Gå til innhold

Mårn !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Mårnings!

Må bare fortelle. Hadde en morsom opplevelse ved frokost i dag. Smurte meg to knekkebrød. En med gulost og en med brunost. Når jeg myste på tallerkenen, så virket det som om jeg hadde ett hvitt og ett svart knekkebrød! Sjakkfarger altså. Artig fenomen! Livet blir aldri kjedelig, det er nok å finne på!

Mårn-mårn, Jørn :) Fantastisk historie, og vi venter bare på boka! Og denne karen er ikke nominert til noe som helst på Gullkroken 2013 ? Skjønn det den som kan...

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn-mårn, Jørn :) Fantastisk historie, og vi venter bare på boka! Og denne karen er ikke nominert til noe som helst på Gullkroken 2013 ? Skjønn det den som kan...

Takk for veldig hyggelig tilbakemelding, Lars. Blir motivert til å skrive bok om stort og smått av slike fine ord.

Men det med Gullkroken..., pent sagt det også, men... nei nå ble jeg skikkelig flau her gitt.  :-[eeengel

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn du

Enkelte behøver ikke "vinne" Gullkroken. Den står allerede hjemme på peishylla. Fortsett å skrive JB <<l

Hør-hør 8)

Og der er vi plutselig inne på årsaken til at jeg hittil ikke har lansert meg seg som kandidat i noen av kategoriene... Jeg har nemlig ikke en sånn peishylle til å ha slike trofeer på :-\

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn, mårn!

Skjedde noe eiendommelig ved frokostbordet her i dag. Igjen! Hadde gått tom for den deilige Oolong frokost-te-blandingen som jeg fikk av fetter'n min Petter på 40 årsdagen ifjor, så jeg måtte ta en vanlig rød frokost-te fra Twinings. Den er litt sterk, så jeg må ha en liten melkeskvett oppi. Og det var selvfølgelig da det skjedde, klassikeren, hele tepose-tråden med lappen forsvant ned i melkevirvelen og ble dratt ned mot bunnen av den dype te-koppen min. Arrgh! Det var like før leppene formet noen banneord, men med hjelp av teskjeen fikk jeg ganske raskt pirket den opp igjen, så det gikk bra til slutt! Og er det en ting jeg er bevisst på, så er da at slike små irriterende hendelser ikke skal få ødelegge dagen for meg! Fin dag til dere også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn !

Å, dette er slik en koselig tråd.

Mye bedre enn Facebook. For der er det altfor mange som legger inn sånne alvorlige tankerekker til .. ettertanke, lissom. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk der heller kunne lagt inn litt varmere beskrivelser av hvor utrolig flott livet deres er, jeg.

Kanskje plusset på med et hyggelig sitat med tilhørende illustrasjon av teddybjørner og hjerter eller no sånt, kopiert direkte fra internettet?

Hvorfor ingen der har tenkt på å f.eks. dele ting som "Del om du er glad i sønnen/datteren/kona/mannen/bestemor/hunden din", går over min forstand.

Denne tråden derimot ...

Så da føler jeg for å fortelle at denne dagen allerede har vært full av begivenheter.

Ikke bare er høstfargene på sitt mest fantastiske, men presskannekaffen jeg åpnet dagen med var også fantastisk god.

I dag hadde jeg store planer, så jeg måtte forberede meg med nevnte kaffe og sigaretter på verandaen. Jo da. Jeg vet det er veldig dumt å røyke. Jeg prøver å kutte ned om dagen, men jeg var altså bare så spent!

For i dag skulle det komme en kar helt nede i fra Sarpsborg for å kjøpe Toyotaen min.

Helt fra Sarpsborg! Jeg bor på Langhus i Ski kommune, så da er det lett å skjønne at dette ikke dreier seg om en svipptur akkurat.

