Gå til innhold

KILOSFISKEN 2013 - BRUNØRRET


Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei ! :) Ser at det ble mye diskusjon om halvtimen, og er som flere ikke sikker på tid, hadde ikke klokke, men det tok en stund siden fisken hadde enorme krefter, selv etter håving var den sprek som en hingst ! :) Når jeg slapp den ut tok jeg med god tid med å la den komme seg, holdt nok på i et kvarter før den var helt klar, og da klarte jeg ikke å holde den så den var definitivt klar :) Tenkte selvfølgelig på det med varmt vann, og jeg dro til en bukt (fikk den i belly) hvor det var mye skygge og en utløpsbekk slik at den fikk kommet seg i relativt oksygenrikt og kaldt vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! :) Ser at det ble mye diskusjon om halvtimen, og er som flere ikke sikker på tid, hadde ikke klokke, men det tok en stund siden fisken hadde enorme krefter, selv etter håving var den sprek som en hingst ! :) Når jeg slapp den ut tok jeg med god tid med å la den komme seg, holdt nok på i et kvarter før den var helt klar, og da klarte jeg ikke å holde den så den var definitivt klar :) Tenkte selvfølgelig på det med varmt vann, og jeg dro til en bukt (fikk den i belly) hvor det var mye skygge og en utløpsbekk slik at den fikk kommet seg i relativt oksygenrikt og kaldt vann :)

<<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øivind S:

Gratulerer med rekord og en forholdsvis grei uke!!

Sondrefly:

Tipper at tiden virket lengre enn den var og at du brukte en del mindre tid enn en halvtime. Virker uansett som du gjorde alt riktig. Gratulerer med fine fisker.

For min egen del så kan jeg si at dersom jeg hadde fått stor fisk når jeg var ferskere på fluefiske enn jeg er nå så hadde jeg kommet til å vært så redd for å miste at jeg hadde nok hadde kjørt den så lenge at den hadde hunget som et slips etter flua. Hadde ikke hatt veldig stor erfaring med å sette fisk skånsomt tilbake heller, så hadde nok brukt en del tid på å få løs flua. Deretter ville jeg bare sluppet den tilbake og gått ut fra at det hadde gått bra..

Min første store fisk ble veid til 1,8kg på kjøkkenvekta. Stolt som en hane la jeg ut bilde i en tidligere kilostråd her. Skulle jeg nok ikke gjort, for det tok ikke lang tid før det ble startet en tråd ang død stor fisk og hvor forferdelig det er..

Poenget med å skrive dette er at vi må huske at det ikke er alle som er så veldig erfarne fluefiskere, og da heller ikke har mye erfaring med C&R. Skulle det også dukke opp et bilde eller to av død fisk synes jeg ikke dette er noe å gå av skaftet for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble tatt på riktig måte i moderat stor elv, med belly. Ganske slitsomt egentlig for en feit fyr, men helt ok når de ser sånn ut :D<<l;D

Fiskekompis Marius er egentlig ikke  kameravalg nr 1  ;D Han kapper alltid Guidelinecap'n min  >:(;D

[attachimg=1]

post-982-13949896294439_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble tatt på riktig måte i moderat stor elv, med belly. Ganske slitsomt egentlig for en feit fyr, men helt ok når de ser sånn ut :D<<l;D

Fiskekompis Marius er egentlig ikke  kameravalg nr 1  ;D Han kapper alltid Guidelinecape'n min  >:(;D

[attachimg=1]

 

Dere fanger noe så meget. KONGRATULATÅRE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet hvor man teller ca 80 garnlenker på en fisketur gjør ikke akkurat godt for syken, men har man fått stor fisk der før, og alle andre enn 15 hytteeiere ikke fisker der så har man trua selv etter 7000 kast  <<l

Ufrivillig tynningsfiske gir resultater for de tålmodige som har trua <<l

Noen fisker der kun med tørt og får masse fisk som veier 2,3 kilo mindre, og sier at det er et dårlig vann <<l

Nok engang en fisk som ble tatt på styggemåten, Igle :o :o :o

2,6 , og Robban er egentlig super glad her åsså.

Femmer og synk, eller femmer og flyt er like kuult når man skjelver som et aspeløv uansett. <<l

[attachimg=1]

post-982-13949896294839_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar tørt åsså i grusomvannet , men da må man ha superflaks, og belage seg på å ikke pule,få avsugning, spise god mat, og være trøtt på jobb hver morra  i ca 3 uker <<l  Tøft med andre ord >:( Mat er godt,.

En real innsats ved bindestikka i løpet av vinteren er heller aldri dumt. Små marginer noen dager , hvor valg av fortom og flue noen ganger teller.

Tommel opp( <<l) for Hends Camou for at alle de store på tørt ble med helt inn i år, det har aldri skjedd før, og er meget positivt <<l.

Og en takk til Egor pluss som faktisk går noen runder i tannebissene til disse jævlene <<l

2,2 og 57 cm er helt ok  <<l Nei det er faktisk helt sykt ppcrazyeyes ppcrazyeyes

[attachimg=1]

post-982-13949896295289_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...