Gå til innhold

LOOP 2013


Torleiv Grøndalen

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

For ei uke . . . ! Ikke før har vi måttet fordøye nyheten om at Aksel og Tone har skilt lag, så kommer dette !  :o  ;D

Har mange år tidligere i LOOP "systemet" selv, og jeg syntes utviklingen er trist. Dette var et firma som i sin "storhetstid" leverte fantastisk utstyr til en progressiv fiskeverden. Har originale LOOP sneller fra 80 tallet, fleece tøy og neoprenvadere fra 90 tallet som er topp ennå. Kasta faktisk ikke det siste Loop Long Distance snøret mitt før forrige sommer. KVALITET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei uke . . . ! Ikke før har vi måttet fordøye nyheten om at Aksel og Tone har skilt lag, så kommer dette !  :o  ;D

Har mange år tidligere i LOOP "systemet" selv, og jeg syntes utviklingen er trist. Dette var et firma som i sin "storhetstid" leverte fantastisk utstyr til en progressiv fiskeverden. Har originale LOOP sneller fra 80 tallet, fleece tøy og neoprenvadere fra 90 tallet som er topp ennå. Kasta faktisk ikke det siste Loop Long Distance snøret mitt før forrige sommer. KVALITET.

Det var vel også de som lanserte SAGE på det skandinaviske markedet, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på at eldre loop er konge. Har både evotec, dryfly og hitec av eldre årgang, og de er jaggu bra!

Samtidig, det virker som om noe nytt er på gang, og jeg stiller meg positiv til dette og håper at linjen ikke blir like ultrakommers og superkul som det har virket. Klikker ofte inn på youtube, og stor del av loop-styret er preget av kule kast og selvpromotering på høyt nivå. Savner gamle loop jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei uke . . . ! Ikke før har vi måttet fordøye nyheten om at Aksel og Tone har skilt lag, så kommer dette !  :o  ;D

Har mange år tidligere i LOOP "systemet" selv, og jeg syntes utviklingen er trist. Dette var et firma som i sin "storhetstid" leverte fantastisk utstyr til en progressiv fiskeverden. Har originale LOOP sneller fra 80 tallet, fleece tøy og neoprenvadere fra 90 tallet som er topp ennå. Kasta faktisk ikke det siste Loop Long Distance snøret mitt før forrige sommer. KVALITET.

Men er det snakk om at det er fare for Loop's eksistens, da ?

Isåfall må jeg skynde meg å kjøpe noen snører  8)

Skal innrømme at jeg tenkte mitt når jeg så hvordan Loop priset bla Cross 1 stengene . . . Husker Lts la seg i samme prisleie med sine X1 stenger, og selv om de promoterte disse stengene særdeles heftig så ble det vel ingen langvarig suksess.

Når man priser stenger fra slike merker høyere enn toppmodellene fra Sage, Scott, Winston mfl, så overrasker det ikke meg om salget går litt tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

For ei uke . . . ! Ikke før har vi måttet fordøye nyheten om at Aksel og Tone har skilt lag, så kommer dette !  :o  ;D

Har mange år tidligere i LOOP "systemet" selv, og jeg syntes utviklingen er trist. Dette var et firma som i sin "storhetstid" leverte fantastisk utstyr til en progressiv fiskeverden. Har originale LOOP sneller fra 80 tallet, fleece tøy og neoprenvadere fra 90 tallet som er topp ennå. Kasta faktisk ikke det siste Loop Long Distance snøret mitt før forrige sommer. KVALITET.

Det var vel også de som lanserte SAGE på det skandinaviske markedet, eller??

LOOP hadde agenturet på Sage fra sånnl ca. -88. Pusha restlager av Sage, Loop sneller mm. for Aktiv Fritid i 88-90 eller deromkring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei uke . . . ! Ikke før har vi måttet fordøye nyheten om at Aksel og Tone har skilt lag, så kommer dette !  :o  ;D

Har mange år tidligere i LOOP "systemet" selv, og jeg syntes utviklingen er trist. Dette var et firma som i sin "storhetstid" leverte fantastisk utstyr til en progressiv fiskeverden. Har originale LOOP sneller fra 80 tallet, fleece tøy og neoprenvadere fra 90 tallet som er topp ennå. Kasta faktisk ikke det siste Loop Long Distance snøret mitt før forrige sommer. KVALITET.

Men er det snakk om at det er fare for Loop's eksistens, da ?

Isåfall må jeg skynde meg å kjøpe noen snører  8)

Skal innrømme at jeg tenkte mitt når jeg så hvordan Loop priset bla Cross 1 stengene . . . Husker Lts la seg i samme prisleie med sine X1 stenger, og selv om de promoterte disse stengene særdeles heftig så ble det vel ingen langvarig suksess.

Når man priser stenger fra slike merker høyere enn toppmodellene fra Sage, Scott, Winston mfl, så overrasker det ikke meg om salget går litt tregt.

