Gå til innhold

Neversink Disc caddis


Robban

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lagt en flue i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:

Nok en gang bare et tankespinn. Var innom biltema for å kjøpe hullpiper til gjedde/asp, men det hadde de ikke. De hadde et sett fra 1mm -10 mm så jeg kjøpte det(64.-) og på vei til jobb så dukket det opp en vårflue i hodet.

Måtte hive meg rundt mens min noe aldrende hjerne fortsatt er aktiv å binde et par varianter.

Denne er uprøvd på alle måter og kan justeres i alle bauer og kanter med hver vår egne ideer.

Måtte bare binde et par varianter i kveld.

Kan ikke skjønne at denne kan , om ikke erstatte visse mønstre , men funke oppimot det samme.

Ser for meg god flyteevne, uten å røpe for mange triks, litt plopping under og opp igjen, osv osv, samme det.

Fluen er uprøvd og håper noen andre gjerne spinner videre på bindemåten.

Jeg synes den ble uberkuul :) .

Step by step ble med cdc og det blir ikke så bra på mine håndholdte foto så jeg la til et par andre varianter  hvis du ser over hele saken i fluedatabasen.

Var ihvertfall kuult å binde noe annet.

http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=286

Hilsen

Robban

(laget automatisk av Fluedatabasen)

img_6606.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var også en fantastisk flott kreasjon. Har stor glede av din kreativitet Robban.  Tenkte litt når jeg så denne og poppern din at kanskje denne teknikken kan brukes på litt større fluer til høstbruk også. En imitasjon av ei lita skogsmus for storørreten må da kunne lages på samme vis.

Takk for at du tenker litt utenfor boksen og deler med deg Robban, det inspirer til nytenkning bak bindestikka.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig shit dette robban!! Denne MÅ jo bare funke  :D Takk for sbs også <<l

Du får dra på biltema og binde et par Stian, ganske morsomme og lette å binde åsså.

Trur nok andre lufter vårfluer oftere enn meg.

Jeg satser på Gjørs neste år, 427% <<l;D

;D Nå har jo Kongsvinger blitt så urbant at vi også har fått Biltema så det blir sporenstriks dit i morra  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig shit dette robban!! Denne MÅ jo bare funke  :D Takk for sbs også <<l

Du får dra på biltema og binde et par Stian, ganske morsomme og lette å binde åsså.

Trur nok andre lufter vårfluer oftere enn meg.

Jeg satser på Gjørs neste år, 427% <<l;D

;D Nå har jo Kongsvinger blitt så urbant at vi også har fått Biltema så det blir sporenstriks dit i morra  :D

Takk Waffer'n :D

Stian: pppartytimehhhart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har du fått testa denne i år, Robban?

Jo Wafflus har testet den , men ikke så mye at jeg kan si beste ever ;D

På et par av vanna jeg fisker, så florerer det ofte en del vårfluer i str 14-16 når vulgata'n er litt på hell.

Ikke i de store mengdene, men nok til at vulgataleie fisker tar de. Noe som de ofte gjør fordi det virker som de er , akkurat,  lei......... :D

Det fine er at når de har spist disse en stund , så er plutselig vulgata'n interesant igjen ;) ;)

I de små str(14-16) bruker jeg Razor Foam når jeg stanser ut.

Det blir seff sårbart for litt skarpe ørret-tenner, men det driter jeg i så lenge en flue fanger en fisk eller to.

Fra 14 og opp så bruker 2mm foam, tåler litt mere , men litt samme greia her.

Det blir ihvertfall noen flere rader i boksen til neste sesong av denne typen for min del. Helt overlegen flyteevne <<l

Ser ut som fisken aksepterer profilen åsså , men noen bastant konklusjon får du aldri fra meg uansett ;D ;D <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det driter jeg i så lenge en flue fanger en fisk eller to.

Best ever finnes ikke! Så enkelt er det...! Men best in that spesific situation kan jeg kjøpe. :D

Virker som om du har høyere kriterier for en flue enn det jeg har for jeg gir beng etter en fisk. Har en skarve fisk hærpa flua så er det greit for meg. Har ikke limt en eneste knute i år fordi jeg tenker at tre fisk herper flua, men kroken kan jeg binde opp igjen. Stemmer så langt. Har kun fisket BL i år også (nesten) for erfaringa sin skyld men det er en annen diskusjon..

Denne foamdisccaddisen ser ihf vedlig fiskbar ut og det er godt at du kan bekrefte at den funker. Da blir det å prøve selv og gjøre opp en mening. Herlig innspill på FFS.

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det driter jeg i så lenge en flue fanger en fisk eller to.

Best ever finnes ikke! Så enkelt er det...! Men best in that spesific situation kan jeg kjøpe. :D

<<l

Ganske bra sagt <<l  ;D ;D.

Nye fluer(mønstre) gir åsså overtaket med at man har lyst til å sette de på, sånn funker det hos meg, og det gir ofte supre resultater.. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...