Gå til innhold

Bibio


Erik Øistad

Anbefalte innlegg

Hei Erik.

Synes den Bibion var tøff jeg. Har noe clear raffia(sviss straw) her som passer utmerket til vingene i denne. (ikke at hvit ikke er bra) Ville klippet de rett bak krokbøyen åsså(men det er meg)

Tøft med rød gullfasan til bein, me copy <<l.

Dårlig bilde ødelegger for noe jeg synes ser ut som en kuul flue. Ville åsså spart noen lenger fjoner av cdc'n i hacklet.

Sorry for kritikk av bilde, men synes selv det ødelegger hva jeg ser i den flua du har bindt.(ærlig)

Du får slå meg i hodet med noe tungt neste gang, men vanskelig å gi kritikk uten å bli misforstått som en bedreviter.

Du kjenner meg så jeg tørr i dette tilfellet.

De fasanbeina var tøffe og en enkel trigger.

Takk for inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik.

Synes den Bibion var tøff jeg. Har noe clear raffia(sviss straw) her som passer utmerket til vingene i denne. (ikke at hvit ikke er bra) Ville klippet de rett bak krokbøyen åsså(men det er meg)

Tøft med rød gullfasan til bein, me copy <<l.

Dårlig bilde ødelegger for noe jeg synes ser ut som en kuul flue. Ville åsså spart noen lenger fjoner av cdc'n i hacklet.

Sorry for kritikk av bilde, men synes selv det ødelegger hva jeg ser i den flua du har bindt.(ærlig)

Du får slå meg i hodet med noe tungt neste gang, men vanskelig å gi kritikk uten å bli misforstått som en bedreviter.

Du kjenner meg så jeg tørr i dette tilfellet.

De fasanbeina var tøffe og en enkel trigger.

Takk for inspirasjon.

Hei Robban! Er klar over at bilde ødelegger flua, men det er litt begrensa med foto utsyr på gutterommet mitt :P

Ser ikke på dette som noe kritikk med litt tilbake mld. Hva andre synes.

Er mer tips for meg. Det er sånn du blir en bedere fluebinder.

Så bare fortsett og gi tips som jeg kaller det <<l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det som er med slike bilder er at de juger litt. Tror nok ikke at flua er like tett med cdc som det ser ut til. Bilder har en tendens til få fibre til å virke mer kompakte enn de er. Likevel er jeg enig med Robban. Jeg ville likt litt færre og lengre fibre. Bibio har fryktelig lange og markante bein. Den ligger også tungt på vannet, så det gjør ingenting om flua ikke flyter veldig høyt. Dette er bare pirk og flua funker nok som fy slik den er. Fin var den også. Det er derfor jeg tør å pirke litt. :)

Ellers var det en god idé med rød gullfasan!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...