Temmelig stivt priset ja. Skulle vel tro at de har sett hva historien forteller, ta f.eks Lts som du sier.. På tide at noe gjøres ihvertfall. De har vel kanskje allerede tatt et riktig steg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt synd, for Loop er bra greier. Har bare hatt fine greier fra Loop. Men jeg undres over at de kanskje har latt seg rive litt med, ift at de har satset på flere hester som f.eks. dette adventure greiene ala Loop advneture som jeg nå ser skifter navn og da sikkert er ute av konseptet. Tilsvarende med andre saker som ikke er ren "Core business". Vet ikke så mye om fisketuren din til denne laken i Argentina Andre, men det var vel en plass som ble markedsført som et LOOP opplegg? Tror at det er mange store selskaper i mange forskjellige bransjer som har svidd seg ganske kraftig, på å glemme hva de egentlig skulle drive med... Vet ikke, bare en streiftanke. Eller en tanke som streifet, eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt synd, for Loop er bra greier. Har bare hatt fine greier fra Loop. Men jeg undres over at de kanskje har latt seg rive litt med, ift at de har satset på flere hester som f.eks. dette adventure greiene ala Loop advneture som jeg nå ser skifter navn og da sikkert er ute av konseptet. Tilsvarende med andre saker som ikke er ren "Core business". Vet ikke så mye om fisketuren din til denne laken i Argentina Andre, men det var vel en plass som ble markedsført som et LOOP opplegg? Tror at det er mange store selskaper i mange forskjellige bransjer som har svidd seg ganske kraftig, på å glemme hva de egentlig skulle drive med... Vet ikke, bare en streiftanke. Eller en tanke som streifet, eller noe :)

Jeg tror også at de har "ridd på bølgen" litt for hardt, og glemt hva og hvem de er. Og da, som du sier, blitt revet med og drevet med for mye samtidig.

Loop har hatt(og fortsatt har? Jeg vet ikke) knall produkter som jeg liksom fikk intrykk av forholdt seg til fiskeren. I de siste årene ble det litt mye, med ting her og ting der, samt sponsing i hytt og pine, som gjorde at jeg mistet på en måte kontroll over hva de drev med. Det ble nesten som et dårlig reality-program med noen personligheter uten fotfeste og virkelighetskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt synd, for Loop er bra greier. Har bare hatt fine greier fra Loop. Men jeg undres over at de kanskje har latt seg rive litt med, ift at de har satset på flere hester som f.eks. dette adventure greiene ala Loop advneture som jeg nå ser skifter navn og da sikkert er ute av konseptet. Tilsvarende med andre saker som ikke er ren "Core business". Vet ikke så mye om fisketuren din til denne laken i Argentina Andre, men det var vel en plass som ble markedsført som et LOOP opplegg? Tror at det er mange store selskaper i mange forskjellige bransjer som har svidd seg ganske kraftig, på å glemme hva de egentlig skulle drive med... Vet ikke, bare en streiftanke. Eller en tanke som streifet, eller noe :)

Hei, Rolf  :)

Joa, det var Loop som var pionérer i Lago Strobel/ Jurassic Lake i Argentina. Som på Kola på 90-tallet.

De siste to åra nå, som jeg har vært hardest involvert i Loop, har vært de mest nøkterne årene jeg har vært med på, når sant skal sies.

Det å bygge opp et godt og stabilt Team, med langsiktige stegvise og nøkterne mål har vært gull. Loop som fenomen er på ingen måte borte, selv om Loop har skiftet norsk distributør, med de lokale omveltninger det nødvendigvis blir. Jeg har ikke noe vondt å si om Loop selv om jeg er ute av det nå. Og det skulle også jammen bare mangle om man har troverdigheten i behold ja.

Edit: For de som ikke har sett Lago Strobel/ Jurassic Lake, så er filmen vår her fra denne fantastiske plassen med vill regnbueørret. Og denne plassen ER faktisk helt fantastisk på alle måter  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jurassic Lake var det, fin film var det og! Tror ikke LOOP kunne hatt noen bedre ambassadør enn deg Brun, har sjelden opplevd å få så utfyllende og gode svar på PM, som da jeg lurte på noe snøre greier. Hvis ikke du blir med Lars på Europrislaget hans, så kan jeg legge inn et godt ord på mitt lag; Team LIDL. Som vurderer å satse tungt  ;D på fluefiskepakker til en folkelig pris i Norge igjen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står skrevet at Loop skal distrubieres av Leech ut til butikkene. De er mest kjent for solbriller :-\

De satser på redskap, stenger, sneller og begrenser på klessiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

For ei uke . . . ! Ikke før har vi måttet fordøye nyheten om at Aksel og Tone har skilt lag, så kommer dette !  :o  ;D

Har mange år tidligere i LOOP "systemet" selv, og jeg syntes utviklingen er trist. Dette var et firma som i sin "storhetstid" leverte fantastisk utstyr til en progressiv fiskeverden. Har originale LOOP sneller fra 80 tallet, fleece tøy og neoprenvadere fra 90 tallet som er topp ennå. Kasta faktisk ikke det siste Loop Long Distance snøret mitt før forrige sommer. KVALITET.

