Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Takk for svar. Jeg retter meg etter dette og vil sporenstreks slå i hjel neste kilosfisk og posere med divere røykeutstyr og bøttehatt.

 

Neste spørsmål:

Jeg vurderer å anskaffe en stang fra Orvis, men er usikker på hvordan jeg poserer med denne.

 

Det er alment kjent at man skal ha LOOP-stenger over skuldrene når man fotograferes  - men hvordan poserer man med Orvis?

Og for den saks skyld, med Thomas & Thomas?

 

PS: .JB: det er en annen fisk du må se på på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære .JB og -Lars-, dette må vel sies å være et 2015-problem:

Jeg har postet et bilde av en relativt pen ørret (1,3kg) på Facebook, men har ennå ikke fått noen likes etter over 6 timer.

 

Burde jeg Slutte med fluefiske, eller burde jeg slutte med facebook?

 

En fisk har mer bruk for en sykkel enn hva folk flest har bruk for Facebook.

 

Så selv om du synes det er en god ide å kjøpe sykkel til en fisk kan det likevel være at du burde slutte med Facebook.

 

Litt avhengig av hvordan du rater den relative forskjellen mellom disse alternativene, sett opp i mot hvor god ide du synes sykkelalternativet er.  Dersom du synes sykkelalternativet er helt glimrende kan det hende at du skal fortsette med Facebook.

 

Det må du i så fall ta stilling til selv.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke tør å konfrontere noe personlig rett i en tråd på fb ansikt til ansikt, er det da mykere å kjøre en spøk litt på sidelinjen her på ffs da? ;-)

Vet ikke hva som ligger i dette, men om det er tilfelle så er det så smålig at jeg synes synd på dem som holder på med slikt. Småjentene på barneskolen holder på med sånt intrigemakeri. Det er i hvert fall for dumt...

Mvh Truls

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter nok ikke med bare prat her i gården nei!

Hvilke medisiner hadde du sett for deg?

Ja, jeg foreslår to av de gule, fire blå, fem røde og to lilla til frokost. Den samme dosen til lunsj, og så dobler vi den til middag og supplerer med noen oransje og grønne som dessert (3 av hver). I tillegg så selger vi alt fiskeutstyret ditt, og etter en åtte-ni måneder kan du prøve deg i samfunnet igjen, og eventuelt starte med fluefiske helt på nytt. Det siste vil jeg nok ikke anbefale sånn med det første. Du bør nok stå helt over en femårstid, så du ikke faller tilbake til gamle synder. Har du sterk nok psyke, så kan du droppe pillene, selge utstyret til spottpris her på forumet og glemme alt du trodde du visste om det du trodde var fluefiske, men som viste seg å være noe helt annet og mye farligere.   8)   

Endret av .JB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke tør å konfrontere noe personlig rett i en tråd på fb ansikt til ansikt, er det da mykere å kjøre en spøk litt på sidelinjen her på ffs da? ;-)

Er det snakk om "stang på nakken" erting, eller? Det må du nesten tåle, så teit og rart som det er, og særlig når man befinner seg på fast, tørr grunn ;);D

Lurer rett og slett på hvilken flue jeg skal bruke i kveld? Fisken i putntaketjern er litt småvrang for tida...

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker litt faste og fine svømmepupper med god form. Hverken for store eller små. Tynt dresset, og gjerne lett solbrune. De må også ha en ganske fin 'bounce' men det er mest for det visuelle.

Endret av THJ
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei L&JB.

På de to siste fisketurene mine har "Bankersflua" sviktet meg.

Rett og slett ikke stått opp til sitt navn og rykte.

Er det virkelig mulig????

Dette bekymrer meg særdeles,og jeg merker at angstreaksjonen bygger seg opp.

Dette liker jeg ikke i det hele tatt,og jeg blir rett og slett litt satt ut.

Det skal nevnes at jeg i det siste også har slurvet litt med fortommen.

Den er ikke like lang som vanlig,og samtidig er ikke spissen like tynn.

Kan jeg skylde på fortommen,eller skjer det noe spessielt i disse tider?

