Gå til innhold

Bornholm 2013


T.Gullaksen

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg info om Nordisk turen? Titta på siden dems uten å se noe.

Du må nukk ringe butikken. Om der er flere ledige plasser, å du hiver deg me.

Så får du tilsendt detaljert tur opplegg av Runar.

Du får selvsagt en liten gjennomgang pr telefon før du bestemmer deg.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg info om Nordisk turen? Titta på siden dems uten å se noe.

Bornholm turene våre har vært en hyggelig tur å arrangere. Da Nordisk Fiskeutstyr annonserte på nett for den første turen i 2006 ble det fullt (10 fluefiskere) i løpet av en uke! De som da ikke kom med 2006 meldte seg på 2007 og sånn har det ballet seg på. Utgangspunktet er at jeg har 5 plasser til de som har vært med før og 5 plasser til helt nye. Så langt har det vært luksus problem å fylle opp, svært hyggelig det da. Send meg gjerne en mail, runar@nfisk.no så har vi kontakt.

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ur for at våre danske venner har ett stykke å gå når det kommer til fang og slipp

Vi har veldig mange fisk og den side er jo en disidert "praleside" - (skryteside)  :D

Helt enig Bo, en virkelig skryteside. De samme personer går ofte igjen også. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke er en form for måtehold. Hvorfor må de ta alle blanke fisk de får. Har de en god dag med 4-7 blanke fisk, så skal de ha med alle hjem, i de fleste tilfeller. Jeg har fisket Bornholm siden 1999 og sånn har det jo alltid vært faktisk, men måtehold skulle jeg gjerne sett mer av. Det er helt klart flere sjøørreter på den danske kyst, i hvertfall foreløpig  ;)

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar nok over neste uke, skal holde dere oppdatert!

Spennende!! Har du noe erfaring derifra fra denne årstiden?

Trygve

Er oppvokst på øya, og foreldrene mine bor der fortsatt, de største fiskene fattern og jeg har tatt har gjerne vert slutt januar/start februar, men det er gjerne lenger mellom hver fisk.

Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar nok over neste uke, skal holde dere oppdatert!

Spennende!! Har du noe erfaring derifra fra denne årstiden?

Trygve

Er oppvokst på øya, og foreldrene mine bor der fortsatt, de største fiskene fattern og jeg har tatt har gjerne vert slutt januar/start februar, men det er gjerne lenger mellom hver fisk.

Magnus

Lykkke til... Blir spennende å høre hvordan det gikk!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på øya - i går var det JÆVLIG vind, 24-27 m/s (båten blev avlyst!), så jeg orket ikke å prøve flue en gang, rappet en gammel haspelstang fra fattern og vi dro til Nørrekrog, ret mellom Melsted og Gudhjem et par timer når fattern fik fri fra jobben. Store, rolige bølger og to små "Grønnlendere" ble det til.

[attach=1]

I dag begynte vi i Salene, litt små bølger, litt vind, litt leire i vannet fra åen - fine forhold! Traff en av de som fisker MYE, han hadde ikke sett noe liv - og sånn ble det.

Ettermiddagen brukte vi på strekket mellom "Hønseriet" og "Himmerrigets port", helt blikkstille vann, ingen fisk her heller..

[attach=2]

Det er halvannen dag mer, håpet lever  ;D

post-3658-13949894639522_thumb.jpg

post-3658-13949894639985_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Drar nedover til øya den 25 mars og blir ei uke. For min del blir det ekstra spennende siden det er første gang jeg reiser dit. I disse tider prøver jeg og suge til meg litt info her og der på nettet og har funnet masse bra mht fiskeplasser, fluevalg og vindforhold. Vurderer en guide en av de første dagene. Skal med en gang kjøpe det heftet om lystfiskeri bornholm som jeg har hørt mye bra om. Har også gjort meg kjent med div fredningsbælter på viskort.dk, og betalt fisketegn avgiften. Ikke lenge til nå, gleder meg så sinnsykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guide er nokk ikke dumt,  kontakt smolten her på forumet, han kjenner øya å denns steiner å rev bedre enn sine egne bukselommer.

Lystfisker guiden er ikke dum, du kan jo alltids lese turrapportene til Runar, fra de tidligere Nordisk turene. Der ligger sikkert ett tips eller to lurt inn mellom ett par skrøner  ;)

Knækk å brækk  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...