Gå til innhold

Fluefiskehelt.


Frode G.

Anbefalte innlegg

Men i motsetning til mange av dere idioter så kommer jeg til å innta penalet med masse gode opplevelser og et godt liv på samvittigheten.

Bare jeg får med rullingsen min så er jeg fornøyd  <<l

Nytter ikke sitte å ruge på gamle opplevelser, det blir man bare sløv av . . . Det gjelder å jage videre, skal man holde superhelt-imaget oppe  8)

Ta meg som et eksempel : I fjor befant jeg meg ved ei ellers flott strekke av ei elv, men denne dagen skjedde det fint lite her. La jeg meg ned i lyngen med rullingsen og dullet meg inn i gammel storhet ? Ja, jeg gjorde jo det, men ikke lenge, før jeg jaget videre for å utforske andre deler av elva ! Det er slike, som ikke gir seg på harde møkka, det blir superhelter av !

"Se, der kommer Superhelten Proffe-Lars ! . . . Da kan vi andre like godt reise hjem, for nå blir det ikke igjen noe å fiske på til oss !", bruker folk å si når jeg ankommer elva.

Livet som superhelt er slitsomt til tider, men alt i alt stortrives jeg med det  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Gjest Erik Eikre

Superhelt er misforstått. Det er en som sitter på bredden med fullt overblikk og sørger for trygghet og ro hos alle de andre det. Med andre ord er en tørrfluepurist nærmest å være en superhelt. Altså purist først og så en mulig helt etter hvert.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare bli en enkel fluefiske helt som så mange andre. En superhelt som til og med et tørrfluepurist er ikke noe for meg. Å være tørrfluepurist er det samme som å innrømme at man ikke kommer til å klare beherske alle former for fluefiske. Å være tørrfluepurist er som å kun klare å svinge til høyre i slalombakken for så å prøve å overbevise verden om at det kun er høyresving som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å blakke meg fullstendig for å bli fluefiskehelt. Liker meg godt her hjemme med et rolig familieliv, noen gode fisketurer, gjerne til nære vann og med nok penger til å ta med familien på utenlandsferie, kino og restaurant med jevne mellomrom. Andre kulturer er spennende, men har slettes ikke behov for å drasse rundt på fluefiskestang overalt i verden. Nerds!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg vil bare bli en enkel fluefiske helt som så mange andre. En superhelt som til og med et tørrfluepurist er ikke noe for meg. Å være tørrfluepurist er det samme som å innrømme at man ikke kommer til å klare beherske alle former for fluefiske. Å være tørrfluepurist er som å kun klare å svinge til høyre i slalombakken for så å prøve å overbevise verden om at det kun er høyresving som gjelder.

Skøyteløpere er vel egentlig vinterens svar på tørrfluepurister...  ;D

Men ruffen, hvorfor tror du ikke at du allerede er en helt?  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å blakke meg fullstendig for å bli fluefiskehelt. Liker meg godt her hjemme med et rolig familieliv, noen gode fisketurer, gjerne til nære vann og med nok penger til å ta med familien på utenlandsferie, kino og restaurant med jevne mellomrom. Andre kulturer er spennende, men har slettes ikke behov for å drasse rundt på fluefiskestang overalt i verden. Nerds!  ;)

Hvis du lager pølser av den gampen din så trenger du ikke blakke deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å blakke meg fullstendig for å bli fluefiskehelt. Liker meg godt her hjemme med et rolig familieliv, noen gode fisketurer, gjerne til nære vann og med nok penger til å ta med familien på utenlandsferie, kino og restaurant med jevne mellomrom. Andre kulturer er spennende, men har slettes ikke behov for å drasse rundt på fluefiskestang overalt i verden. Nerds!  ;)

Hvis du lager pølser av den gampen din så trenger du ikke blakke deg ;)

Den har jeg gitt til kona i gave for å demonstrere for slekt og venner at jeg er raus og godhjertet, og langt fra noen sær egoist!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare bli en enkel fluefiske helt som så mange andre. En superhelt som til og med et tørrfluepurist er ikke noe for meg. Å være tørrfluepurist er det samme som å innrømme at man ikke kommer til å klare beherske alle former for fluefiske. Å være tørrfluepurist er som å kun klare å svinge til høyre i slalombakken for så å prøve å overbevise verden om at det kun er høyresving som gjelder.

Skøyteløpere er vel egentlig vinterens svar på tørrfluepurister...  ;D

Men ruffen, hvorfor tror du ikke at du allerede er en helt?  ???

Hehe ja de må de være ;D

Jeg har nok noen dager med godt vær før jeg kan kalle meg en fluefiskehelt. Kansje det hjelper vhis jeg får en passe lyr eller en knurr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å blakke meg fullstendig for å bli fluefiskehelt. Liker meg godt her hjemme med et rolig familieliv, noen gode fisketurer, gjerne til nære vann og med nok penger til å ta med familien på utenlandsferie, kino og restaurant med jevne mellomrom. Andre kulturer er spennende, men har slettes ikke behov for å drasse rundt på fluefiskestang overalt i verden. Nerds!  ;)

Hvis du lager pølser av den gampen din så trenger du ikke blakke deg ;)

Den har jeg gitt til kona i gave for å demonstrere for slekt og venner at jeg er raus og godhjertet, og langt fra noen sær egoist!  ;D

Måneds budsjett for en stk gamp:

300kg gulrøtter

30 kg havre

100 kg dunderfor

Nye sko

Nytt dekken

Tannlege-vetrinær-hestevisker-ridehjelm og så videre.....

