Gå til innhold

Fluefiskehelt.


Frode G.

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på at jeg faktisk har fått endel store fisker de siste årene. Jeg vil bli fluefiskehelt.

Hvordan går jeg frem? Hvem må jeg jeg ha som kompiser? Holder det å være stor i kjæften?

Ser jo mange bli verdensmestere på kort tid da.

Regner med at dere kommer til å skjelve i risteboksen i løpet av kort tid. Ruffen skal bli fluefiskehelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Vel, du har utvilsomt et visst talent (joda Syversen, han har det) for å bli superhelt, men i fluefiskemiljøet er det kamp om beinet, så det gjelder å ikke feile på veien !

- Jeg vil først og fremst anbefale deg å bli sponset av en anerkjent aktør i miljøet. Jeg er den eneste superhelten jeg kjenner til som ikke er sponset, men jeg har en medfødt autoritet som er uslåelig.

- Det er usedvanlig viktig å være eier av minst én cree nakke, så se å skaff deg en slik, og legg ut bilde her inne.

- Få Vak-redaksjonen, eller annet anerkjent media, til å lage et portrett av deg, der du fremstår som uhyre sympatisk og kunnskapsrik.

- Legg ut mest mulig bilder av deg selv med stor, tørrfluefanget ørret på sosiale media, og viktigst av alt på,slike bilder; stanga over skuldra. Dette er ikke så enkelt som man skulle tro . . . Fisken skal holdes med hodet mot venstre, og stanga skal peke samme vei (tror jeg). Det skal også se naturlig ut, så øv gjerne foran speilet frem mot sesongstart. Stang og snellemerke skal komme tydelig frem, og det sier seg selv at det ikke bør stå Abu på noen av delene.

- Vær litt overbærende overfor andre fluefiskere, og gjør for all del nybegynnere oppmerksom på at du har vært ute en vinterdag før, helst fra tidlig 70-tall.

- Vær nøye på at vekten på fluesnella til enhver tid skal balansere stanga perfekt. Pinlig om du skulle treffe noen langs elva som spør om å få prøve stanga di, og dette ikke er på stell  :o

- Kom på banen med fluefiskefilm/filmer, eller skriv i det minste ei bok, hvor det ikke levnes noen tvil om at denne karen kan sine saker.

Dette skulle være litt å starte med . . . Kommer med mer inngående stalltips etterhvert  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har utvilsomt et visst talent (joda Syversen, han har det) for å bli superhelt, men i fluefiskemiljøet er det kamp om beinet, så det gjelder å ikke feile på veien !

- Jeg vil først og fremst anbefale deg å bli sponset av en anerkjent aktør i miljøet. Jeg er den eneste superhelten jeg kjenner til som ikke er sponset, men jeg har en medfødt autoritet som er uslåelig.

- Det er usedvanlig viktig å være eier av minst én cree nakke, så se å skaff deg en slik, og legg ut bilde her inne.

- Få Vak-redaksjonen, eller annet anerkjent media, til å lage et portrett av deg, der du fremstår som uhyre sympatisk og kunnskapsrik.

- Legg ut mest mulig bilder av deg selv med stor, tørrfluefanget ørret på sosiale media, og viktigst av alt på,slike bilder; stanga over skuldra. Dette er ikke så enkelt som man skulle tro . . . Fisken skal holdes med hodet mot venstre, og stanga skal peke samme vei (tror jeg). Det skal også se naturlig ut, så øv gjerne foran speilet frem mot sesongstart. Stang og snellemerke skal komme tydelig frem, og det sier seg selv at det ikke bør stå Abu på noen av delene.

- Vær litt overbærende overfor andre fluefiskere, og gjør for all del nybegynnere oppmerksom på at du har vært ute en vinterdag før, helst fra tidlig 70-tall.

- Vær nøye på at vekten på fluesnella til enhver tid skal balansere stanga perfekt. Pinlig om du skulle treffe noen langs elva som spør om å få prøve stanga di, og dette ikke er på stell  :o

- Kom på banen med fluefiskefilm/filmer, eller skriv i det minste ei bok, hvor det ikke levnes noen tvil om at denne karen kan sine saker.

Dette skulle være litt å starte med . . . Kommer med mer inngående stalltips etterhvert  ;)

Dette er en særs go`oppskrift, -Lars-, men du har glemt den letteste veien; bli kompis med en. Få litt

"hang-time", som det kalles på ungt. Det vil øke selvtilliten, og skulle veien til sponsing fortsatt virke lang og kronglete, kan en telefon eller mail til forhandlere hjelpe. Forsøk gjerne landet rundt. Alltids noen som biter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D

"Fisken skal holdes med hodet mot venstre, og stanga skal peke samme vei (tror jeg). Det skal også se naturlig ut, så øv gjerne foran speilet frem mot sesongstart"

Ring gjerne meg hvis badet eller "flexerommet" er for lite for sammenkobla fluestang, så kan jeg komme og bygge et som er stort nok, med speilfliser og innebygde kameraer i både spottekasser, flis og gulv  ;) Det gjelder å være forberedt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de sier i usa : Alt, absolutt alt, er mulig, om man bare vil det nok  ;D

Det har vist seg å stemme også i denne bransjen, så jeg håper viljen er minst like sterk som vettet, Frode ?

Det er nok ikke all verdens innbringende rent økonomisk å være fluefiskehelt, men penger er som kjent ikke alt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en "cree nakke"?

