Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Kan hende at disse spørsmålene er mest rettet mot en av dere  :D

1. Jeg drømmer om å bli rockestjerne på toten, er dette noe jeg bør realisere?

2. Er Egg-yarn fluer kommet for å bli?

X-tra Lars

Takk for kreative spørsmål, Xtra :)

1 : Nei, det er nok 25 år for sent. Da jeg var i mitt ess i en av gatas største rockeband på 80-tallet sto damene i kø, men i dag er det nok sikrere å satse på jordbærsalg. Det gir ikke samme tilgang på skrævsylte, men grei avkastning økonomisk.

2 : Utvilsomt... Det har ikke tatt helt av i norge enda, men etter at vi har fått testet dem på den norske fjellørreten denne sesongen er jeg ikke i tvil om at det vil bli hysteriske tilstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at disse spørsmålene er mest rettet mot en av dere  :D

1. Jeg drømmer om å bli rockestjerne på toten, er dette noe jeg bør realisere?

2. Er Egg-yarn fluer kommet for å bli?

X-tra Lars

Ja, her er Lars utvilsomt eksperten. Bare for å supplere på sistnevnte:   

2. Ja, definitivt. Om 20 år har nok de fleste andre mønstre gått i glemmeboka. "Husker du den gangen da vi fisket med sånne fallskjermfluer og vårfluer av hjortehår. Lite teit og tungvint".  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor stor fisk jeg får i år? Er den ikke stor nok, så er det kanskje like lurt å hoppe over denne sesongen?

Hjertelig hilsen

Eirik

Du vil nok oppleve litt smalhans hva fiskestørrelse angår denne sesongen, men det topper seg med en troféfisk på 8 hekto i slutten av juli. Fatt mot, neste sesong blir desto bedre, og du er noen erfaringer rikere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok oppleve litt smalhans hva fiskestørrelse angår denne sesongen, men det topper seg med en troféfisk på 8 hekto i slutten av juli. Fatt mot, neste sesong blir desto bedre, og du er noen erfaringer rikere :)

Herregud, hva skulle vi gjort uten dere? Dere må skrive bok (og lage film og så tv-serie).

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vinner Liverpool serien neste sesong?

2. Hvor bredt kan man egentlig hoppe?

3. Hvor lang er en 0.12mm/6x spiss?

4. Hvilken vei sparker høna?

Takk for spørsmål.

1. Ja, alt tyder på at Liverpool vil bite godt fra seg i 2013/14-sesongen.

2. Det finnes egentlig ingen grenser. Eller som OL-mottoet lyder: Higher, faster, broader, stronger.

3. 30 meter. [(6x*0,12)*100]- 42. Sistnevnte ledd (42) er som kjent "the answer to life, the universe and everything".

4. Høna mangler kuleledd i kneet, og kan derfor bare sparke bakover. Evolusjonen jobber ikke direkte fort, men jeg er sikker på at mye vil være annerledes allerede om 150 millioner år.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om dere er på jobb?  ;D ;D  ppcrazyeyes

Takk for spørsmål.

Er en moderne multitasker. Jobb og fritid går om hverandre. Arbeider til jeg er ferdig, og bruker noen korte pauser til å hjelpe medmennesker som trenger påfyll av kunnskap og litt veiledning på livets vei. Det føles meningsfullt, og det gir meg masse energi å oppleve at jeg kan hjelpe. Ja, at noen kloke ord er alt som skal til for å få folk på rett kjøl.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke 1. mai i morgen? 

Takk for spørsmål.

Ja, det er riktig. I morgen er det 1. mai. Den første dagen i den femte måneden. Deretter følger det 30 maidager til. Den mest kjente er 17. mai. Norges nasjonaldag. Kjennetegnet av flagg, tog, hornmusikk, is, pølser og utover kvelden er det fri seksuell utfoldelse i mange av landets parker. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jeg har et problem jeg har lurt på lenge. Når jeg så denne tråden her, tenkte jeg:

"Skal fluefiskesiden bli løsningen på dette problemet også?"

Og da ser jeg på dette som en mulig løsning.

Problemet er som følger.

Jeg går mye i hvit skjorte (noen ganger blå) på jobb. Men, utfordringen er at kroppen min ikke er helt lagt for å se flott ut i skjorte......tror jeg. Jeg har ultra smal midje, relativt breiskuldra, men sinnsyke muskler i overarmene.

Kjøper skjorter med "slim fit", men de ser ofte ut som de er malt på siden jeg har så digre muskler. Går jeg opp i størrelse, så sitter de ikke skikkelig rundt midje. Jeg har de NED i dressbuksene selvfølgelig, og da er det ikke akkurat kult med for mye tøy i "diameteren".

Kunne også gått til skredde og fått sydd skjorter, men da får jeg ikke med de merkene jeg vil ha. Hugo Boss er for smale pinglete folk, og det samme er alle de andre også. Håpa på at Lyle & Scott skulle ha noen, eller Eton Diamond for den del, men nei.

Håper dere ser det enorme problemet mitt. jeg har ingen andre plasser å gå, så håper på et svar som kan hjelpe meg her.

Vil heller ikke kvitte meg med en ellers så perfekt kropp, pga skjortene.

Fortvilet mann ca 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åffer er det høl i Salinas-kjæks?

Hva er Salinas-kjæks?

Nå skal jeg ikke kuppe tråden, men Salinas-kjeks har noe grei på. Det er kjeks som den kjente baker og ikke minst forfatter John Steinbeck kalte opp etter sin kjære hjemby Salinas i California. Hølet er fra den tiden da man kjøpte de i løsvekt og de som ikke hadde råd til pose kunne tre kjeksene på ei snor.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde Jon Arne Riise blitt landslagskaptein og hjelper det å la seg intervjue med pilotbriller??

