Gå til innhold

Karpe i Østfold


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Som overskriften viser så lurer jeg på om noen vet om vann eller elver som holder Karpe.

Fått det for meg at jeg skulle prøve å få en slik på flue!

Det er jo litt hysj hysj, dette med Karpe da.

Men om du skulle ha noe info å dele med meg så er det mulig å sende en pm også..

Om noen har fisket Karpe med flue, så hadde det vært gøy å hørt om noen erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke mange lokasjoner i norge hvor flue kan være særlig effektivt til karpe, men de finnes jo :)

Jeg trenger ikke så mange steder, og ikke mange Karpene heller.

Om jeg klarer å få en så er det greit for meg ;D

Om du føler for å dele noe med meg, så er det mulig å nå meg på pm <<l

Samme gjelder for deg Pål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

er nok ikke mange lokasjoner i norge hvor flue kan være særlig effektivt til karpe, men de finnes jo :)

Jeg trenger ikke så mange steder, og ikke mange Karpene heller.

Om jeg klarer å få en så er det greit for meg ;D

Om du føler for å dele noe med meg, så er det mulig å nå meg på pm <<l

Samme gjelder for deg Pål :)

Ikke helt mitt felt men :) de karpene jeg har fått var I Drammensregionen. Det ene stedet er karpa borte, det andre jeg vet om er godt kjent: Damtjern ved liertoppen kjøpesenter. Du burde ha kort vei til lokasjoner, om ikke annet på svensk side. Digre gresskarper hos søta bror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Neida. Helt ordinære red tag med kulehode. Flytesnor, laaaaang fortom og sakte inntrekk med pauser. Flyt. Sikkert masse andre fluer som funker. Gresskarper spiser jo gress  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere lokasjoner med karpe i østfold. Jeg vet ikke om alle, men ser du fisker mye sjøørret i Jeløya så da har du ett vann med STOR karpe ikke langt unna :)

Så mitt tips er å teste ut småtjern i nærheten av ett kjøpesenter og en kjent europavei så er mulighetene mange :) Begge tjernene har en del spennende fiskearter, suter på 2 kg er nok også en ganske moro affære på fluestang vil jeg tro. Men tror det bare er suter i det ene tjernet og karpe i det andre :)

Skal også finnes/fantes karpe i noen dammer på jeløya, vet ikke helt hvordan det står til med bestanden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...