Gå til innhold

Fluer som ikke ble som planlagt.


Robban

Anbefalte innlegg

Sitter ofte å mekker rundt stikka og av og til så setter man seg ned med en plan, men halveis har man bare lyst til å røske hele dritten ut av stikka, men av en aller annen grunn fullfører man.

Har mange rare kreasjoner som havner i et tinn beger og aldri ser dagens lys ;D.

Satt meg akkurat ned med en pils og Van halen 1984 albumet og var klar.

Halveis mista jeg lysta og så ble det en rar sak hvor farger og utseende ble litt annerledes enn tenkt ;D ;D

Flua er jo grei den, men ikke som tenkt >:(.

Tenker ofte på stygge stål flua til Andre Brun når det ikke blir som planlagt ;D. Jeg ler godt inni meg da.

Jeg trur denne havner i tinnbegeret ensom og forlatt stakkar ;D ;D

Hva med en tråd om fluer som ikke fikk sjangsen? Med fluebindingsnivået som det er på denne siden så kan jo missfostra fluer som havner i denne tråden få nytt liv av en som ser et ørlite håp i en stakkar og bringer ideen videre .

Sikkert helt på villspor som vanlig jeg , men bidrar med første flue som havna i tinnbegeret i år ;D ;D

Hadde vært artig med noen bidrag da :D :D

[attachimg=1]

post-982-13949894650256_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... mens jeg sitter her å tenker så håper jeg jo ingen som er i begynnelsen av bindinga tar det ille opp :-\ :-\.

Det kan jo dukke opp fluer her som noen sliter med å få til som vi ler av.

Det var dumt tenkte jeg nå :-\ :-\ :-\, sorry :-\ og på ingen måte hensikt.

Det fine er at unge fluebinderhjerner ofte er proppa fulle med gode ideer som gamle nedsnødde fluebindere har glemt.

Jeg håper vi tenker på dette og bidrar ung som erfaren. Med masse innspill så kanskje vi får frem en killer av en flue <<l <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her gutter ;D.

Denne havna ikke i begeret, men har levd et liv i luksus på døra til snelleskapet mitt.

NB. Var ikke full når denne så dagens lys ;D ;D ;D Den bare ble sånn ;D

Jeg kaller den Jodie Foster Going Alien ;D ;D ;D<<l

Du ler ikke av denne , da blir jeg sur ;D ;D ;D ;D

Nå har jeg lagt hue på stabben  ;D, kom igjen nå ;D

[attachimg=1]

post-982-13949894651235_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha . . . Har aldri sett Jodie Foster så deilig jeg, Robert  ;D

Ja ja hu er jo ikke så værst da selv om hu er ei teppeslikker ;D

Neida, i "Silence of the lambs" var hun beint frem helt grei  ;)

Den første flua di her minner meg aldri så lite om Marilyn Manson  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Robert  :)

Det er en god grunn til at jeg digger deg som fluebinder, og det er fordi du evner å tenke nytt og utradisjonelt.

Å leke ved bindestikka er noe av det jeg også finner mest moro når det gjelder fluebinding (jeg kan ikke fordra å serie-binde dessverre, men skulle ønske jeg hadde evnen til det.). Så bra tråd!

PS Moro at du huska stakkars Stygge Stål, Robert  ;D

For de som ikke vet hvem Stygge Stål er: http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=17029.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Robert  :)

Det er en god grunn til at jeg digger deg som fluebinder, og det er fordi du evner å tenke nytt og utradisjonelt.

Å leke ved bindestikka er noe av det jeg finner mest moro når det gjelder fluebinding (jeg kan ikke fordra å serie-binde dessverre, men skulle ønske jeg hadde evnen til det.). Så bra tråd!

