Gå til innhold

Sage SP


Geir Johansen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal børste støvet av min fantastiske 490 sp+. Den er myk og svært rask på samme tid og må være noe av det beste som noensinne er laget (spesielt med en SA gpx 5er line). Hadde 590 sp+ og den kunne desverre ikke sammenlignes. Den ble for hard og stiv uansett hvilke snøre jeg hadde på.

Pensjonerte sp+ da jeg fikk en orvis t3 #5 tip flex. Har tilgode og teste en stang jeg kaster bedre med en T3en.

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Har Sage en rolig og dyp stang i serien sin? Har inntrykk av at det meste er småstivt og laget for lange kast.

Visst faen har de det  :D

SLT tangerer SP på mange måter. Dyp flat topp rask recovery... ZXL ble noe hardere og ikke like bra som SLT etter mitt syn, men kanonserie bevares ! Men så har de tatt det igjen med Circa i år, gud hjelpe meg for ei godstang ! Selv om mange mener seg bedre enn Sage vedrørende den serien  :rolleyes:

Jeg er en av dem.  ;)

Det er ingen unnskyldning for aa bruke Kina-fester paa en "high-end" Sage. Det er heller ingen god loesning aa roe ned en aksjone ved aa bruke tunge snake-ringer.

Det er INGEN tvil om at Sage anno 2013 er et helt annet firma enn det de var for kun faa aar siden.

Med SLT og ZXL saa faar du ihvertfall valuta for pengene. Og min mening er at de som fiskestenger er mye bedre.

Men de skal ha ros for at de er de desidert beste business-folka av samtlige amerikanske stangprodusenter. De har skjoent hva som selger stenger.  ;)

De har vel blitt nødt til det med kina-invasjonen av kvalitetsstenger til en tredjedel av prisen.

(Det er vel som celluloseindustrien i Norge. legg om eller legg ned. DEt kommer containere fra kina med papir langt under prisen for norsk papir.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage SP var utvilsomt noe av det som passet meg best av stenger i midten av 90`.

Men som følge av en del forandringer i livssituasjonen, ble det mindre og mindre tid til å praktisere.

2001 var siste turen med fluestanga i henda.

Men, nå er det endelig tid for å finne frem utstyret igjen. Og det er ganske hyggeklig faktis  ;D

*Sage RPL+ 289 - 2 delt M/ Loop 1

*Sage SP 390    - 2 delt M/ Loop nymph

*Sage SP 490    - 2 delt M/Loop 1,5

*Sage SP+490  - 2 delt M/Bauer M1

*Sage SP 590    - 2 delt M/Loop Dry fly

*Sage SP+690  - 2 delt M/Loop 1,5 wide

*Sage SP 790    - 2 delt M/Loop 1,5 wide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sage RPL+ 289 - 2 delt M/ Loop 1

*Sage SP 390     - 2 delt M/ Loop nymph

*Sage SP 490     - 2 delt M/Loop 1,5

*Sage SP+490   - 2 delt M/Bauer M1

*Sage SP 590    - 2 delt M/Loop Dry fly

*Sage SP+690   - 2 delt M/Loop 1,5 wide

*Sage SP 790    - 2 delt M/Loop 1,5 wide.

ccconfused

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sage RPL+ 289 - 2 delt M/ Loop 1

*Sage SP 390     - 2 delt M/ Loop nymph

*Sage SP 490     - 2 delt M/Loop 1,5

*Sage SP+490   - 2 delt M/Bauer M1

*Sage SP 590    - 2 delt M/Loop Dry fly

*Sage SP+690   - 2 delt M/Loop 1,5 wide

*Sage SP 790    - 2 delt M/Loop 1,5 wide.

ccconfused

Jobbet i bransjen noen år, og det gjør noe med utstyrsparken ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sage RPL+ 289 - 2 delt M/ Loop 1

*Sage SP 390     - 2 delt M/ Loop nymph

*Sage SP 490     - 2 delt M/Loop 1,5

*Sage SP+490   - 2 delt M/Bauer M1

*Sage SP 590    - 2 delt M/Loop Dry fly

*Sage SP+690   - 2 delt M/Loop 1,5 wide

*Sage SP 790    - 2 delt M/Loop 1,5 wide.

ccconfused

Jobbet i bransjen noen år, og det gjør noe med utstyrsparken ;D

Hvis du føler den RPL+ stanga ikke passer inn så skal den få ett godt hjem hos meg altså.Sammen med flere andre av samme slag  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En tråd om gamle Sage stenger, den hadde gått meg hus forbi. Har hatt mange Sage siden 1994.

RPL 590 og 596, SP 490-3 og 590, RPL+ 590 og 790, LL 379 og 490, 590-4 XP og 490-4 Z-Axis.

Alt er solgt, i vanvare, men her om dagen var jeg så heldig å få kjøpt en 5100 RPL av en snill velgjører her på forumet. Godt å kjenne varmen fra 90-tallet igjen.  :) Den vil kun bli brukt på helligdager og offisielle flaggdager.

Sitter nå med en 490-4 XP og denne 5100-3 RPLn. I tillegg står det en 790-3 RPLX-i i kjelleren. Av de gamle som jeg har solgt likte jeg vel best 596 RPL og 590 SP, samt Z-Axisen. LL serien var også morsom, men det blåser mye her på berget og da ble det begrenset med bruken av disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...