Gå til innhold

LORA


Fastfisk

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring om fiske i Lora?

Planlegger å legge neste års guttetur dit for å svinge fluestanga en uke i strekk :-) Gler meg allerede, den forbanna vinteren er alt for lang!!!

 

Trenger tips om selve elva, salg av fiskekort, overnattingsmuligheter, fluer, kanskje litt tips om hvilke områder man bør oppsøke osv...

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid trodd Lora var en stri og relativt grunn fjellelv som er lite egnet til fluefiske, bortsett fra den nederste delen før samløpet med Lågen. Har jeg tatt feil? Kjørte langs elva opp til Nysæter og titta etter, men det så lite fristende ut de fleste steder innover Lordalen.

 

Ellers skulle vel denne tråden vært under Østlandet og ikke midt-Norge i henhold til fylkesinndelingen her på forumet? Vi snakker om Oppland fylke=Østlandet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Den drenerer vel fra M&R fylke??? Hehe... Lora er en stri, storsteinete elv med smaabratte stryk og noen fosser. Veldig populaer blant suicidale elvekajakkfolk fra Frankrike om sommeren. Langt oppe er det noen fine strekninger, men jeg har aldri faatt noen fin fisk der og heller aldri sett noe. Da hadde jeg heller proevd vanna opp paa fjellet (-_o). Gaa opp fra innerst i Lordalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den drenerer vel fra M&R fylke??? Hehe... Lora er en stri' date=' storsteinete elv med smaabratte stryk og noen fosser. Veldig populaer blant suicidale elvekajakkfolk fra Frankrike om sommeren. Langt oppe er det noen fine strekninger, men jeg har aldri faatt noen fin fisk der og heller aldri sett noe. Da hadde jeg heller proevd vanna opp paa fjellet (-_o). Gaa opp fra innerst i Lordalen.[/quote']

 

Vel, Nicolaj - det renner nok noen dråper i Lora/Lågen som opprinnelig falt over vårt hjemfylke, men i så fall skal også Rauma stå under Østlandet :D

 

Ellers støtter jeg forslaget om heller å prøve fjella (mot Skjåk) der det finnes vann med usedvanlig grov ørret dersom du er villig til å gå et stykke, finner vannet og har tid til å vente på riktige forhold.

 

Men det kan være verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...