Jon Arne Riise gjør seg fortsatt best som ballgutt, selv om jeg må innrømme han oste av autoritet med de pilotbrillene.

Nå kan neppe det norske landslaget fremstå særlig flauere enn de allerede gjør, men det går vel ei grense, selv for dem  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem jeg har lurt på lenge. Når jeg så denne tråden her, tenkte jeg:

"Skal fluefiskesiden bli løsningen på dette problemet også?"

Og da ser jeg på dette som en mulig løsning.

Problemet er som følger.

Jeg går mye i hvit skjorte (noen ganger blå) på jobb. Men, utfordringen er at kroppen min ikke er helt lagt for å se flott ut i skjorte......tror jeg. Jeg har ultra smal midje, relativt breiskuldra, men sinnsyke muskler i overarmene.

Kjøper skjorter med "slim fit", men de ser ofte ut som de er malt på siden jeg har så digre muskler. Går jeg opp i størrelse, så sitter de ikke skikkelig rundt midje. Jeg har de NED i dressbuksene selvfølgelig, og da er det ikke akkurat kult med for mye tøy i "diameteren".

Kunne også gått til skredde og fått sydd skjorter, men da får jeg ikke med de merkene jeg vil ha. Hugo Boss er for smale pinglete folk, og det samme er alle de andre også. Håpa på at Lyle & Scott skulle ha noen, eller Eton Diamond for den del, men nei.

Håper dere ser det enorme problemet mitt. jeg har ingen andre plasser å gå, så håper på et svar som kan hjelpe meg her.

Vil heller ikke kvitte meg med en ellers så perfekt kropp, pga skjortene.

Fortvilet mann ca 35.

Vel, nå hagler vel beskyldningene om kjøpt & betalt igjen, men det får stå sin prøve : Europris har akkurat de skjortene du skal ha. Jada, det koster, men hvem vil vel føle seg utilpass når man menger seg med samfunnseliten  ???

Merket du skal se etter er "Trulte" . . . Som det fremgår av navnet er disse skjortene heilnorske, selv om de produseres i bangladesh. Eller hva sier du om skulderklaffer i vømmøl, brystlommer i ekte kashmir ull (ekstrautstyr) ?

Samme produsent som står bak den berømte plastikkskjorta som Jørn brisket seg med i slovenia, så lista legges høyt.

Koster fra 129kr, men noen ganger er det stas å slå litt på stortromma  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jeg har et problem jeg har lurt på lenge. Når jeg så denne tråden her, tenkte jeg:

"Skal fluefiskesiden bli løsningen på dette problemet også?"

Og da ser jeg på dette som en mulig løsning.

Problemet er som følger.

Jeg går mye i hvit skjorte (noen ganger blå) på jobb. Men, utfordringen er at kroppen min ikke er helt lagt for å se flott ut i skjorte......tror jeg. Jeg har ultra smal midje, relativt breiskuldra, men sinnsyke muskler i overarmene.

Kjøper skjorter med "slim fit", men de ser ofte ut som de er malt på siden jeg har så digre muskler. Går jeg opp i størrelse, så sitter de ikke skikkelig rundt midje. Jeg har de NED i dressbuksene selvfølgelig, og da er det ikke akkurat kult med for mye tøy i "diameteren".

Kunne også gått til skredde og fått sydd skjorter, men da får jeg ikke med de merkene jeg vil ha. Hugo Boss er for smale pinglete folk, og det samme er alle de andre også. Håpa på at Lyle & Scott skulle ha noen, eller Eton Diamond for den del, men nei.

Håper dere ser det enorme problemet mitt. jeg har ingen andre plasser å gå, så håper på et svar som kan hjelpe meg her.

Vil heller ikke kvitte meg med en ellers så perfekt kropp, pga skjortene.

Fortvilet mann ca 35.

Vel, nå hagler vel beskyldningene om kjøpt & betalt igjen, men det får stå sin prøve : Europris har akkurat de skjortene du skal ha. Jada, det koster, men hvem vil vel føle seg utilpass når man menger seg med samfunnseliten  ???

Merket du skal se etter er "Trulte" . . . Som det fremgår av navnet er disse skjortene heilnorske, selv om de produseres i bangladesh. Eller hva sier du om skulderklaffer i vømmøl, brystlommer i ekte kashmir ull (ekstrautstyr) ?

Samme produsent som står bak den berømte plastikkskjorta som Jørn brisket seg med i slovenia, så lista legges høyt.

Koster fra 129kr, men noen ganger er det stas å slå litt på stortromma  :)

Takk for raskt og informativt svar :)

Nå ble jeg letta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid lurt på om reven bare skifter pels, og ikke vaner jeg -  Vulpem pilum mutare, non mores - sånn i overført betydning altså  ???

Takk for spørsmål.

I både direkte og overført betydning skifter den pels, men vanene har endret seg lite gjennom årene. En rev som endrer vaner skal man derimot passe seg for, da lider den trolig av rabies eller av kraftig underernæring. Begge deler kan gjøre reven uvanlig nærgående og aggressiv. For øvrig bærer mine studier av rev preg av at jeg alltid stopper opp og blir satt ut av den latinske betegnelsen for vanlig rødrev - nemlig Vulpes vulpes vulpes. Er det seriøst, liksom? Den svenske medisineren, naturforskeren, botanikeren og zoologen Carl von Linné hadde åpenbart en spesiell form for humor. At han også var den første som kom på den psyke ideen om å stoppe ut dyr, sier enda mer om fyren. Kalle var virkelig en gal, gal, gal mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...