Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg en ny alpinsesong, og siden jeg satser knallhardt, må skiparken utvides med nye storslalomski. For å slippe masse skitesting, tenkte jeg å høre med ekspertene først. Hvilket merke skal jeg velge? Det står imellom Atomic, Fischer eller å fortsette på Rossignol.

Prøver meg en gang til på å få svar på dette. Det druknet litt i noen horrible påstander om at Lars kanskje skulle ha noen kastefeil (har aldri hørt på makan)..... Jeg har riktignok sett Lars ha fått knute på fortommen, men det var som han påpekte, riktignok etterpå, for å vise oss andre hvordan slike knuter oppstår!! Men tilbake til spørsmålet, så står det oppi her et sted.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg en gang til på å få svar på dette. Det druknet litt i noen horrible påstander om at Lars kanskje skulle ha noen kastefeil (har aldri hørt på makan)..... Jeg har riktignok sett Lars ha fått knute på fortommen, men det var som han påpekte, riktignok etterpå, for å vise oss andre hvordan slike knuter oppstår!! Men tilbake til spørsmålet, så står det oppi her et sted.

Beklager på det groveste at dette spørsmålet ble oversett i kaoset som har herjet landet fra toten til hemsedal i senere tid, Brum.

På geilo er det allerede sesong, vel og merke på fjorårets snø, hører jeg, så du har neppe mye tid å miste.

Det som bekymrer meg litt er at ingen av merkene du nevner som aktuelle kandidater er norskproduserte, knapt nok utviklet av nordmenn, og derav ikke premium i mine øyne.

Ingen kan mer om hva som går fort på snø enn ola nordmann, det var det bestefar sa da jeg fikk mine første Krøpling ski (Krøpling skulle senere skifte navn til Madshus).

Jeg var rimelig hvass på mine Krøpling-ski også, og gjorde det veldig bra, selv om jeg aldri konkurrerte.

Nok om meg . . . Regner med du har skjønt at det er Madshus ski du skal ha, og selv om ingen har hørt om storslalomski-satsingen deres enda, så er de i salg hos Spareland på biri, og om du klarer deg uten bindinger så får du et par gode planker til 800kr.

Modellen du skal ha heter Friskus FreeFlex, og de fåes i akkurat passe lengder.

Takk meg senere, når den første klubbrenn-seieren er et faktum :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok krysse mjøsbrua en tur skjønner jeg. Det er kanskje muligheter for å få en guidet tjuvfiske-tur i hunnselva hvis man kjører litt lenger? Hører det klekker bra med Hectrum der for tiden. Er det dyrt å løse tjuvfiske-kort der?

Hadde vært hyggelig å guide en kommende klubbmester til litt godt gammeldags tjuvfiske, og i år koster det ikke all verden heller, på denne sida av mjøsa.

Ellers kan jeg gjerne ta deg med en tur for å bli kjent med harrens forunderlige verden . . . Har et par spots hvor det er fullt mulig å komme i kontakt med harr på opp til halvkiloen, og nå er det primetime !

Endret av -Lars-
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det noen gang bli fred på jorda, Lars?

Endelig et spørsmål med litt mening i denne tråden !

Desverre har det blitt slik at vi må ta til takke om vi får så mye som et par dagers husfred på denne planeten vår, og jeg frykter det vil bli verre.

Den eneste som kan redde oss er antakelig Knut Arild Hareide, min mann i krigen ! Denne staute Krf-helten, som har bein i nesa til å sette seg i respekt hos hvem som helst, og som aldri har vært den som snur seg med vinden !

Gutten har vært ute ei vinternatt før, og får han det ikke som han vil så bare gråter han en skvett, før han tar fatt på nye oppgaver.

Selv Putin blir spak når Hareide snurper geipen (gammelt jungelord).

Men hvis han skulle svikte oss, da vil jeg nesten påstå alt håp er ute . . . Ihvertfall nå som fiskesesongen er så godt som over.

Jeg skal uansett forhøre meg med min personlige imam, og kommer tilbake med det som måtte være av gladsaker ;-)

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært hyggelig å guide en kommende klubbmester til litt godt gammeldags tjuvfiske, og i år koster det ikke all verden heller, på denne sida av mjøsa.

Ellers kan jeg gjerne ta deg med en tur for å bli kjent med harrens forunderlige verden . . . Har et par spots hvor det er fullt mulig å komme i kontakt med harr på opp til halvkiloen, og nå er det primetime !

Harr er fint det Lars, bare den ikke blir større enn halvkiloen. Kanskje du skulle tatt med et par opp til Hemsil en gang du skal dit igjen, så det blir litt mer liv i elva oppi der? Litt utsetting fra eller til gjør vel ikke noe?
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av kilostråden 20 --- og 20 -- . Har det det blitt så kritikkverdig å velte seg i sin egen forfenglighet at dette lille instrument for å komme ut av sofan ikke er hipp lenger ?

