Gå til innhold

Retraktor, hvilken er best?


Andreas L

Anbefalte innlegg

De beste retraktorene jeg har prøvd, er de plastrullene som blandt annet brukes til heiskort i skibakken. Hadde en sånn "Trysilfjellet" sak hengende på meg i nesten seks år, før tråden tok kvelden etter mye bruk og slitasje. Billig og allright  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryker ikke hvis man kjoeper kvalitet. Key-Bak brukes av politi, ambulansepersonell, vaktselskap etc i USA. Og er produsert i USA. De selges i Norge hvis man Googler. Koster ikke mer enn Kina-versoner heller.  ;)

Ellers saa er min CFA-72 inne paa 3. aaret naa... http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluetilbehør/Annet/C-and-F-CFA-72-Flex-Pin-On-Reel--130693-p0000062060.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor mange Simms retraktorer jeg har hatt, men det er mange det.. Fishpond sin der imot har jeg sikkert hatt i 5 år nå. Den fungerer hvertfall enda. Enkel festepatent som holder fast uansett.. Simms sine er sikkert laget for å vare like lenge, men for meg er det lettere å ta vare på noe som ser fint ut og kjennes mer solid ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Key-Bak Mini-Bak eller Outdoorsvarianten du først og fremst tenker på, Tore?

Noe jeg synes er viktig med retraktorer er at de ikke har for stor motstand i snora, slik at man må tviholde på verktøyet for å unngå at retraktoren drar det ut av fingrene dine. Gear Keeper Micro Zinger føler jeg er spot on på dette med 2,5 oz. motstand, så Mini-Bak kan meget mulig være et godt alternativ. Key-Baks minste versjon i Outdoorsserien har derimot kanskje i overkant mye motstand med 4 oz. Gear Keeperen jeg kjøpte med 6 oz. motstand blir i hvert fall ikke brukt hos meg...

Eneste aberet med Mini-Bak er at den kanskje virker litt i enkleste laget, slik at man mister noen kjekke detaljer, som for eksempel hurtigbytte av verktøy og valg av ulike festeanordninger for verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryker ikke hvis man kjoeper kvalitet. Key-Bak brukes av politi, ambulansepersonell, vaktselskap etc i USA. Og er produsert i USA. De selges i Norge hvis man Googler. Koster ikke mer enn Kina-versoner heller.  ;)

De Key Bak modellene ser veldig solide ut tmags. Har du personlig erfaring med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den store Key-Bak'en til nøkkelknippe, og den er meget solid. Har ikke prøvd de mindre modellene, men de er sikkert av god kvalitet. Det finnes dog mildt sagt et ganske godt utvalg av ubrukelig retraktorer i fiskeavdelingene rundt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...