Da jeg ringte ham i går, etter å ha funnet en annonse i Østlandets Blad, under "Bil ønskes" på "Bruktmarkedet", kjente jeg at jeg var utrolig forventningsfull. For annonsen fortalte at denne personen kjøpte "Alt av bil".

Det var ikke satt begrensninger ved hverken skade/manglende EU-godkjenning/avskiltning, eller noe.

"Finnes det faktisk så snille folk?", tenkte jeg.

For å toppe hele stasen svarte han med en slik jovial Østfold-dialekt.

"Det årnær sæ" var begeret som fikk dråpen til å falle på plass.

Så for et par timer siden kom han hit.

Alle forventninger ble innfridd. Han brydde seg ikke om smådetaljer.

"Ehh, altså, det venstre bakhjulet sitter litt fast, husket jeg på å nevne det på telefonen?", ble møtt med "Det årn..."

Og da jeg måtte beklage at bakluka ikke kunne åpnes akkurat da, kom det samme svaret.

Som tidligere nevnt, det er noe usedvanlig beroligende med den dialekta der.

Det nærmeste jeg kan sammenligne med er om Sigbjørn Johnsen skulle komme med en skikkelig kjip beskjed til Folket, type "Jeg må meddele at vi nok må trekke alle i Norge 75% skatt kommende år, men det går så bra så", men på sin dialekt, med hatten litt på snei. Koselig hadde det vært.

Som dere nå sikkert har forstått har det allerede vært en begivenhetsfull dag.

Camry`n gikk av tunet på hengeren til den hyggelige karen.

Jeg er litt tom nå, liksom.

For prutinga ble tøff.

"Hva tenkte du deg for bilen a?", startet han med.

"Hva ser du for deg a?", svarte jeg.

"Tja, er ikke lett å si", svarte han.

"Vel, noen lapper bør jeg kanskje få?", repliserte jeg.

"Hva med et tusen?", prutet han.

"Å Dævven!", tenkte jeg.

"Greit da?", spurte han(Beklager at jeg ikke greier å gjenta rette dialekten her!), "for da sleper jeg den direkte til nærmeste høgger".

"Får gå for denne gangen da."

Så nå kan jeg melde at jeg i løpet av få timer har blitt ekstremt mye mer populær i nabolaget.

Det gir slik en godfølelse altså.

Folk applauderer.

Skjønt, jeg likte den gamle avskilta Toyotaen jeg. Og Fatter hadde ikke kjørt mer enn en million km. med den i drosja.

Mårn du.  

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn,

Sitter her og replikerer jobb PC'n, da jeg har fått ny i dag. Yess! Jeg har vært heldig. :rolleyes: Nå er den gamle PC'n blitt noen år og ting er lagret litt her og der, så i dag har jeg bestemt meg for at alt skal overføres til "Nusse" i Oslo.

Men du verden så mye som er lagret på den kassa i løpet av et kort liv :o Klokka er snart 16 og bare 154 min igjen før den ene mappa med "litt av alt" er overført.

I mellomtiden kan jeg koke kaffe og glede meg over at jeg ikke rekker bomringen før dagens rushtidsavgift er avsluttet.

Livet smiler <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil benytte anledningen til å fortelle at jammen snødde det her på formiddagen i dag  :-\

Mye tyder på at sommeren er på hell, og når sant skal sies så går det fortere til jul enn til neste sommer nå.

Naturen slutter aldri å overraske, dere  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil benytte anledningen til å fortelle at jammen snødde det her på formiddagen i dag  :-\

Mye tyder på at sommeren er på hell, og når sant skal sies så går det fortere til jul enn til neste sommer nå.

Naturen slutter aldri å overraske, dere  :D

Naturen er lunefull Lars. Det er ikke bare på Toten det skjer. Hørte at opptil flere 10 talls nordlendinger hadde kjørt av veien når det falt hele 2 cm snø. Snakk om å overraske. Også på denne tiden av året ;)

80 min to go.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil benytte anledningen til å fortelle at jammen snødde det her på formiddagen i dag  :-\

Mye tyder på at sommeren er på hell, og når sant skal sies så går det fortere til jul enn til neste sommer nå.

