Gå til innhold

Gjedde 2013


Skruff

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Gjedda går opp i Svartelva og Åkersvika om dagen (Svartelva er den du kjører over på E6 rett før avkjøringa til Hamar. Åkersvika er et av Norges viktigste mellomlandingsplasser for fugl i Norge og et varig vernet (kjøss meg mitt i kaviarstjerna) naturområde antageligvis i ferd med å bli rasert på alteret til en ny motorvei.)

Går opp mye stor Gjedde fra Mjøsa i Svartelva og min rekord er på 13 kilo, men det er tatt Gjedde på over 17 kilo der. Så er dere rundt Hamardistriktet og har lyst på stor Gjedde på flue så prøv strømmen på nedsiden av E6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinsfjorden ble isfri på torsdag. Lørdag var det 5 grader. Gjedda gyter rundt 7 grader. Var ingen rognklaser og se. Noen "hanner" var inne på leting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda gyter i månedene april, mai, juni avhengig av temperatur. Som regel gyter den når vanntemperaturen ligger et sted i mellom 3-10 grader. Det er hunnen ...

Ble fortalt at gjedda gyter mellom 6 og 7 grader. Best fiske mellom 10 og 13 grader. Har søkt for å kvalitetsikre det som ble sagt under turen. Det står at de store hunnene gyter sist. Setningene over er hentet på nett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogstadvannet er så og si isfritt nå. Det meste er nok borte innen morgendagen er omme. Prøvde noen kast med wobbler i dag, og prata såvidt med en som vada rundt vika i nordenden. Han hadde ikke kjent en dritt, heller ikke sett/skremt fisk.

Eneste jeg så var en del Sørv som sto og solte seg inne på grunnene. Rart ingen gjedder var inne for å forsyne seg av matfatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en times tur i et lite skogsvann i dag hvor det sies at det er STORE gjedder! kom dessverre ikke i kontakt med beista, men etter tre fisk på kroken, hvor den siste virket veldig stor, er sesongen i gang for min del ! :) Alle tok på grunt vann, helt inne ved bredden ! :) Flashflue all the way :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...