Gå til innhold

1 kg - og "dau"


Anbefalte innlegg

Fikk en kilos her om dagen.

Det eneste som var positivt med det - var at jeg brukte en 2`er stang.

Den var "dau" - men kjentes selvsagt på denne stangen.

Den ble stekt etter alle kunstens regler - men noe så dvask en smak - har jeg ikke kjent på lenge.

Den var mørk i skinnet - og hadde hvitt kjøtt.

I samme vann - har jeg fått mange tilsvarende - som har smakt godt.

Også mørk i skinnet - og hvit i kjøttet.

Men også flere med rødt kjøtt.

Er det mine smaksløker som er forandret iløpet av et år ???

Forøvrig så får jeg de på muddlere i gul og brunt  ;)

Uansett årstid!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er naturens gang Sverre.

Fiskene i vannet du fisker i har rett og slett lært din gulbrune muddler å kjenne og når de merker at du er på plass i vannet med utstyret ditt så sendte de den gamleste råtne auren som fantes i hele vannet. Gammal og skrøpelig med hjertefeil og svært kort tid å leve. Vondt smakte den helt sikkert da det ble som å spise en 30 år gammal ku.

Dette rett og slett fordi det blir for dumt å sende en frisk og rask aure i sin beste alder rett i steikepanna til Sverre.

Tankegangen er enkel og du er rett og slett blitt lurt av en Ørret selv med den lille hjernen de har.

Gratulerer.

Så neste gang så vil det være greit å sette ut igjen de fiskene som er viktig for sammensettningen i vannet og ikke minst eventuell reproduksjon og heller spise de som det er for mye av i vannet.

Da kan du til og med binde deg en rosa og blå muddler og enda få godt smakende ørret i hoven.

NB! Det tas forbehold om at vannet du fisker i er overbefolket av ørret på 1kg+ og derfor bør tynningsfiske for denne størrelsen.

Lykke til videre og ha en fortsatt god nasjonaldag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er naturens gang Sverre.

Fiskene i vannet du fisker i har rett og slett lært din gulbrune muddler å kjenne og når de merker at du er på plass i vannet med utstyret ditt så sendte de den gamleste råtne auren som fantes i hele vannet. Gammal og skrøpelig med hjertefeil og svært kort tid å leve. Vondt smakte den helt sikkert da det ble som å spise en 30 år gammal ku.

Dette rett og slett fordi det blir for dumt å sende en frisk og rask aure i sin beste alder rett i steikepanna til Sverre.

Tankegangen er enkel og du er rett og slett blitt lurt av en Ørret selv med den lille hjernen de har.

Gratulerer.

Så neste gang så vil det være greit å sette ut igjen de fiskene som er viktig for sammensettningen i vannet og ikke minst eventuell reproduksjon og heller spise de som det er for mye av i vannet.

Da kan du til og med binde deg en rosa og blå muddler og enda få godt smakende ørret i hoven.

NB! Det tas forbehold om at vannet du fisker i er overbefolket av ørret på 1kg+ og derfor bør tynningsfiske for denne størrelsen.

Lykke til videre og ha en fortsatt god nasjonaldag.

He he! flott svar <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...