Gå til innhold

Bornholm 2013


T.Gullaksen

Anbefalte innlegg

Det er jo aldri bra, typisk ved øst/nordøst vind der nede, da kommer det kalde vannet innerst i Østersjøen rekende. Selv om det ikke er i nærheten av 2010 og 2011 er det is innerst der. Så fort det kommer andre vindretninger går vanntemp opp. De som skal fiske Bornholm uka som kommer får det tøft, men så går luft og vanntemperatur opp igjen fra neste mandag og da er vi der......................... Krysser fingre for at det stemmer.

Fikk en B rapport fra danske som gjort delvis normann av seg i morges, fem mann 55 sjøørret. De største på 62 og 64 cm, blanke fisk. De fisket denne uka, kom hjem i går. Ikke håpløst nei.......

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som den kuldeperioden har bestemt seg for å ligge noen dager ekstra.. Måtte det kalde været forsvinne asap zulu honolulu. Lite gira på å stå i 15ms 0 grader og regn, med flua i vannet som er 1 grad.. :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fin link til 4reels nettside, mye fine bilder kan man si. Kult og hilse på deres 4reels gjeng nere ved arnager idag. For min del tar jeg litt extra tid på og bli kjent, kjøre litt rundt her og der. Det skader ikke ved første gangs besøk til øya i disse kalde tider. Knæk og bræk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny update www.4reels.net

Veldig kul side, flotte bilder og bra skrevet!  

Takk for fine ord! Har oppdatert med siste dagers fiskerier nå  :) I dag var det ørreddagen, det vil si mange fiskere og trangt om plassen. Fikk til gjengjeld lurt opp en på 2.6kg, så stemninga er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra rapport og flotte oppdateringer på siden deres Frithjof.

Landet på sjøørretøya i kveld - klar for morgenfiske i morgen. Sliter litt med nettet her , men skal forsøke å legge ut noen oppdateringer utover uken.

Gard

Lykke til Gard. Bedre temperaturer i vann og luft nå. Vindretningene ser også bedre ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P4070357.JPG

Da var turen over, utrolig hvor fort en uke går når man koser seg!

Vi startet opp med et morsomt fiske etter blanke rakkere fra 0.7 til 1.5 kg og ting så rett og slett bra ut en stund.

P4040329.JPG

Så snudde vinden og vi fikk en ny istid på øya. Vanntemperaturen, som såvidt hadde begynt å stige plumpet ned til 2 grader igjen

Det ble noen dager med hardt kjør og flere måtte ty til både øl, vin og sterkere saker for å holde motivasjonen oppe.

Solrike dager, flotte omgivelser og gode kamerater kommer godt med under slike forhold.

sten.JPG

Dagen før vi reiste hjem snudde vær og vind igjen, og selv om det fortsatt var nattefrost og kaldt i skyggen snudde forholdene til det bedre.

Vi møtte en hyggelig gjeng fluedengere fra Rogaland som rådet oss om en høl de hadde gjort god suksess med, og dette viste seg og være et veldig bra tips - takk skal dere ha gutta dersom dere skulle slumpe til å lese dette!

P4070353.JPG

For min egen del reddet denne fisken turen - maken til kjør er det lenge siden jeg har opplevd. Sølvtorpedoen var mer over enn under vann og jeg var sikker på at fluen skulle falle ut av nebbet flere ganger.

Det gikk heldigvis bra.

Ligger noen flere bilder på bloggen min - mvh Gard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...