Gå til innhold

Kanskje begynne på Sportsfiske landslinja på Grong


Fluejoakim

Anbefalte innlegg

Hei har veldig lyst til og søke meg inn på Sportsfiskelinja på Grong  :)

Lurer på om noen her har erfaring om denne linjen

Hva kan jeg bli når jeg går på denne linjen med tanke på jobb seinere i livet

Har tenkt litt på å jobbe i en sportsbutikk osen er lønnen osv med en sånn jobb

Tar i mot all info jeg kan få :)

MVH: Fluejoakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har veldig lyst til og søke meg inn på Sportsfiskelinja på Grong  :)

Lurer på om noen her har erfaring om denne linjen

Hva kan jeg bli når jeg går på denne linjen med tanke på jobb seinere i livet

Har tenkt litt på å jobbe i en sportsbutikk osen er lønnen osv med en sånn jobb

Tar i mot all info jeg kan få :)

MVH: Fluejoakim

- Har du kontaktet skolen i Grong? De har vel en veileder der som kan gi svar på det meste ville jeg tro.

Hvis du søker på Grong i dette forumet under "Generelt" vil du finne noen innlegg fra en som har gått der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har veldig lyst til og søke meg inn på Sportsfiskelinja på Grong  :)

Lurer på om noen her har erfaring om denne linjen

Hva kan jeg bli når jeg går på denne linjen med tanke på jobb seinere i livet

Har tenkt litt på å jobbe i en sportsbutikk osen er lønnen osv med en sånn jobb

Tar i mot all info jeg kan få :)

MVH: Fluejoakim

Hei, Joakim. Jeg møtte i hvert fall en fyr som gikk sistelinja på denne skolen, på ei messe hvor jeg holdt noe Loop-demo, og han var utrolig dyktig til å være bare rundt 20-åra. Ja, dyktig til å være hvilken som helst alder egentlig. Så de lærer tydeligvis en hel del der  :)

Om du skal gå på den skolen, så møter du sikkert en hel del dyktige folk som både kjenner bransjen og slik, så det er sikkert også en god inngangsport om du har tenkt å jobbe i en fiskebutikk senere.

Lykke til! Det er en fin ting å følge drømmen sin  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har veldig lyst til og søke meg inn på Sportsfiskelinja på Grong  :)

Lurer på om noen her har erfaring om denne linjen

Hva kan jeg bli når jeg går på denne linjen med tanke på jobb seinere i livet

Har tenkt litt på å jobbe i en sportsbutikk osen er lønnen osv med en sånn jobb

Tar i mot all info jeg kan få :)

MVH: Fluejoakim

Hei, Joakim. Jeg møtte i hvert fall en fyr som gikk sistelinja på denne skolen, på ei messe hvor jeg holdt noe Loop-demo, og han var utrolig dyktig til å være bare rundt 20-åra. Ja, dyktig til å være hvilken som helst alder egentlig. Så de lærer tydeligvis en hel del der  :)

Om du skal gå på den skolen, så møter du sikkert en hel del dyktige folk som både kjenner bransjen og slik, så det er sikkert også en god inngangsport om du har tenkt å jobbe i en fiskebutikk senere.

Lykke til! Det er en fin ting å følge drømmen sin  <<l

Hvordan vet at du at fyr er veldig dyktig etter å truffet han på ei messe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har veldig lyst til og søke meg inn på Sportsfiskelinja på Grong  :)

Lurer på om noen her har erfaring om denne linjen

Hva kan jeg bli når jeg går på denne linjen med tanke på jobb seinere i livet

Har tenkt litt på å jobbe i en sportsbutikk osen er lønnen osv med en sånn jobb

Tar i mot all info jeg kan få :)

MVH: Fluejoakim

Hei, Joakim. Jeg møtte i hvert fall en fyr som gikk sistelinja på denne skolen, på ei messe hvor jeg holdt noe Loop-demo, og han var utrolig dyktig til å være bare rundt 20-åra. Ja, dyktig til å være hvilken som helst alder egentlig. Så de lærer tydeligvis en hel del der  :)

Om du skal gå på den skolen, så møter du sikkert en hel del dyktige folk som både kjenner bransjen og slik, så det er sikkert også en god inngangsport om du har tenkt å jobbe i en fiskebutikk senere.

Lykke til! Det er en fin ting å følge drømmen sin  <<l

Hvordan vet at du at fyr er veldig dyktig etter å truffet han på ei messe?

Tenkte det bare var en fin måte å få kontakter til å jobbe i sportsbutikk på jeg da. Mulig jeg tar feil.

Han var forøvrig veldig dyktig til å kaste. Sikkert mye bedre enn både jeg og du var når vi var 20.

I hvert fall bedre enn meg i 20-års alderen, det skal være sikkert.

Hvordan jeg så at han kastet bra? Jeg så at han kastet bra  :)

Mårn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdannelsen fra sportsfiskerlinja kan evt brukes til enda mer spenstige ting enn å jobbe i sportsbutikk også, som feks å utdanne deg til guide  ;)

Her kan man vel få muligheten til å prøve seg som guide i canada/alaska, eller mer hjemkoselige hemsil  ;D

Forekommer meg at det må være utrolig moro å guide ferske fluefiskere, og virkelig få dem til å svette litt ; " Nei, ikke gjør sånn, din idiot !" . . . "Se for faen å ta deg sammen, amatør !" osv  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 99 grunner til å begynne der og 1 grunn til å avstå...

Den ene grunnen er at damer antageligvis er fraværende på denne skolen. I hvert fall av den penere sorten...

Hvor mange år er det? Er det 3 år? Tre år i sølibat...herre min hatt og gud, det er for lenge..  :-\

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrota er nok det faktum at du vil kunne utdanne deg i ett fag du har INTERESSE for. Hvis ikke interessen er der er faren for stryk stor, uansett fag... Er voksenlærling selv og snakker av erfaring. Skal du utdanne deg bør du velge ett fag du har interesse i, da blir læretiden spennende istendefor for en hatende nødvendighet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrota er nok det faktum at du vil kunne utdanne deg i ett fag du har INTERESSE for. Hvis ikke interessen er der er faren for stryk stor, uansett fag... Er voksenlærling selv og snakker av erfaring. Skal du utdanne deg bør du velge ett fag du har interesse i, da blir læretiden spennende istendefor for en hatende nødvendighet. ;)

Det synes jeg er kloke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! ;) Vurderer denne linja også ! Bor i Siljan/Skien så er jo en jækla lang vei hjem, noen andre som har det "problemet"? Går ut av skolen i år med et godt snitt (rundt 5,2-5,4) , vil skolen påvirke det i negativ retning ? Er så fiskegærn at jeg bare kommer til å fiske ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! ;) Vurderer denne linja også ! Bor i Siljan/Skien så er jo en jækla lang vei hjem, noen andre som har det "problemet"? Går ut av skolen i år med et godt snitt (rundt 5,2-5,4) , vil skolen påvirke det i negativ retning ? Er så fiskegærn at jeg bare kommer til å fiske ! :)

¨

Hei det samme her kommer til og bli lang reisevei da jeg bor i nærheten av Hønefoss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...