handler bare om å få så mange stenger og sneller, slik at kona mister kontrollen på hva jeg har, deretter er det bare å gi gass"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig herlig minimalisme. Jeg kjøpte meg en ekstra spole til flytesnøret, som jo tar under ett sekund å bytte.

Jeg har Lamson Konic 2 til ferskvannsfiske og Lamson Guru 3 til sjøen. Har ekstra spole til begge snellene så det er muligheter til å fiske påforskjellige måter!

Som min fiskeivrige onkel sa en gang: "Det handler bare om å få så mange stenger og sneller, slik at kona mister kontrollen på hva jeg har, deretter er det bare å gi gass"

Din onkel høres ut som en klok mann..  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som min fiskeivrige onkel sa en gang: "Det handler bare om å få så mange stenger og sneller, slik at kona mister kontrollen på hva jeg har, deretter er det bare å gi gass"

Din onkel høres ut som en klok mann..  <<l

ja, han har mye bra for seg han!! Mange stenger og sneller også  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er gøy med bilder,så alle andre kan se hva de gikk glipp av;)

Og hva om folk skriver litt om hvorfor de valge DEN flua,og hvordan man fisker den...

Jeg valgte Baltic Candy fordi jeg har skikkelig trua på den...aldri prøvd flua dog. Og mangler en go tobis imitasjon i boxen.. Den fiskes visst best med kjapt inntrekk,med innlagte stopp.. siden den da imiterer en flyktende tobis ,som stuper mot bunnen.. Har visst flere store Danske havørred på samvittigheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er gøy med bilder,så alle andre kan se hva de gikk glipp av;)

Og hva om folk skriver litt om hvorfor de valge DEN flua,og hvordan man fisker den...

Jeg valgte Baltic Candy fordi jeg har skikkelig trua på den...aldri prøvd flua dog. Og mangler en go tobis imitasjon i boxen.. Den fiskes visst best med kjapt inntrekk,med innlagte stopp.. siden den da imiterer en flyktende tobis ,som stuper mot bunnen.. Har visst flere store Danske havørred på samvittigheten..

Liker det du skriver om balticèn... blir spennende å prøve.

Cdc reka som jeg har laga...Vell, trenger den egentlig noe nermere presentasjon?

Fiskes i nærheten av sulten SØ! Den gir hugg!!  <<l;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte en kutlingimitasjon som går(skal gå, har gjort det før) krok opp slik at den ikke nødvendigvis setter seg fast hvis du lar den synke til bunnen, samt at den er laget kun av kaninhår slik at den er veldig forlokkende og pulserendei vannet. Det er også en flue jeg har fått en del fisk på her i Rogaland så kanskje andre kan få fisk på rundt om i landet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte en eksperimentell børstemark fordi testene mine tilsier at den svømmer veldig bra, med horisontal bukting, istedenfor vertikal, noe jeg ikke har sett andre imitasjoner få til. Med litt testing og modifisering kan den kanskje bli svært lovende.

NB: Den går høyt i vannet, så dere får regulere med snøre e.l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...