Gå til innhold

Midjevader med glidelås


hemsila

Anbefalte innlegg

Jeg har selv den midjevaderen fra Cloudveil og har ikke annet enn positive erfaringer med den. Den er mitt soleklare førstevalg når jeg ikke trenger fullvader, da blir det en Simms G3.

Cloudveil's kvalitet står ikke tilbake for noe, fullt på høyde med Simms. Bare så synd at Cloudveil ble kjøpt opp og de som kjøpte opp la ned hele fluefiske avdelingen til fordel for fjellklær.  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der var det også midjevarere.   Mange takk for linkene.

Ingen årsak!  :)

Bestilte meg crystal creek midjevaderen og hellroaring fullvaderen for et par uker siden i L, men de var for store. Ringte butikken som ville sende meg størrelsen mindre. De ville dekke frakten også, så det var jo bra. Bare litt kjipt at hadde jeg ventet noen dager med å bestille hadde jeg spart 1300,- spenn da de satte ned prisen ytterligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god vader.

Vaer bare obs paa at Cloudveil gjorde et poeng av at dette ikke er midjevadere men "pants". Glidelaasen i smekken er ikke vanntett, saa ikke ved dyrere enn det.  ;)

Ha-ha . . . Faktisk veldig greit å vite  ;D

Har aldri skjønt hva folk skal med glidelås i en midjevader heller jeg, men det er meg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser salgs annonsen fra Fiske og Fritid står det at det er vanntett glidelås i skrittet  ??? Fikk lyst å prøve denne Cloudveil Hellroaring Wading Pant, men ble usikker nå. For enig med -Lars- her, jeg har ikke bruk for glidelås på slike bukser. Og skal den være der bør den være vanntett :rolleyes:

Flere med praktisk erfaring med denne buksa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The zipper is highly water resistant", Ikke 100% vanntett på godt norsk. 

Dog helt ypperlig for vading på grunt vann.  Poenget med glidelås burde være åpenbart.    Å kle av seg på overkroppen hver halvtime for å pisse ødelegger fiskegleden.

For vading på dypt vann bør man jo ha mer ordinære vadere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget min tvilsomme norsk over. Skulle vaere "ikke vad dypere...".

Uansett, dette er gode vadere. Det er liksom litt aapenbart da, siden der er lommer paa buksa. Ikke helt praktisk aa vade saa dypt at de blir fulle av vann. De er mer som vanntette Goretex turbukser. Ganske kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Poenget med glidelås burde være åpenbart.    Å kle av seg på overkroppen hver halvtime for å pisse ødelegger fiskegleden.

Joda, men her er det jo snakk om ei midjebukse, til og med pants, og selv bruker jeg sjelden å kle av meg på overkroppen når jeg skal pisse med olabukse på meg  :)

Den dagen jeg må tømme blæra hver halvtime så utgår nok fisking i det hele tatt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...