Ja, jeg har personlig gått i bresjen for å få disse trådene fjernet, slik at ikke folk skal tro det er noe storfisk-jag i fluefiskemiljøet, Robert !

Vi skal være klar over at vi er forbilder for milliarder av unge up and coming fluefiskere, og vi ønsker vel ikke å ta motet fra dem ved å gi inntrykk av at stor fisk er mer gøy enn liten fisk ?

Nei, er det opp til meg så innføres heller hektotråden, hvor fisk på nøyaktig én hekto er selve drømmefisken.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ok skjønner :) Du har min fulle støtte der :) :) :) Jeg burde visst bedre før jeg stilte spørsmålet :) Jeg blir gjerne med på Hektostråden 2016. Kilosfisk blir slettet nådeløst :) :)  he he

Et smart triks for å avkroke uønsket stor fisk raskest mulig: Hev stangtuppen inntil du har strammet skikkelig opp, og før deretter stangtuppen ned igjen i stor fart, med en brå stopp ca kl 20:45, evt 08:45.

Enhver krok uten mothake vil slippe momentant, og du kan fokusere på hektosfisk igjen umiddelbart.

Har prøvd samme teknikk med krok med mothake, og det krever noe mer kraft i bråstoppen. Selve mothaken vil da bli sittende igjen i fiskekjeften, men det lever den fint med, og det gjør du også :-)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et smart triks for å avkroke uønsket stor fisk raskest mulig: Hev stangtuppen inntil du har strammet skikkelig opp, og før deretter stangtuppen ned igjen i stor fart, med en brå stopp ca kl 20:45, evt 08:45.

Enhver krok uten mothake vil slippe momentant, og du kan fokusere på hektosfisk igjen umiddelbart.

Har prøvd samme teknikk med krok med mothake, og det krever noe mer kraft i bråstoppen. Selve mothaken vil da bli sittende igjen i fiskekjeften, men det lever den fint med, og det gjør du også :-)

Dette er vel omtrent det dummeste innlegget noensinne her inn?

Er det bare jeg som ikke tror at dette er tilfelle i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel omtrent det dummeste innlegget noensinne her inn?

Er det bare jeg som ikke tror at dette er tilfelle i det hele tatt?

Problemet ditt er først og fremst at du ikke er inneforstått med hvor mye du har å lære !

Her har du tilgang til en kompetanse du ikke vil komme i nærheten av om du så blir 600 år gammel, men i kjent stil velger du å så tvil om helt åpenbare fakta.

Se å ta deg sammen, ellers kan det være at du heretter må betale for å få tilgang på vår kompetanse.

Makan til frekkhet har jeg knapt vært borti siden en harr tok flua mi rett foran nesa på en ørret i hemsila i '96.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er først og fremst at du ikke er inneforstått med hvor mye du har å lære !

Her har du tilgang til en kompetanse du ikke vil komme i nærheten av om du så blir 600 år gammel, men i kjent stil velger du å så tvil om helt åpenbare fakta.

Se å ta deg sammen, ellers kan det være at du heretter må betale for å få tilgang på vår kompetanse.

Makan til frekkhet har jeg knapt vært borti siden en harr tok flua mi rett foran nesa på en ørret i hemsila i '96.

Du kunne ikke tenke deg muligheten for at det i atskillig større grad gjelder deg selv da?

Hvis du ikke gir deg nå så gidder jeg ikke spørre mer.

Denne tråden tyngde er vel ikke først og fremst egentlig ikke spørsmål,men heller svar som ikke alltid henger på greip

i forhold til spørsmålet???

Og selv sier jeg,du er ikke noe særlig mindre frekk eller.

Og et godt råd,kutt ut den der holdningen med at Harr er en annenrangsfisk.

Da driter du deg bare ut.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikke tenke deg muligheten for at det i atskillig større grad gjelder deg selv da?

Hvis du ikke gir deg nå så gidder jeg ikke spørre mer.

Denne tråden tyngde er vel ikke først og fremst egentlig ikke spørsmål,men heller svar som ikke alltid henger på greip

i forhold til spørsmålet???

Og selv sier jeg,du er ikke noe særlig mindre frekk eller.

Og et godt råd,kutt ut den der holdningen med at Harr er en annenrangsfisk.

Da driter du deg bare ut.

Hvis du kunne gjort alvor av trusselen om å ikke spørre mer Tom, hverken i denne tråden eller på forumet generelt, så ville nok folk flest kunnet leve med det ;-)
  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...