Det var vel også de som lanserte SAGE på det skandinaviske markedet, eller??

Før mi tid, gikk bare i Berkley og Fenwick HMG da:) Det var vel Aktiv Fritid som importerte Sage til Norge vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Står skrevet at Loop skal distrubieres av Leech ut til butikkene. De er mest kjent for solbriller :-\

De satser på redskap, stenger, sneller og begrenser på klessiden.

Hmm, har jeg ikke fått med meg.

Her i Norge trodde jeg følgende:

At Loop tackle as (norsk firma og ny distrubitør av Loop i Norge) skulle gjøre dette. Du finne de om du googler. Jeg fikk ikke til å legge inn link med mobil :)

Og at Leech er et brillemerke. Som skal selges inn i Norge fra i år av. Eikre Fly er vel distrutten her.

Jeg tror ikke Leech og Loop tackle As har en sammenheng, men jeg er ikke sikker.

Hvor leste du det?

Edit: Eikre Fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd noe skjønner jeg. Er hele Loop Norge-teamet nedlagt?

Bygges det opp noe nytt team? Noen som fortsatt er med? Er det noen som vet noe om benefits?  ;D

Det siste er bare tull, men det er klart; skulle jeg hypotetisk sett, uten at jeg kan komme på en eneste god grunn, få masse penger så kan jeg alltids bytte ut Winston med Loop, for det gjør jeg jaggu meg ikke gratis.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygges det opp noe nytt team? Noen som fortsatt er med? Er det noen som vet noe om benefits?  ;D

Selveste Mr. Arnfinn Loop (eller hva han Loop sjefen heter) ringte meg nylig, og fortalte at de gikk for et "one man team" i norge denne gangen, og da siktet de selvfølgelig rett til topps, og kom med en forespørsel om jeg kunne ta på meg det tvilsomme oppdraget.

Desverre for Arnfinn så hadde jeg da akkurat skrevet under på en 3 års kontrakt med Europris, så jeg ba han ringe Syversen. Siden har jeg ikke hørt noe . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygges det opp noe nytt team? Noen som fortsatt er med? Er det noen som vet noe om benefits?  ;D

Selveste Mr. Arnfinn Loop (eller hva han Loop sjefen heter) ringte meg nylig, og fortalte at de gikk for et "one man team" i norge denne gangen, og da siktet de selvfølgelig rett til topps, og kom med en forespørsel om jeg kunne ta på meg det tvilsomme oppdraget.

Desverre for Arnfinn så hadde jeg da akkurat skrevet under på en 3 års kontrakt med Europris, så jeg ba han ringe Syversen. Siden har jeg ikke hørt noe . . .

Du blir for dyr, Lars. Syversen derimot, han er et varp! Med skjemaer og grafer blir nok alle overbevist om at aksjonen er helt perfekt, selv om stanga kjennes litt rar ut ved praktisk testing. Det er grafene som teller. Tror Loopstanden ville solgt mest på alle messer, og det ville ha summet av diskusjoner om ERN, AA, ROI og MOI overalt!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Hadde desverre ikke med meg hodet når innlegget ble publisert. Endret nå.

Men hadde vært hyggelig om noen kunne ha bekrefta om jeg har rett eller feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygges det opp noe nytt team? Noen som fortsatt er med? Er det noen som vet noe om benefits?  ;D

Selveste Mr. Arnfinn Loop (eller hva han Loop sjefen heter) ringte meg nylig, og fortalte at de gikk for et "one man team" i norge denne gangen, og da siktet de selvfølgelig rett til topps, og kom med en forespørsel om jeg kunne ta på meg det tvilsomme oppdraget.

Desverre for Arnfinn så hadde jeg da akkurat skrevet under på en 3 års kontrakt med Europris, så jeg ba han ringe Syversen. Siden har jeg ikke hørt noe . . .

Du blir for dyr, Lars. Syversen derimot, han er et varp! Med skjemaer og grafer blir nok alle overbevist om at aksjonen er helt perfekt, selv om stanga kjennes litt rar ut ved praktisk testing. Det er grafene som teller. Tror Loopstanden ville solgt mest på alle messer, og det ville ha summet av diskusjoner om ERN, AA, ROI og MOI overalt!  ;D

Hehe, skal nok spytte i ei krone eller to selv hvis du møter opp i Loop fra topp til tå.

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står skrevet at Loop skal distrubieres av Leech ut til butikkene. De er mest kjent for solbriller :-\

De satser på redskap, stenger, sneller og begrenser på klessiden.

Hvor leste du det?

I alt om flugfiske nr. 1 2013 jan feb

Kan være det gjelder kun Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...