Gå til innhold

Ephemera Vulgata!


Anbefalte innlegg

Var ute å fisket med Vulgata i dag, fisket fra kl. 18-23. Det var litt spinnerfall rundt kl. 21.30. Vannet jeg fisket i ligger på 250 moh. det er fremdeles ganske beskjedent med spinnere, de råeste svermingene gjenstår. Fangsten: 0,8, 0,5, 0,5, 0,4 & 0,35. Fikk alle minus en på Vulgata Dun, den siste tok jeg på en vårflue i str. 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barnevakt i et par timer :twisted: , det blåste og regnet som bare f... fram til kl. 21.00. Når det løyet vaket det litt, det var noen få spinnere og duns på vannet. Nå begynner vulgataklekkingen å nærme seg en topp i vannet som jeg fisker mest i. Det ligger på 250 moh og er relativt dypt (25m). Jeg mener å ha lest at E-vulg. trives på dyp mellom 1,5 og 4 meter, om dette stemmer er jeg ikke 100% sikker på, jeg har sett det har kommet opp og klekket vulgata over områder som er + 15m dype.

 

Det ble ikke mye fisking, kun en halv time men jeg rakk å få en ørret på halvkilon og en liten øbbør.

 

Snart er det helg og lengre fisketurer er i vente.

 

Rune 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Her oppe er det kun reale vulgataklekkinger i 2 dager stort sett så er den nesten borte, veit ikke hvorfor men vi har ca 1 uke tilsammen for å få med oss vulgataklekkingen i de 3 vanna som den klekker. Trur faen meg den klekka likt i alle vann i år. Grr vært ute å testa og sett bare litt vulgata i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...