Gå til innhold

SØ-åpning i Sverige -igjen...


Ole-Jørgen

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Leste for mange år siden at høytrykk, fullmåne og ekstremt lavvann var en gullkombo ved påsketider i Sognefjorden. I ytre oslofjord var det ensbetydende med null fisk i de årene jeg fisket aktivt etter sjøørreten (1985-1995).

Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste for mange år siden at høytrykk, fullmåne og ekstremt lavvann var en gullkombo ved påsketider i Sognefjorden. I ytre oslofjord var det ensbetydende med null fisk i de årene jeg fisket aktivt etter sjøørreten (1985-1995).

Tapatalk

Jeg har tilsammen vært på fire litt lengre fisketurer til svenskekysten i begynnelsen av april. To av turene var det ekstremt lavvann, og da fikk jeg omtrent ikke en dritt, til tross for dager med intens denging. Svart hav.

Begge turene med OK vannstand bød på kjempebra fiske.

Men det går helt sikkert an å finne fisken og få fine fangster også på lavvann hvis man vet hvor man skal lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Leste for mange år siden at høytrykk, fullmåne og ekstremt lavvann var en gullkombo ved påsketider i Sognefjorden. I ytre oslofjord var det ensbetydende med null fisk i de årene jeg fisket aktivt etter sjøørreten (1985-1995).

Tapatalk

Jeg har tilsammen vært på fire litt lengre fisketurer til svenskekysten i begynnelsen av april. To av turene var det ekstremt lavvann, og da fikk jeg omtrent ikke en dritt, til tross for dager med intens denging. Svart hav.

Begge turene med OK vannstand bød på kjempebra fiske.

Men det går helt sikkert an å finne fisken og få fine fangster også på lavvann hvis man vet hvor man skal lete.

post-0-13949895567604_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide å dra ned 1. april for åpningen selv, noe som har vært alt fra helt supert fiske til ingen ting. I dag ble det skitur i stedet. Tror pålandsvind er viktig for den store suksessen, da blir det strøm i "sundene" (som nå vel er dekket av is også) og masse mat kommer inn til land, høyere vann etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.april i Sverige er jo religion  ;)

Måtte ta en tur nedover. Turen gikk nedover til Fjellbacka-området. Første plassen vi prøvde ble det ingen fangst, mye folk. Etter litt tenking; husket vi en plass som har gitt fangster før på vanskelige forhold. Der fant vi fisk.

Det ble totalt fire vakre ørreter. Den største på 1,3.

De var overraskende friske i fighten!

Mistet mange, løse i kjeften.

Morsomt med fisk på første turen i allefall, nå er vi i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.april i Sverige er jo religion  ;)

Måtte ta en tur nedover. Turen gikk nedover til Fjellbacka-området. Første plassen vi prøvde ble det ingen fangst, mye folk. Etter litt tenking; husket vi en plass som har gitt fangster før på vanskelige forhold. Der fant vi fisk.

Det ble totalt fire vakre ørreter. Den største på 1,3.

De var overraskende friske i fighten!

Mistet mange, løse i kjeften.

Morsomt med fisk på første turen i allefall, nå er vi i gang!

Var du sammen med Andreas? Jeg dro til den plassen etterpå uten å kjenne noe, he he Grattis med fangst <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...