Naturen slutter aldri å overraske, dere  :D

Da er det nok ikke lenge før det blir snø langs Hemsils bredd, men det går jo bra å fiske så lenge isen ikke legger seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil benytte anledningen til å fortelle at jammen snødde det her på formiddagen i dag  :-\

Mye tyder på at sommeren er på hell, og når sant skal sies så går det fortere til jul enn til neste sommer nå.

Naturen slutter aldri å overraske, dere  :D

Da er det nok ikke lenge før det blir snø langs Hemsils bredd, men det går jo bra å fiske så lenge isen ikke legger seg!

Jada, fikk et par fine i krokhølen i går . . .

Befriende lite folk å se  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn !

Å, dette er slik en koselig tråd.

Mye bedre enn Facebook. For der er det altfor mange som legger inn sånne alvorlige tankerekker til .. ettertanke, lissom. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk der heller kunne lagt inn litt varmere beskrivelser av hvor utrolig flott livet deres er, jeg.

Kanskje plusset på med et hyggelig sitat med tilhørende illustrasjon av teddybjørner og hjerter eller no sånt, kopiert direkte fra internettet?

Hvorfor ingen der har tenkt på å f.eks. dele ting som "Del om du er glad i sønnen/datteren/kona/mannen/bestemor/hunden din", går over min forstand.

Denne tråden derimot ...

Så da føler jeg for å fortelle at denne dagen allerede har vært full av begivenheter.

Ikke bare er høstfargene på sitt mest fantastiske, men presskannekaffen jeg åpnet dagen med var også fantastisk god.

I dag hadde jeg store planer, så jeg måtte forberede meg med nevnte kaffe og sigaretter på verandaen. Jo da. Jeg vet det er veldig dumt å røyke. Jeg prøver å kutte ned om dagen, men jeg var altså bare så spent!

For i dag skulle det komme en kar helt nede i fra Sarpsborg for å kjøpe Toyotaen min.

Helt fra Sarpsborg! Jeg bor på Langhus i Ski kommune, så da er det lett å skjønne at dette ikke dreier seg om en svipptur akkurat.

Da jeg ringte ham i går, etter å ha funnet en annonse i Østlandets Blad, under "Bil ønskes" på "Bruktmarkedet", kjente jeg at jeg var utrolig forventningsfull. For annonsen fortalte at denne personen kjøpte "Alt av bil".

Det var ikke satt begrensninger ved hverken skade/manglende EU-godkjenning/avskiltning, eller noe.

"Finnes det faktisk så snille folk?", tenkte jeg.

For å toppe hele stasen svarte han med en slik jovial Østfold-dialekt.

"Det årnær sæ" var begeret som fikk dråpen til å falle på plass.

Så for et par timer siden kom han hit.

Alle forventninger ble innfridd. Han brydde seg ikke om smådetaljer.

"Ehh, altså, det venstre bakhjulet sitter litt fast, husket jeg på å nevne det på telefonen?", ble møtt med "Det årn..."

Og da jeg måtte beklage at bakluka ikke kunne åpnes akkurat da, kom det samme svaret.

Som tidligere nevnt, det er noe usedvanlig beroligende med den dialekta der.

Det nærmeste jeg kan sammenligne med er om Sigbjørn Johnsen skulle komme med en skikkelig kjip beskjed til Folket, type "Jeg må meddele at vi nok må trekke alle i Norge 75% skatt kommende år, men det går så bra så", men på sin dialekt, med hatten litt på snei. Koselig hadde det vært.

Som dere nå sikkert har forstått har det allerede vært en begivenhetsfull dag.

Camry`n gikk av tunet på hengeren til den hyggelige karen.

Jeg er litt tom nå, liksom.