Sum for et år:

En tur til kola om sommeren og en lang tur til nz om vinteren. Pluss at man kan sende kona og en venninne av henne på en flott tur for å få lov til dette. På toppen av det hele har man nok penger igjen til ei kul stang eller to....

Men neida, det er bedre med en hest i stallen en masse turer rundt i verden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona dekker løpende utgifter.  ;) Alle fisketurer som inkluderer hellikopter, og spesielt russiske, er helt uaktuelt for meg. Å bruke 25.- 30.000 kroner på å fiske med flue i en uke er helt fjernt for meg. Særlig om man skal bo langt ute på en jævla tundra med mygg og bjørn og drit. Det er faen ikke så forbanna gøy å fiske med flue. Nei,  noe tusenlapper i Hemsedal er mer enn nok for dette tullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona dekker løpende utgifter.  ;) Alle fisketurer som inkluderer hellikopter, og spesielt russiske, er helt uaktuelt for meg. Å bruke 25.- 30.000 kroner på å fiske med flue i en uke er helt fjernt for meg. Særlig om man skal bo langt ute på en jævla tundra med mygg og bjørn og drit. Det er faen ikke så forbanna gøy å fiske med flue. Nei,  noe tusenlapper i Hemsedal er mer enn nok for dette tullet.

Oss fluefiskehelter er ikke redde for verken bjørn,russiske hellikoptere, mygg eller litt dritt.

Litt værre med hester.

Og jo, det er så morro med fluefiske.

Hvorfor ikke prøve å få kona til å dekke løpende utgifter for fluefiske ditt og kaste den jævla hesten på sjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk vel greeeeyling turen din sponsa av formannen i Pennyklubben. Eller var det kona?

40-årspresang fra kona, og resten sponset av turarrangør mot at jeg klarte å samle en gjeng av naive fullprisbetalende.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo, det er så morro med fluefiske.

Hvorfor ikke prøve å få kona til å dekke løpende utgifter for fluefiske ditt og kaste den jævla hesten på sjøen?

Kona har holdt på med hest fra hun var 9, så nå tror jeg du gjør lurt i å klappe litt igjen på det machogreiene dine.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske hadde for meg ikke vært det samme uten noen sånne seriøse utflukter en gang i blant, gjerne helt på sparket.

Husker et år da jeg trasket langs hunnselva på femte dagen, da det gikk en jævel i meg : "Pokker heller, jeg kaster alle hemninger og reiser til tisleia" ! Vel og merke bare på dagstur, men det er sånne crazy ting jeg kan finne på  :o

Mener å huske det var nesten halvannen times bilkjøring for å komme dit, men noen ganger må man bare satse  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske hadde for meg ikke vært det samme uten noen sånne seriøse utflukter en gang i blant, gjerne helt på sparket.

Husker et år da jeg trasket langs hunnselva på femte dagen, da det gikk en jævel i meg : "Pokker heller, jeg kaster alle hemninger og reiser til tisleia" ! Vel og merke bare på dagstur, men det er sånne crazy ting jeg kan finne på  :o

Mener å huske det var nesten halvannen times bilkjøring for å komme dit, men noen ganger må man bare satse  <<l

Yes, kjenner meg igjen. Those were the days. Med dagens bensinpriser så sitter slike impulsturer temmelig langt inne, med mindre man kan fylle en Caravelle med 15-20 likesinnede og spleisevillige. Det krever automatisk mer planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo, det er så morro med fluefiske.

Hvorfor ikke prøve å få kona til å dekke løpende utgifter for fluefiske ditt og kaste den jævla hesten på sjøen?

Kona har holdt på med hest fra hun var 9, så nå tror jeg du gjør lurt i å klappe litt igjen på det machogreiene dine.  ;)

Truer du med å pusse kona de på meg? Kommer hun til hest da?

Nå skjønner jeg litt hvorfor du som en velutdannet Bærumsbeboer med god jobb og langt høyere inntekt en meg ikke kan farte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truer du med å pusse kona de på meg? Kommer hun til hest da?

Nå skjønner jeg litt hvorfor du som en velutdannet Bærumsbeboer med god jobb ikke kan farte litt.

He, he. Brukte to av fem ferieuker i fjor på fluefiske. Det er mer enn nok, og i år blir det mindre. Vurderer en ny utenlandstur i 2014, men i år prioriterer jeg familieferie, markafiske og en skiferie til neste vinter med guttungen.  ;)

Du får reise rundt så mye du vil for meg, men jeg gidder ikke å blåse fluefiske fullstendig ut av alle proposjoner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truer du med å pusse kona de på meg? Kommer hun til hest da?

Nå skjønner jeg litt hvorfor du som en velutdannet Bærumsbeboer med god jobb ikke kan farte litt.

He, he. Brukte to av fem ferieuker i fjor på fluefiske. Det er mer enn nok, og i år blir det mindre. Vurderer en ny utenlandstur i 2014, men i år prioriterer jeg familieferie, markafiske og en skiferie til neste vinter med guttungen.  ;)

Du får reise rundt så mye du vil for meg, men jeg gidder ikke å blåse fluefiske fullstendig ut av alle proposjoner. ;)

Bare du blir med meg og Lars på en helgetur så kan du holde deg hjemme og polere rosebuskene i hagen og strigle snøen utenfor hotellet resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du blir med meg og Lars på en helgetur så kan du holde deg hjemme og polere rosebuskene i hagen og strigle snøen utenfor hotellet resten av året.

Vi får prøve å få til det. Send dato på PM og la meg ivareta evt oppgaver som må utføres med kniv.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...