Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Da nærmer vi oss slutten, og jeg vil benytte anledningen til å takke for meg. Jeg har hatt masse moro her inne, men vet også at jeg har tråkket på noen tær og gjort enkelte (spesielt i konkurransefiskemiljøet) forbanna. Har alltid ment at en god dose selvironi er nødvendig når man bruker så store deler av livet på noe så sært som å fange fisk på flue for bare å slippe den ut igjen. Likevel har jeg nok dratt til mer enn noen kan tåle, men til mitt forsvar må jeg si...ehh...nei, det kan være greit å runde av med et unnskyld. Utover alt tullet håper jeg mange har sugd mye av all den kunnskapen jeg har delt med dere. Selv har det selvsagt handlet mest om å gi her inne, men takk også for de små tipsene som har kommet meg til del opp igjennom årene. ;-) So lomg!

Har hatt stor glede av dine innlegg gjennom mange år Jørn, og jeg håper du dukker opp videre også ;-) Ingenting å beklage etter min mening, litt satire skal man tåle :-) Hender man er litt i gråsona, men det får gå så lenge man ikke tråkker over streken. Er som du sier, man kommer langt med litt selvironi :-) Lykke til videre med både sykkel og fluestang. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt stor glede av dine innlegg gjennom mange år Jørn, og jeg håper du dukker opp videre også ;-) Ingenting å beklage etter min mening, litt satire skal man tåle :-) Hender man er litt i gråsona, men det får gå så lenge man ikke tråkker over streken. Er som du sier, man kommer langt med litt selvironi :-) Lykke til videre med både sykkel og fluestang.

Er vel ikke så mye fisking med jb. Han har bare vært med for øl og bråket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra aldri mine svar i tvil, Pål ! Enkelte har gjort det tidligere, og livet har ikke fart vel med dem, for å si det sånn.

Tidene forandrer seg, også i fluefiskemiljøet . . . Husk, 2011 var etterkrigstiden, og folk flest slet med depresjoner og dårlige klekkinger, sommer som vinter.

I 2013 kom ei etterlengtet bibio-sverming, ikke bare i nordnorge, men også østafjells, som satte folk over det ganske land i bedre humør. Dette, i tillegg til Marshallhjelpen i 2012, ga folk trua på at det var liv laga her til lands tross alt, og oppå det hele ble det nå aksept for å klippe cdc, om enn i moderate former.

Når vi nå i november også får den etterlengtede nyheten om at naturen og fiskeressursene våre omsider skal få den markedsføringa vi har etterspurt siden svartedauen, ja da er det ikke rart mensen blir erstattet med stormende jubel !

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra aldri mine svar i tvil, Pål ! Enkelte har gjort det tidligere, og livet har ikke fart vel med dem, for å si det sånn.

Tidene forandrer seg, også i fluefiskemiljøet . . . Husk, 2011 var etterkrigstiden, og folk flest slet med depresjoner og dårlige klekkinger, sommer som vinter.

I 2013 kom ei etterlengtet bibio-sverming, ikke bare i nordnorge, men også østafjells, som satte folk over det ganske land i bedre humør. Dette, i tillegg til Marshallhjelpen i 2012, ga folk trua på at det var liv laga her til lands tross alt, og oppå det hele ble det nå aksept for å klippe cdc, om enn i moderate former.

Når vi nå i november også får den etterlengtede nyheten om at naturen og fiskeressursene våre omsider skal få den markedsføringa vi har etterspurt siden svartedauen, ja da er det ikke rart mensen blir erstattet med stormende jubel !

 

Jeg er mye enig, men mener nå at man skal lytte mer til de som har blek hud og blass farge på håret.  Min erfaring er at de har mye fornuftig å komme med.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg meg jobb i Redningsselskapet og skal være på en båt som er 13,7m og har 2x435hk, er det da galt av meg og redde sjøørreten med å kjøre ned garnfiskere?

Nei, syntes ikke du skal gjøre det, da noen kan komme til skade. Det kan i verste fall gi Redningsselskapet et uheldig rykte.

Fisker de med garn så er de garantert sultne, og sultne folk skal man hjelpe så godt man kan.

Disse gutta er garantert ikke særlig begeistret for dere som leker med maten dems heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med ett uheldig rykte er noe å tenke på, vi kan ikke ha det sånn at det er jeg som gir de det. Får heller lære det garnhue å fiske med flye

Er ihvertfall neppe noe du bør etterstrebe de første 3 månedene du er ansatt.

Etter det er alt lov ;-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det har vært stille her ei stund nå, kan alle alt nå?

Tror lista for å stille mer eller mindre amatørmessige spørsmål heves betraktelig nå som man må stille med fullt navn, så noe av årsaken ligger nok der.

Mange er sikkert preget av sjokk og vantro over at JB ikke lenger er disponibel også, og stoler ikke uten videre på at jeg vet deres beste.

Hadde forventet spørsmål rundt hva folk burde ønske seg til jul, men neida, nå er man visst likeglad med hele julehøytiden, kan det virke som.

Endret av Lars Ninive
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir nok mer kunnskapstørste på nyåret når akevitten som regel har gått ut av kroppen og folk har blitt tilnærmet normale igjen. Da er nok JB på plass igjen også. Har også litt med månefaser å gjøre vil jeg tro. Men dette er bare en teori, Lars sitter nok på fasiten her også og har helt sikkert en del mer å tilføye.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det feil av meg å prøve meg på nordlys fotografering igår, sånn mtp att jeg bare har en budget speilrefleks og kit linsa?

Åpenbart !

Ser det bugner med bilder på fb av det flaue nordlyset som viste seg over deler av østlandet i går kveld, og det kan tyde på at mange kjøper både kamera og optikk hos Nille !

Folk betaler gjerne hundrevis av kroner for kamerahus, men å koste på seg optikk til hundre tusen ? Neida, da skal man være gnien så det holder !

Syntes nesten det er rart nordlyset gidder å vise seg for slike gniere.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...