Gå til innhold

Hva slags epoxy ?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

U-40 dura gloss ls supreme eller dura gloss self leveling er veldig bra lakk.

Gero på Lillestrøm har u-40 ls supreme.

Må tillate meg å spørre en nestor på området hvordan en fjerner lakk og ringer når en skal skifte ring?

Selve ringen har jeg fått av med å skjære med en skalpell mot metallet på ringfoten.

Men lakken går jo nesten i ett med stangemnet. Du har sikkert et smart tips? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis skjærer man langs ringfoten slik at ikke emne skades,men siden du allerede har fjernet ringen

og som jeg forstår har du bare surringen igjen kan du varme opp lakken med en lighter i 1 sekund og pirke av meg neglene.

.Gjenta oppvarmingen hver gang den blir hard igjen,husk forsiktig med varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Stangring surret men ser at jeg er tom for Flexcoat. Kan det fungere med tokomponent epoksy lim?

Orker ikke kjøpe flexcoat eller U-40 bare for 1,5 cm med surring.

Er det annen rimelig lakk som kan fungere?

Har aldri brukt to komp epoxy til "lakk" men siden det er bare en surring så antar jeg at det kan gå an.

Bakdelen er at epoxy (de fleste)ikke er uv bestandig slik at lakken vil gulne,et annet problem er kanskje at du

kan få noen luftbobler.Kommer an på hvor strøkent du vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangring surret men ser at jeg er tom for Flexcoat. Kan det fungere med tokomponent epoksy lim?

Orker ikke kjøpe flexcoat eller U-40 bare for 1,5 cm med surring.

Er det annen rimelig lakk som kan fungere?

Har aldri brukt to komp epoxy til "lakk" men siden det er bare en surring så antar jeg at det kan gå an.

Bakdelen er at epoxy (de fleste)ikke er uv bestandig slik at lakken vil gulne,et annet problem er kanskje at du

kan få noen luftbobler.Kommer an på hvor strøkent du vil ha det.

Ok takker sy mye  :) Skal prøve forsiktig på en isfiskestang jeg har ;)

Epoksylimet er vel neppe skadelig for stangemnet? Om det gulner eller blir noen småbobler er ikke så viktig, surringen ble ikke perfekt uansett pga bratt ringfot, så ut som den var slipt motsatt av det normale... men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...