Gå til innhold

Flue på Bali


Ole-Jørgen

Anbefalte innlegg

Hehe! Jeg lider av fiskomani så jeg klarer ikke slutte å tenke på det. Klarer en dag eller to med fiske så jeg slipper å måtte ligge på magen å sole meg hver gang det kommer ett knippe halvnakne damer forbi  :P

Takk for tipset Flemming  <<l Dorado hadde vært jækla morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var der hooket jeg opp med en lokal fisker i sanur.  Var ute nesten hele dagen for 800 bath. Fikk en dorado på håndholdt nylon med en svær tubeflue i enden. Vi fisket 4 timers tid på revet etter red snapper og diverse. Prøvde 7ern siste halvtimen og fikk mange makrellliknende fisk.  Sterke og morsomt var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Sanur nå  :) Du blander nok myntenheten til Thailand og Bali, her går det i indonesisk rupi og 800 er jo bare rundt 50 øre  :P hehe, men uansett,  sikkert moro med håndholdt da. Får se hva jeg får til i morgen. Fiske blir det åkke som!

Det stemmer jo selvsagt. Var i Thailand like etterpå. 800 000 rupi betalte vi. Det er vel en ca 550kr. Da var vi to stk. Det er jo ikke noe penger å snakke om. Det var lavsessong når jeg var der, så vi gadd ikke betale flere tusen for å dra ut i en game båt. 

Her er forøvrig Doradoen. Mista mye farge i båten stakar.

314202_10151490332270117_2037962230_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på bali fra 12-22 desember, hadde med fluestang og fisket nesten hver dag, uten hell. fisket på Gilli og noen andre øyer, lillebror fikk 4 stk tunfisk på wobbler da vi ble med en lokal fisker ut. så mulighetene var der. her har du en nettside du kan titte litt på, men bli med en lokal fisker ut istedenfor mye billigere enn hva gutta på denne siden tar. http://www.adhek.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

var på bali fra 12-22 desember, hadde med fluestang og fisket nesten hver dag, uten hell. fisket på Gilli og noen andre øyer, lillebror fikk 4 stk tunfisk på wobbler da vi ble med en lokal fisker ut. så mulighetene var der. her har du en nettside du kan titte litt på, men bli med en lokal fisker ut istedenfor mye billigere enn hva gutta på denne siden tar. http://www.adhek.net/

Vel, jeg er litt inhabil, men jeg ser ekstremt mange som har resultatløse eller dårlige DIY-turer fordi det skal gjøres billig.. Av og til er det smart å legge på noen ekstra kroner for et litt dyrere - men mye bedre produkt.

Det er dessverre ikke sånn lenger at man kan oppdage nye plasser, eller være "pionerer og oppdager" i utlandet...

Stort sett alt som kan fiskes på i utlandet er allerede oppdaget for lenge siden, og mange mennesker har lagt ned mengder med tid for å gjøre seg kjent med et type fiske / sted. Disse er ofte profesjonelle guider, og tar gjerne litt bedre betalt. Men da får du også et langt bedre fiske, enn om man finner en lokal helt med båt på den lokale puben..

Jeg har lært en ting de siste årene: Finner du en lokal "guide" som tilfeldigvis er ledig når du kommer til en destinasjon, så er det nok en god grunn til at han er ledig. 1) Han er ikke god nok, eller 2) han er ikke guide. Gode guider har som regel fullbooket program lang, lang tid i forveien...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...