Gå til innhold

Musrunde i vinter


stemelli

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Det har blitt diskutert mye om musimitasjoner og effekten av dem i fiskesituasjoner. Hvilke kroker og matrialer som er best til de forskjellige formål.

 

Hva med å starte en musring for vinteren ? Det er ganske tidkrevende og forholdsvis store imitasjoner så man må sikkert bruke litt tid på dem, men vi har jo vinteren på oss.

 

Kunne kansje deles inn i div grupper alt avhengig av materiale . Om det er syntetisk, hår , sonker osv..

 

Noen som kunne tenke seg å være med på dette utover vinteren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Endelig noen som sa noe ja... hahahaha. En ting bare... Hva er det du skal putte i stikka da Rune? Du er vel ikke kommet i den alderen du trenger kunstfibre eller andre hjelpemidler for å tilfredsstille kravene til en mus vel? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som sa noe ja... hahahaha. En ting bare... Hva er det du skal putte i stikka da Rune? Du er vel ikke kommet i den alderen du trenger kunstfibre eller andre hjelpemidler for å tilfredsstille kravene til en mus vel? :oops:
Hehe.. nei, bruker ikke syntetiske materialer eller "trailingchuck".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økei da " musring " ikke helt velvalgt ord tydeligvis :oops: men jeg tengte .. døgnfluering, maurring og dermed ... musring. Kan bli mye morro av det 8)

 

Skal vi si ett tak på 7-8 stk ?

Hvis vi setter fristen til den 31oktober for påmelding.

Helt fri fantasi når det gjelder størrelse , utforming og matrialer .

Sikkert unødvendig å nevne, men det bør være singelkrok

Trenger litt tilbakemelding om når vi bør være ferdig, og ellers hvis det skulle være noe annet.

Første gang jeg prøver meg på dette så det kan sikker bli mye rart ....som fks musring.

Ps Har hørt at ingen immitasjon kan erstatte orginalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det vel først og fremst hannfisker man kan regne med å få?

Litt synd for hunnfiskene er jo størst laugh.png' alt=':lol:'>

 

 

Mmmmm ..... tror nok at de hannfiskene som blir utfordret kvalifiserer for betegnelsen stor. Og hvem vet hva neste runde heter :roll: Noen forslag ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Da ble vi fire stk etter min beregning . Korriger meg hvis jeg tar feil, men jeg tror det .

Når skal vi være ferdige da tro ? Foreslår å bruke litt tid så hva om vi sier at jeg har ( hmmmm hva skal man skrive nå tro ) musene her hos meg for utdeling ca 30 nov?

Send meg en pm med navn og adresse .

Det var det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh.... det finnes vel en del som synes urørt natur er helt greit også.

 

Hvordan går det med imitasjonene ?

Selv har jeg kommet frem til å bruke kanin' date=' foam +++.

Skal i akvariet for å se flyteevnen senere i kveld.[/quote']

Nåh.... det finnes vel en del som synes urørt natur er helt greit også.

 

Hvordan går det med imitasjonene ?

Selv har jeg kommet frem til å bruke kanin' date=' foam +++.

Skal i akvariet for å se flyteevnen senere i kveld.[/quote'] Øh... host.. host.. Har ikke bindt ei eneste mus i det siste. Men skal nok klare fristen til 30.11. Har ikke helt bestemt meg for hva slags mus jeg skal bidra med. Det heller mot en versjon med kropp av rådyrhår og skinnhale... Men det er ikke umulig at jeg prøver meg på noe annet. Cdc-mus kunne vært artig. Eller "duck ass mouse" som det heter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...