Gå til innhold

Sage SP


Geir Johansen

Anbefalte innlegg

Hvordan vil dere beskrive SP mtp aksjon, tempo osv?

Ikke veldig rask, og ikke veldig dyp . . . Medium, vil jeg kalle dem.

Sp føles nok litt tyngre i hånda (og det er den også) enn de nyeste stengene i dag, men du verden for ei utrolig behagelig stang å kaste/fiske med  :)

Nydeligste stang med Sage logo på, ihvertfall  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hvordan vil dere beskrive SP mtp aksjon, tempo osv?

Ikke veldig rask, og ikke veldig dyp . . . Medium, vil jeg kalle dem.

Sp føles nok litt tyngre i hånda (og det er den også) enn de nyeste stengene i dag, men du verden for ei utrolig behagelig stang å kaste/fiske med  :)

Nydeligste stang med Sage logo på, ihvertfall  ;)

Av det jeg har prøvd..

3-delte: stiv, tung og dypish, ikke noe å rope hurra for imo..

2-delte: Jevn, mediumrask og dyp. Faktisk veldig god til Sage å være ;D

Har ikke hatt gleden av å prøve de 5-delte enda dessverre :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har Sage en rolig og dyp stang i serien sin? Har inntrykk av at det meste er småstivt og laget for lange kast.

Da har vi samme inntrykk, men SP var virkelig kremen av Sage stenger. Rellativt rolig og dyp og griselekkert design :D

Spesiellt de 2 delte SP stengene var i en klasse for seg. Skal jeg noensinne ha en Sage stang igjen så blir det en 2 delt Sage SP i #5 :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Har Sage en rolig og dyp stang i serien sin? Har inntrykk av at det meste er småstivt og laget for lange kast.

Visst faen har de det  :D

SLT tangerer SP på mange måter. Dyp flat topp rask recovery... ZXL ble noe hardere og ikke like bra som SLT etter mitt syn, men kanonserie bevares ! Men så har de tatt det igjen med Circa i år, gud hjelpe meg for ei godstang ! Selv om mange mener seg bedre enn Sage vedrørende den serien  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sage en rolig og dyp stang i serien sin? Har inntrykk av at det meste er småstivt og laget for lange kast.

Visst faen har de det  :D

SLT tangerer SP på mange måter. Dyp flat topp rask recovery... ZXL ble noe hardere og ikke like bra som SLT etter mitt syn, men kanonserie bevares ! Men så har de tatt det igjen med Circa i år, gud hjelpe meg for ei godstang ! Selv om mange mener seg bedre enn Sage vedrørende den serien  :rolleyes:

Jeg er en av dem.  ;)

Det er ingen unnskyldning for aa bruke Kina-fester paa en "high-end" Sage. Det er heller ingen god loesning aa roe ned en aksjone ved aa bruke tunge snake-ringer.

Det er INGEN tvil om at Sage anno 2013 er et helt annet firma enn det de var for kun faa aar siden.

Med SLT og ZXL saa faar du ihvertfall valuta for pengene. Og min mening er at de som fiskestenger er mye bedre.

Men de skal ha ros for at de er de desidert beste business-folka av samtlige amerikanske stangprodusenter. De har skjoent hva som selger stenger.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...