PS Moro at du huska stakkars Stygge Stål, Robert  ;D

For de som ikke vet hvem Stygge Stål er: http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=17029.0

Takk for at du fant frem linken  herr Brun, den er episk bra cccheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært artig med noen bidrag da :D :D

Jeg satte meg ned forrige dagen for å binde en goddard sedge med ett nytt materiale jeg hadde fått tak i her om dagen, antilopehår. Dette skulle spinne enda bedre enn hjort på kroken og jeg gleda meg til å prøve dette. Begynte å spinne bunter med hår med en dancille 6/0 og viste at trådvalget var idioti. Siste bunt skulle binde inn og så ryker tråden. Faen. Visste dette kom til å skje med den tråden. Likevel. Idiot. ;D

Jaja, sedge blei streaking istedenfor. Måtte prøve å redde flua på trosse av at rullgardina gikk ned. Blei en stygg fiskeflua ut av dette til slutt da. Blir artig å se hvordan den flyter. :)

Jeg la ut denne i inspirasjonstråden fordi kroppen på denne er noe man ikke ser der inne hver dag. :)

8435319793_1b8946b256_z.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygge Stål, ser genial ut, rumpetroll imitasjon  :D

Hei, Robert  :)

Det er en god grunn til at jeg digger deg som fluebinder, og det er fordi du evner å tenke nytt og utradisjonelt.

Å leke ved bindestikka er noe av det jeg også finner mest moro når det gjelder fluebinding (jeg kan ikke fordra å serie-binde dessverre, men skulle ønske jeg hadde evnen til det.). Så bra tråd!

PS Moro at du huska stakkars Stygge Stål, Robert  ;D

For de som ikke vet hvem Stygge Stål er: http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=17029.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hadde jeg vært stor ørret, så hadde jeg tatt denne frosken din uten betenkningstid, Robert :)

Kasta som musa: Litt innmed elvebanken, akkurat som at den plutselig "datt ned" fra bredden  <<l

Bra binding  <<l

Hehe herr Brun ;D Har en variant til med litt mindre gapende munn, og bakbein av zonker strips som er friserte med saksa.

Den har jeg testet og den "svømmer " bra, men den er kjipper'n å kaste på litt lett utstyr ;D.

Jeg husker godt en fisketur hvor ingen ting skjedde med Marius'n. Jeg fulgte en frosk fra den ene enden av vannet til den andre, mange mange meter for en stakkars Kermit. Jeg trur den var 1-2 meter fra å nå målet sitt da en spekkhugger av en ørret hentet den delikat i overflaten. Hadde jeg ikke vist bedre og sett det, så hadde jeg trudd noen kasta et gammelt bilhjul i vannet ;D.

Vanskelig å ha trua da her på østlandet, kan fort bli noen timer ;D, men er man heldig så yes, yes <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært stor ørret, så hadde jeg tatt denne frosken din uten betenkningstid, Robert :)

Kasta som musa: Litt innmed elvebanken, akkurat som at den plutselig "datt ned" fra bredden  <<l

Bra binding  <<l

Hehe herr Brun ;D Har en variant til med litt mindre gapende munn, og bakbein av zonker strips som er friserte med saksa.

Den har jeg testet og den "svømmer " bra, men den er kjipper'n å kaste på litt lett utstyr ;D.

Jeg husker godt en fisketur hvor ingen ting skjedde med Marius'n. Jeg fulgte en frosk fra den ene enden av vannet til den andre, mange mange meter for en stakkars Kermit. Jeg trur den var 1-2 meter fra å nå målet sitt da en spekkhugger av en ørret hentet den delikat i overflaten. Hadde jeg ikke vist bedre og sett det, så hadde jeg trudd noen kasta et gammelt bilhjul i vannet ;D.

Vanskelig å ha trua da her på østlandet, kan fort bli noen timer ;D, men er man heldig så yes, yes <<l

<<l <<l Jeg har fulgt med noen frosker gjennom karrieren jeg også,

og noen mus og lemen, og farsken hvilket sjokk det er når en Great White Trout stiger opp og tar musa  :D Rett og slett litt skræmmende, som vi sier på Toten. Er ikke ofte det skjer da. Men rett tid, rett tidspunkt, rett sted, så har faktisk noen av oss vært så heldige å oppleve det skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Det der er vel Bass mat Robban! Men skulle ikke forundre meg om en ørrett vill satt opp denne på menyen også... Dritbra Robban!! Liker fluer "litt utenfor boksen"  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...