For prutinga ble tøff.

"Hva tenkte du deg for bilen a?", startet han med.

"Hva ser du for deg a?", svarte jeg.

"Tja, er ikke lett å si", svarte han.

"Vel, noen lapper bør jeg kanskje få?", repliserte jeg.

"Hva med et tusen?", prutet han.

"Å Dævven!", tenkte jeg.

"Greit da?", spurte han(Beklager at jeg ikke greier å gjenta rette dialekten her!), "for da sleper jeg den direkte til nærmeste høgger".

"Får gå for denne gangen da."

Så nå kan jeg melde at jeg i løpet av få timer har blitt ekstremt mye mer populær i nabolaget.

Det gir slik en godfølelse altså.

Folk applauderer.

Skjønt, jeg likte den gamle avskilta Toyotaen jeg. Og Fatter hadde ikke kjørt mer enn en million km. med den i drosja.

Mårn du.  

   

Mårn  !

Jeg siterer meg selv her.

Dette er nemlig noe av det mest bevegende jeg noensinne har lest.

For jeg leser nemlig sjelden noe av det jeg har skrevet.

Men her må jeg innrømme at jeg ble positivt overrasket(Greit nok med å ikke orddele ord og sånn, men hva er egentlig "rasket"? Og hvorfor skal det være "over"?)

Uansett, så har den tydeligvis superaktuelle gradestokken nå falt til pluss fire.

Det gjør meg litt småglad, faktisk.

For vinteren er jo sjarmerende på sitt vis. Det kan bli nydelig snø

og det meste.

Men det at Damen bare snappet kronene ut av mine slitne hender, er derimot fascinerende.

Hun hadde forsikret meg om at da Toyotaliket ble hentet, så skulle jeg få lov til å kjøpe en slik en Playstation3.

Skjønt, da hun skrek "SKAL DU HA FIRE BOKS-ØL SÅ MÅ DU FA.. MEG HOLDE KJEFT! JEG TRENGER DEN TOPPEN!",

visste jeg at jeg synes Livet er helt innertier.

Det er bare sånn det bør være.

Kosekos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn mårn! Så hyggelig at det finnes sånne som kjører rundt og hjelper folk sånn alt årnær sæ!  :-)

Og klær er selvfølgelig mye viktigere enn playstation!!

Dere skal jo alltid være tidlig ute med alt på Toten Lars, jeg har vært en tur opp til Lesja i dag, og har ikke sett snurten av snø. Men jeg unner dere gjerne snø jeg hvis dere vil ha den. Veldig fin Lågen nå forresten!

En ekstra mårn til Sigve, lenge siden sist!

Sendt  now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn, mårn!

Må le litt her nå. I dag våknet jeg på magen av alle ting. Sover nesten alltid på ryggen eller på siden. Vippet meg ut av sengen for å gå en tur med bikkja, og akkurat da jeg satt foten i gulvet så slo det meg: Nei og nei, venstrebeinet først i gulvet og ikke høyre, som er det vanlige i 99,99% av tilfellene. I dag har jeg altså stått opp med feil bein! Ble straks nervøs for hvordan dette skulle gå naturligvis,  men så langt har det gått bra og jeg krysser fingre for resten av dagen. Måtte bare dele dette med dere. Fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn, mårn!

