Gå til innhold

Årets turer går til...


Pollen

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Namsen er fantastisk.

Vi holder til i lavvo på Møklegård/Bertnem en uke hvert år.

Litt annerledes fiske med wobler fra båt, men alikevel spennende. Dog mye med flue.

Har ikke prøvd de stedene du refererer til i Namsen.

Bjøra er også spennende. Spesielt Røttesmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berbyelva til helga,deretter Ågårdselva i østfold (sesongkort) Driva litt uti Juni,Saltdalselva/Beiarn 15 Juli og ti dager,deretter noen gode småelver i Sognefjorden,tilbake til Driva for fiske etter kludden,Drammenselva og Numedalslågen,så får vi se hva som skjer etter det  ;) Trønderelvene er jeg ferdig med for min del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namsen er fantastisk.

Vi holder til i lavvo på Møklegård/Bertnem en uke hvert år.

Litt annerledes fiske med wobler fra båt, men alikevel spennende. Dog mye med flue.

Har ikke prøvd de stedene du refererer til i Namsen.

Bjøra er også spennende. Spesielt Røttesmo.

Øra på Seem er et fantastisk fluevald. Bestandig fisk der. Tipper det er elvas beste fluevald.  Jørem/Værem er også flotte fluevald, dog føler jeg at laksen går litt raskt forbi der.

Røttesmo i Bjøra ja, fantastisk vald. Tok min første laks der i 1990 som syvåring, da var det gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Namsen er fantastisk.

Vi holder til i lavvo på Møklegård/Bertnem en uke hvert år.

Litt annerledes fiske med wobler fra båt, men alikevel spennende. Dog mye med flue.

Har ikke prøvd de stedene du refererer til i Namsen.

Bjøra er også spennende. Spesielt Røttesmo.

Øra på Seem er et fantastisk fluevald. Bestandig fisk der. Tipper det er elvas beste fluevald.  Jørem/Værem er også flotte fluevald, dog føler jeg at laksen går litt raskt forbi der.

Røttesmo i Bjøra ja, fantastisk vald. Tok min første laks der i 1990 som syvåring, da var det gjort:)

- Har planer om å vende tilbake til mitt gamle favorittvald Storem /Veiem (øvre) neste år, for å prøve meg - nå som fluefisker..  Ligger bare ca 2,5 km lenger opp enn Møklegård.

Familien har fiskerett der, og jeg brukte feriene på harlingfiske i mer enn 30 år, fra 15-årsalderen og utover. Men da grunneierne  inngikk avtale med "Villmarksliv" om utleie hele fellesferien var det slutt.

På middels til litt lav juli-vannstand ser jeg for meg flere flotte fluefiskeplasser, på sør-sida. Valdet er ft. utleid, så jeg må komme meg i dialog med leieren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namsen i år var en skuffelse.

Vi fikk riktignok mye fisk, men størrelsen var ikke til å tro.

Vi dro femten fisk på tre dager og rekordan ble på under to kilo. Hva f... har skjedd?

Namsen er ikke akkurat kjent som smålaks-elv, så dette året skiller seg nok ut som et "smålaks-år".

I flere elver oppleves en form for sykluser, mellom "storlaks-år", "mellomlaks-år" og "smålaks-år". Antar at det har med gyting og smolt-utvandring og forhold i sjøen å gjøre, og årsakene til slike svingninger kan nok være mange.

Men ellers er det jo slik i Namsen også, at utover i juli og juli/august at det er smålaks som dominerer oppgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

- Har planer om å vende tilbake til mitt gamle favorittvald Storem /Veiem (øvre) neste år, for å prøve meg - nå som fluefisker..  Ligger bare ca 2,5 km lenger opp enn Møklegård.

Familien har fiskerett der, og jeg brukte feriene på harlingfiske i mer enn 30 år, fra 15-årsalderen og utover. Men da grunneierne  inngikk avtale med "Villmarksliv" om utleie hele fellesferien var det slutt.

På middels til litt lav juli-vannstand ser jeg for meg flere flotte fluefiskeplasser, på sør-sida. Valdet er ft. utleid, så jeg må komme meg i dialog med leieren...

Hei alle fluefiske interesserte. Ett laksvald som har vært privat lenge i Søråa leies nå i år ut igjen til overkommelig priser. Sjekk det ut: http://raaum-gaard.no/kjoglum/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...