Skal jeg kanskje bare bruke det gamle og trygge fortomsoppsettet mitt igjen,

og ikke tro at flua kan kompensere for en dårlig fortom?

 

Tom.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei L&JB.

På de to siste fisketurene mine har "Bankersflua" sviktet meg.

Rett og slett ikke stått opp til sitt navn og rykte.

Er det virkelig mulig????

Dette bekymrer meg særdeles,og jeg merker at angstreaksjonen bygger seg opp.

Dette liker jeg ikke i det hele tatt,og jeg blir rett og slett litt satt ut.

Det skal nevnes at jeg i det siste også har slurvet litt med fortommen.

Den er ikke like lang som vanlig,og samtidig er ikke spissen like tynn.

Kan jeg skylde på fortommen,eller skjer det noe spessielt i disse tider?

Skal jeg kanskje bare bruke det gamle og trygge fortomsoppsettet mitt igjen,

og ikke tro at flua kan kompensere for en dårlig fortom?

Tom.[/

Og attpåtil er det vitner til dette... Makan

Endret av Lamson Guru
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om "stang på nakken" erting, eller? Det må du nesten tåle, så teit og rart som det er, og særlig når man befinner seg på fast, tørr grunn ;);D

Lurer rett og slett på hvilken flue jeg skal bruke i kveld? Fisken i putntaketjern er litt småvrang for tida...

He he, nei det er da bare moro og uskyldig, Olav :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker litt faste og fine svømmepupper med god form. Hverken for store eller små. Tynt dresset, og gjerne lett solbrune. De må også ha en ganske fin 'bounce' men det er mest for det visuelle.

Som regel kjekt at det er litt skarp grønngul farge i dem også, vel? Rocknroll handtwist! ;) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Skjønner at det ikke var svaret du forventet, men et ærlig svar er det. Stanga på nakken må jeg jo bare kjøre på nå :-D , i og med at så mange irriterer seg over det. Og til og med lager seg noen ikke-virkelige historier om at det er langt på land osv. :-D Det blir morsommere og morsommere dette :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gutter.

Kan stæsj-budsjettet brukes på børst? Jeg har kommet opp i noe av en sylteagurk: som en venn av Laphroaig søkte jeg om å få kjøpe 2 småflasker 21 år gammel whisky (man må søke). Da jeg mot alle solemerker vant (noe jeg ikke hadde regnet med) begynte jeg å regne litt på hva det ville koste med kjøp, frakt og alle de norske avgiftene og endte opp på omtrent 3000 flatt. Jeg kan ikke bruke av rødvin-budsjettet til lyset. Da ryker halve høstens stæsj-budsjett og det var jo litt i overkant.

Så - hva skal jeg gjøre? Famous grouse smaker jo helt greit på lerke i vannkanten så jeg heller mot ei flaske med det til 300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gutter.

Kan stæsj-budsjettet brukes på børst? Jeg har kommet opp i noe av en sylteagurk: som en venn av Laphroaig søkte jeg om å få kjøpe 2 småflasker 21 år gammel whisky (man må søke). Da jeg mot alle solemerker vant (noe jeg ikke hadde regnet med) begynte jeg å regne litt på hva det ville koste med kjøp, frakt og alle de norske avgiftene og endte opp på omtrent 3000 flatt. Jeg kan ikke bruke av rødvin-budsjettet til lyset. Da ryker halve høstens stæsj-budsjett og det var jo litt i overkant.

Så - hva skal jeg gjøre? Famous grouse smaker jo helt greit på lerke i vannkanten så jeg heller mot ei flaske med det til 300.

For å ta det første først: Selvfølgelig bør du bruke penger på børst! Børst først, som vi sier. 3.000 er mye penger, men husk at dette er skikkelig whisky. Sikkert verdt alle pengene, og om det ikke blir noe igjen til stæsj så har du spart deg for innkjøp av enda mer utstyr som ikke vil gi deg så mye som en fisk ekstra. Nei, bruk penger på børst istedet. Ingen har noensinne angret på det!  

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...