Gå til innhold

Gode fluefiskevann på Romerike


Gjest Fluefis

Anbefalte innlegg

Gjest Fluefis

Hei,

Som både ny på forumet her og nylig innflyttet til Romerike (Sørumsand), så lurer jeg på om noen har noen gode tips om gode vann for fluefiske (og annet fiske for den del)?

Har søkt etter "Romerike" på forumet her, men det virker som om de fleste treffene er et stykke unna Sørumsand. Eller finnes det noen ok vann i nærheten?

Gleder meg forresten å se så mange innlegg av dyktige fiskere, bindere, etc. Virker som å være et forum med kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluefis

Jeg skriver ikke navn på noen vann i området mitt her.

Man finner nok informasjon ved å besøke hjemmesiden til JFF eller andre som selger kort.

Ække så nøye. Jeg fikk flere tips av lokalkjent som var raus nok til å dele med andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det att man ikke gidder og dele info om gode vann, men heller det at man ikke vet hvem man gir det til. Du presenterer deg ikke med noe navn, alder eller noe som helst så for alt jeg veit er du en type som tar med masse søppel og drit på godplassen, og lar det blir der.. Du skjønner sikkert hva jeg mener. Har delt mye av min lokale viten her inne til andre på PM, men da er det til folk jeg har ett lite bilde av og som jeg gjerne kunne ha slått av en prat med langs bredden. Ved å bare dele ut info om de gode plassene i øst og vest kan man fort ødelegge sin lille perle, og det selvforskyldt...

Dette innlegget ga deg ingenting regner jeg med, men det er ihf en liten forklaring på dårlig respons i tråden. :-\ :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluefis

Det er ikke det att man ikke gidder og dele info om gode vann, men heller det at man ikke vet hvem man gir det til. Du presenterer deg ikke med noe navn, alder eller noe som helst så for alt jeg veit er du en type som tar med masse søppel og drit på godplassen, og lar det blir der.. Du skjønner sikkert hva jeg mener. Har delt mye av min lokale viten her inne til andre på PM, men da er det til folk jeg har ett lite bilde av og som jeg gjerne kunne ha slått av en prat med langs bredden. Ved å bare dele ut info om de gode plassene i øst og vest kan man fort ødelegge sin lille perle, og det selvforskyldt...

Dette innlegget ga deg ingenting regner jeg med, men det er ihf en liten forklaring på dårlig respons i tråden. :-\ :-\

Som jeg skrev så er det ikke så farlig, fordi jeg har fått tips.

Dog er jeg vel ikke av natur så "paranoid" at jeg tror at bare jeg "vet" alder og navn (fordi alle kan vel skrive et "fornuftig navn og alder"), så blir bildet av vedkommende ok. Dessuten har jeg en oppfatning av folk som velger å stille spørsmål på et forum som dette, at de aller fleste er normale, oppegående mennesker. Men, vi er jo forskjellige og derfor har vi sikkert forskjellige oppfatninger og erfaringer.

Jeg har ferdet i naturen i snart 50 år og aldri lagt igjen søppel etter meg (ei heller appelsinskall), så det kan alle romerikinger føle seg trygge på at jeg ikke kommer til å begynne med på mine eldre dager. Når det gjelder typiske badevann ser også jeg mye søppel og ikke minst disse ford*** engangsgrillene som blir liggende igjen overalt, og det er derfor jeg ikke fisker på lignende steder, ala Varsjøen. Nå eter jeg ikke kjøtt heller, og da blir det heller ikke plastikkposer etter pølser, lomper og burgere etter meg.

Jeg tar det til etteretning at "folk flest" her inne har som utgangspunkt å ikke dele med andre, og det er greit å vite. Da vet jeg at dette forumet ikke er stedet for å spørre om slikt, og som jeg skrev så har jeg fått flere tips av en som ikke er på forumet her. Han kjenner ikke navnet mitt, men så vel ca hvor gammel jeg var, og tenkte at det var greitt..

Sitter nesten igjen med en følelse at jeg var frekk som spurte, og beklager det, men jeg har ikke opplevd lignende tilbakemeldinger på lignende spørsmål tidligere i mine snart 50 år (som forresten er i år, om det skulle berolige noen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Fluefis

romeriksåsen er jo full av fiskevann...strekker seg fra

gjerdrum...holter..nannestad..nittedal/hakadal.pluss hele nordåsen ve maura nannestad

så er nok og velge på her gitt.....

MVH

PETTERN

http://www.fiskeforumet.net romeriksåsen

Takker for tips. Men, som du kanskje leste hva jeg innledet med, ønsker jeg å vite hvilke vann som er gode i nærheten av der jeg bor (Sørumsand), og ikke "milevis unna". Da drar jeg like godt til Drammen, hvilket jeg er godt kjent. :)

Har forøvrig fått noen gode tips. Har også vært fraværende den siste tiden, da jeg har en skulder som plager meg slik at fiske pr i dag ikke er aktuellt uansett, dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...