Må nesten fortelle om en liten epsiode her i dag morges. Tok meg et par brødskiver til frokost i dag. Hvorav den ene med ribberull fra Gilde (utløpsdato 24. oktober). Da frokosten var fortært så merket jeg at det satt fast en ribberullbit bak den ene hjørnetanna, eller litt lenger bak (alltid vanskelig å identifisere akkkurat hvor man har fått ulumskheter i munnen, synes jeg).Forsøkte å finne ut hvor med pekefiingerneglen, for deretter å lirke den diskret ut , men det skulle vise seg å ikke lykkes. Tannpussen måtte derfor naturligvis suppleres med en runde tanntråd. Benytter Colgate Tanntråd Mint Edition (flat tråd, voksbelagt og fremstilt av ekspandert teflonfiber. Veldig fornøyd med denne da den ikke flosser). Og det var da det skjedde! Litt slumsete som jeg kan være, så dimensjonerte jeg lengden i litt korteste laget. Ja, ja, tenkte jeg, det får gå! Og det gikk greit i starten, men ettersom jeg måtte jobbe meg bakover i tannraden, oppe på høyre side, så ble det etterhvert et komisk syn der jeg nærmest måtte ha begge hendene inne i munnen og jobbe med den korte tanntråden. Etterhvert ble jeg lattermild og kom på tanken at nå må jeg få tatt et mobilbilde av dette som jeg kan poste på FFS, Instagram og Facebook, men så enkelt var det jo ikke å ta bilde da begge hendene allerede var fulle!  Du verden som jeg lo av dette opptrinnet, som jeg forståelig nok bare måtte dele med dere!

Ha en fin dag og helg etterhvert!

PS! Og for dere som sitter og lurer i spenning: Joda, ribberullbiten kom ut til slutt, men ikke spør meg hvordan!      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårnings !

Skal si jeg fikk meg en overraskelse på vei ut i postkassa etter avisa i dag tidlig ! For hva får jeg se i treet på andre sida av veien ? Joda, der har bladene skiftet farge fra grønt til gult, gitt !

Når jeg tenker meg om så har det jo vært nokså kaldt i det siste, og kanskje påvirker det fargen på disse bladene ?

Ja-ja, naturens veier er uransakelige, det er ihvertfall helt sikkert  :)

Nyt helgen da, folkens  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårnings!

I dag, burde man benyttet årstiden, til en formiddag på elgepost, eller et drev etter rådyr, jaktet hare, eller tatt en lengre runde på skogen med Gordonsetter`n etter svarte store bombefly, men neida!

Skal til Gero og teste fluestenger, jeg nå.

Må prøve og få tak i en pose eller to, med litt store puff`s også. Godt en har å gjøre... <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn igjen !

Ja-ja, da er lørdan så godt som unnagjort, men jeg har såvisst ikke kastet bort dagen.

Startet dagen med en real handlerunde, og nå var det klesgarderoben som skulle oppgraderes. Har fortsatt et lite håp om å bli nominert til et eller annet i Gullkroken, og da tenker jeg ikke å stille i slitt olabukse og mariusgenser, for å si det sånn.

Siden jeg ikke har bilett til selve ballet så er mitt eneste håp å komme inn nominasjonsveien. Og om man ikke skulle vinne pris så kan man alltids vinne banketten, er mitt livsmotto  <<l

Fant noen skikkelig røffe hettegensere og en halvdrøy caps hos H&M, og selve finstasen handler jeg bestandig hos Cubus  :)

Vel hjemme igjen fikk jeg med meg at gromgutta i Liverpool holdt 10 mann-sterke Newcastle til uavgjort, mens favorittlaget rbk overbeviste med propaganda-fotball og 3 poeng i kristiansand  <<l

Etter disse sterke inntrykkene var det tid for middag, og her i huset sparer vi ikke på noe når det er lørdag : Betasuppe til forrett, og lettlurt høne som høydepunktet !

Er det rart man er tørst  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn, mårn, litt sent i dag, men jeg stod så tidlig opp at jeg ikke fant veien til tastaturet. Måtte faktisk ha en kaffe for å våkne. Sterke saker, det sa pling i kroppen og hjertet hamret helt vilt, men godt en gang i blant. Nå koser jeg meg glutenfritt knekkebrød med jarlsbergost og en god kopp kamille-te. Må rett og slett få litt orden på magen igjen etter den kraftige kaffen til frokost (en hel teskje pulverkaffe i et krus  :o ).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...