Gå til innhold

Hakke peiling


Robban

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lagt en flue i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:

En flue jeg brukte mye da jeg startet med sjø-ørretfiske. Vet ikke om jeg husker den helt korrekt og/eller proporsjonsmessig, men vi er i nærheten. Den fanget bra ihvertfall.

Hadde egentlig ikke tenkt å lage så mye show rundt denne flua, men inspirasjonen kom da Ronny Pettersen kom innom sjappa for å handle maggot. Praten gikk løst og vi mintes gamle fluer og turer.

Det som var så spesielt den gangen var at Ronny farget reven sjøl, og den rosatonen som er vanlig idag, ikke var vanlig den gang.

Det blir litt nostalgi og tilbakeblikk og litt latter egentlig når man tenker over detaljer den gang og detaljer idag, he he he.

Hadde en ivrig diskusjon med kompis Roy åsså , og han mente den hadde hale, så da ble det litt ut av mønsteret likavel.

Mens jeg er i jungelcockhumøret så legger vi ut en versjon av en sånn en åsså.

Jungelcock donert av gale Guideline-Børge .

Ringen blir liksom litt sluttet. Masse tanker, minner,og en gjeng jevnaldrende som hver bidrar til sitt.

He he he jeg er rar, men det er jo litt gøy da.

http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=300

Hilsen

Robban

(laget automatisk av Fluedatabasen)

thumbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker den der Robban..

Ser for meg att den der funker som snus i elv!! Den skal prøves! <<l <<l

Du bør prøve den i sjøen.

Vet det blir litt rart, men dette er vel den fluen jeg har fått mest fisk på i sjøen opp igjenom.

Jeg husker jeg hadde rader på rader med den i flueboksen min.

Det blir litt rart og skrive den brukte jeg for 20-25 år siden, fordi det virker så flink er jeg liksom, men sånn var det. Det var flua vi brukte da (og wollybugger, streaking caddis, osv osv osv), kanskje på lik linje som pattegrisen idag.

Men sannheten er åsså at kunnskapen, og  materialer var ikke det samme den gang. Jeg hadde ikke de kunnskapene jeg har idag for 20 år siden for å si det enkelt.

Den gang måtte vi liksom finne ut av ting selv med prøving og feiling. Ikke som idag hvor man med et tastetrykk kan sirkle seg godt inn på fangst og fluemønstre.

Jeg er alikavel en fan av et godt utvalg av fluer, idag helst moderne, men å utelukke gamle tradisjonsmønstre, gjerne så enkle som mulig, er noe jeg ikke gjør.

Denne fluen var litt spesiel, og glemt, og nå refilt i boksene mine.

Jeg ble kanskje litt nostalgisk fordi det ofte ender sånn når man er glad i fluebinding og hele tiden tiden tester nye mønstre, og får nye favoritter , og glemmer gamle.

Nå fløyt det ut igjen T.Gullaksen , men sånn er det med meg, sorry, bare tanker som er vel ment, og som alltid flyter litt ut ;D ;D ;D

Vet ikke hvem opphavsmannen til denne fluen var, men det var Ronny som introduserte den for meg, bror og Roy.

Ronny har handla mye maggot og pilkeutstyr i det siste så det ser ut som om han kanskje er på vei tilbake til fluefiske.

Hvis han blir aktiv bak stikka igjen så har jeg/vi alle som er interisert noe å glede seg til.

Han får Oliver Edwards til å virke som en Teletubby ;D ;D Basta.

Nei nå ble det mye rart ;D Sorry må gi meg med dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker den der Robban..

Ser for meg att den der funker som snus i elv!! Den skal prøves! <<l <<l

Jeg er alikavel en fan av et godt utvalg av fluer, idag helst moderne, men å utelukke gamle tradisjonsmønstre, gjerne så enkle som mulig, er noe jeg ikke gjør.

Denne fluen var litt spesiel, og glemt, og nå refilt i boksene mine.

Der er jeg din rake motsettning.. Til sjø fiske vel å merke.. Jeg har tre bokser med SØ fluer. En boks med Jiggy i forskjellige farger og størrelser. En boks med cdc reker, hovedsakligt i hvit/orange..Å en boks som stort sett bare får sett innsiden av ryggsekken.

Men greit Robban, flua di skal få en sjanse, funker den så skal jeg dedikere en hel rekke i jiggy boksen.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...