Gå til innhold

Patagonia River Salt eller Simms Guide?


slunde

Anbefalte innlegg

Skal ut å kjøpe meg vadejakke, og har så godt som kommet frem til at det blir en av disse to.

Simms-jakka har jo gore-tex, så her vet jeg forsåvidt hva jeg får med tanke på pusteegenskaper osv.

Patagonia sitt H2No-skall vet jeg derimot ingen ting om.

Noen som har opplevd en norsk sommer i denne og kan si noe om pusteegenskapene til jakka? Fungerer den like greit som jakker med gore-tex?

Må si at Patagonia tiltaler meg da jeg liker selskapets grønne profil, men jeg skal være såpass ærlig at jeg innrømmer at det er komforten som er det viktigste.

Kan legge til at det i hovedsak er innenlandsfiske etter ørret som er det primære bruksområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Patagonia River Salt og Patagonia SST. Begge strålende. Puster meget bra, og holder vann ute. Til ørretfiske gjennom sommerhalvåret så synes jeg SST er klart å foretrekke og verdt de ekstra kronene. Lettere, luftigere og med litt mer praktiske lommer (det sisnevnte er selvsagt en smakssak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør et meget klokt valg hvis du velger Simms. Mine erfaringer med Patagonia (har hatt både vadejakker og vadebukse fra denne produsenten) er at de ikke når opp til Simms sin gjennomførte kvalitet. Etter at jeg tok valget om å kjøre Simms-bunad, har det blitt slutt på turer med irritasjon over såkalte vanntette plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte disse to mot hverandre selv for noen uker siden. Har brukt G3 jakken de siste årene, men ville ha en litt mer diskre jakke denne gangen. Etter å ha prøvd begge jakkene var jeg ikke i tvil om hva som var riktig, nemlig Simms.. River salt jakken er i mine øyne for slim-fit, noe som vil begrense hva en kan ha på under. Hadde jeg fisket i mildere strøk hadde kanskje valget vært annerledes.. Konklusjonen for meg ble at Guide hadde ett bedre og mer praktisk snitt, i tillegg til Goretex - og at den rett og slett er litt tøffere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips!

Valget falt på en SST. Den overlevde dagens ekspedisjon med glans! 20 grader og et voldsomt regnvær - men like tørr, samtidig som pusteevnen var tilfredsstillende.. Merket omtrent ikke noe forskjell fra gore-tex i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...