Å, f... Røyk alle mine sjanser til å bli helt der? Vel.

Men, helt ærlig, hva er dette?

Det er en nokså ordinær grizzly-variant, egnet til aurivilli-imitasjoner, men har etterhvert blitt vond å få tak i, dermed denne kult statusen  ;)

Mønsteret er påfallende likt Dark Barred Ginger, som har fungert aldeles utmerket i mine aurivilli duns. Denne er imidlertid ikke noe problem å få tak i, så den har ikke samme status  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet friskt for å bli kjent og populær, og inviterte like gjerne alle sportsfiske- og fluefiskeblader det var mulig å oppdrive hjem til meg på pressekonferanse, med muligheter for en-til-en-intervjuer etter hovedseansen, samt lengre portrettsesjoner med fotomuligheter om ønskelig. I invitasjonen lå det løfter om magiske beretninger, kaffe og kjeks. Men fiskeblader er ikke så lett å få til å gå rundt, så det var alltid ressursproblemer i redaksjonene. Det har i hvert fall ikke kommet noen ennå, men jeg lurer på om ikke det var noen her i forrige uke, for da var det fotspor på trappa, men da var jeg selvfølgelig ikke hjemme. Litt ergelig, men that's life.  

Har også tilbudt redaksjonene å skrive selv og sende ved egne bilder av meg, avslappet poserende i bindekroken min, samt noen fine fiskebilder med actionopplegg og greier. Det var bare sende ble jeg fortatalt, så skulle de lese igjennom og melde tilbake. Ja, så jeg sendte det litt rundt, men har ikke hørt noe, tross gjentatt purringer.  Sendte også til Stokkebekk for eventuell publisering på forsiden av FFS (som back up). Men da var det problemer med publiseringssystemet, og det var noe med bildeformatene som ikke passet helt, i følge en SMS fra sjefen her på siden. Jeg kjørte opp til Stokkis i fjor for å høre om det var mulig å få fortgang på saken, men da hadde filen blitt ødelagt av et virusangrep, og jeg kan saktens ikke finne den selv heller. Men, men, jeg er i hvert fall  fortsatt åpen for et portrettintervju, så det er bare  å ta kontakt. Jobber nå litt målrett med Vak, og det hadde vært kult å få et skikkelig nærbilde av meg på forsiden, slik Bård'ern har i første nummer. Det blir magisk.  8)

JB

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orakelet fra Raufoss -Lars- er inne på det meste, men i tillegg må du selvfølgelig ha din egen blogg. Du er virkelig helt sjanseløs uten.

På veien til superstjernestatus må du også skjenke noen egenkomponerte fluemønstre til verden. Disse må selfølgelig bære ditt navn. Surmagede antydninger om at andre har bundet tilsvarende før og at det i praksis kun er snakk om en lett modifisert Rackelhane eller Montananymfe skal du selfølgelig ikke bry deg om.

Evig legendestatus vil du også være sikret om du oppkaller et kast etter deg. Ruffen-roll??? Også her kan du selfølgelig se bort i fra oppgulp om at noen har gjort det samme før deg. Den slags smålighet skyldes bare misunnelse, men det vet du jo.

Jeg har troa på deg <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du flyr opp og ned de mest trafikkerte elvene på skift her i landet og jager bort alle slukfiskerne i samme stil som TechnoViking? Da blir du fort en fluefiskehelt!

Her er snutten som gir deg inspirasjon til rette holdningen :

Bare husk å bruke headphones og ikke ghettoblaster når du jager, hvis ikke får opplegget motsatt utfall! Litt grov mannerøst under selve slukfiskerangrepet er OK! Lykke til! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gode tips her. Først og fremst skaff deg et profilbilde. Du blir ikke helt hvis folk ikke kjenner deg igjen når du er drita på feks vak fest:-[

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Tror heller jeg velger litt mer supermenn-zorro-fantomet stil. Må ha mystikk rundt meg for å tekkes de fineste damene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å bli hundre år så det går nok ikke. Litt for glad i det søte liv til at det er oppnålig.

Men i motsetning til mange av dere idioter så kommer jeg til å innta penalet med masse gode opplevelser og et godt liv på samvittigheten.

Man må leve livet mens man kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å bli hundre år så det går nok ikke. Litt for glad i det søte liv til at det er oppnålig.

Men i motsetning til mange av dere idioter så kommer jeg til å innta penalet med masse gode opplevelser og et godt liv på samvittigheten.

Man må leve livet mens man kan!

Hei. Jeg ble litt imponert da jeg plutselig oppdage at Frode var på NZ.

Og man må gjøre det slik. Og jeg har i mange år forsøkt å leve mest mulig etter Nike-reklamen selv, som sier:

Just do it.

Man må gjøre ting. Og man må faktisk bare bryte gjennom å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å bli hundre år så det går nok ikke. Litt for glad i det søte liv til at det er oppnålig.

Men i motsetning til mange av dere idioter så kommer jeg til å innta penalet med masse gode opplevelser og et godt liv på samvittigheten.

Man må leve livet mens man kan!

Hei. Jeg ble litt imponert da jeg plutselig oppdage at Frode var på NZ.

Og man må gjøre det slik. Og jeg har i mange år forsøkt å leve mest mulig etter Nike-reklamen selv, som sier:

Just do it.

Man må gjøre ting.

Der er vi helt enige Andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...