Gå til innhold

Scott F2


Hobbyfiskern_

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Jeg ville ha sendt en mail til Larry Kenney og forhørt meg om hans E-glass 8'1 #3 eller 8'2 #4 eventuelt hørt med Shane hos Graywolf Rods om han skal bygge en Tom Morgan 8' #4 eller Steffenbros 8' #3/4 snart. Steffenbros 8'3 #3/4 er også en meget god stang, alle mye bedre alternativer enn Scott F2 imo :)

Glass er vanedannende, så vær forsiktig <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Raymond du tenker på Scott F.  ikke F2.

Når det gjelder glass er det morro en stund, men først og fremst er det en kuriositet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Nei Fredrik, tenker ikke på den, de var fryktelig dårlige

I mine øyne er Larry Kenney kongen på haugen av glassfiber, ingen ved siden og ingen over. Er samme person som lagde den aller første F serien til Scott, så denne mannen vet hva han driver med. Eneste minuset er at han har en lang venteliste, men tro meg, hans stenger er så absolutt verdt å vente på!

Glassfiber er et supplement til karbon, fantastisk til sitt bruk. Utmerket til nær- og mellomdistansefiske og perverst morro å kjøre fisk på :D

Det samme kan sies om cane, men en god cane koster vesentlig mere enn en god glassfiber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Larry Kenny'en du hadde var bra det er sant.  Vil moderere det jeg skrev om kuriositet til at glass er topp til korte presentasjoner i mindre overgrodde vassdrag...

Etter MITT syn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har F2-stanga (#4 7´7´´) og bruker den både på i stille vann og i elv.

Hovedforskjellen på F2en og mine andre stenger er at F2-stanga er veldig myk. I praksis betyr det at jeg bruker litt roligere/ tregere bevegelser under kasting. Utover det tenker jeg ikke så mye på at det er glassfiber jeg kaster med.

Jeg støtter HåkonH i at den er rimelig lettkasta og allsidig, med jeg vil anbefale F2en som en suppleringsstang. Og hele poenget med å ha flere stenger, slik jeg ser det, er at de skal utfylle hverandre/ har ulike egenskaper. F2en (glass generelt kanskje?) passer veldig fint til tørrfluefiske i de situasjonene du nevner, men best som en bi-stang.

Sniker du deg langs vannet/ elva og skal kaste relativt kort og spesielt i litt kronglete situasjoner er stanga i sitt ess. I og med at den er veldig myk vil du også få veldig god "kontakt" med fisken. Den første ørreten jeg fanget med denne stanga veide drøye 700 gram - jeg var sikker på at jeg hadde kroket en kveite :-)

Nå bruker jeg litt lengre tid på dette svaret enn planlagt, men poenget er at stanga ikke vil være begrensningen på fisketur, selv om det sikkert finnes bedre glassfiberstenger (og det sikkert finnes bedre materialer enn glassfiber).

Bor du i oslo-området kan du teste stanga hos Jarle og Bjørnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...