Gå til innhold

Rune's Libelle Vol 3


Robban

Anbefalte innlegg

Hei.

La ut denne for en stund siden i fluedatabasen, men ikke i denne tråden.

Fikk spørsmål om en video, så jeg lagde det til en utenlands dude som var litt hypp på det mønstre.

Dette er bare en variasjon på Rune Stokkebekk sin super bad ass flue.

Hvorfor ?

Vet ikke, litt for at den ikke skal henge seg opp, og litt for at, skal man holde ut med denne hobby'n så må man prøve ut tanker osv hele tiden.

Denne varianten funker og den er værdt tiden det tar, du har mitt ord på det <<l <<l <<l.

Bindebeskrivelse ligger allerede i fluedatabasen:

http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=301

Her er en video. Det er en musikkvideo, da engelsk var uaktuelt som språk i en binde video ;D ;D ;D ;D ;D

Skal du fiske , eller ha fisk ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Mvh

Robban

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME STUDY!!!

Takk skal du ha, Robert!!  Konge at du deler!!! Noen få nevner det og sykt mange flere nyter av videoene dine. Konge at du sper på med slike undervannsimitasjoner som folk flest burde få opp øya for.

<<l <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME STUDY!!!

Takk skal du ha, Robert!!  Konge at du deler!!! Noen få nevner det og sykt mange flere nyter av videoene dine. Konge at du sper på med slike undervannsimitasjoner som folk flest burde få opp øya for.

<<l <<l <<l

Takk skal du ha Waffer'n.

Må jo innrømme at det er meget hyggelig å få sånne tilbakemeldinger <<l Det tar jo faktisk mere enn 30 sekunder å lage en video ;D

Det er ihvertfall en meget fin flue som redder mange vakløse dager i marka.

I belly kaster jeg den 2cm inntil torva, og fisker den inn.

Når jeg sitter på myra så fisker jeg den langsetter land. Gjerne fordel annenhvert kast til hver side hvis du har mulighet.

Den plopper litt når den lander så den effekten kan virke både lokkende og skremmende <<l.

Fisk har ofte tatt den akkurat i det den treffer vannflata, skjedde faktisk på mandag  ;D

Som alt annet, variasjon er ofte nøkkelen.

Og ikke minst dette er noe min stillevannsmentor Rune kan takkes for, jeg binder den fortsatt sånn også fordi den da får en helt herlig form. Yepp er en skrue ;D ;D ;D ...........men sånn må det være  ;D<<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige saker, Robban! Tidkrevende men sjukt feit flue, men det veit du jo fra før at jeg syns  <<l Jeg mangler bare pseudo marabou for å kunne forsøke meg på en tro kopi. (fikk også en ide henta fra rekebinding mht innfesting av beina ved bruk av monoen) Med andre ord, tusen takk for en fet video og masse inspirasjon  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tar deg tid Robban, for du er jo en helt gjennomsnittlig og helt kurant fluebinder som er helt sinnsykt rå til å binde fluer ;)

Skulle ønske det ramlet ut flere bilder fra deg i inspirasjonstrådene siden du har så mye lurt på lager og leverer kvalitet hver gang! Jeg koser meg med info og bilder i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en flue. Du er dyktig:)

Tatt mye stor ørret på den ;D?

Yepp ;D både liten og stor ;D Mest små som alt annet da.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, sånt inspirerer til å lage flere fluer og videoer. <<l

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-982-139498960542_thumb.jpg

post-982-13949896054726_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bandt meg 4 stk. her i dag, utrolig smart måte å binde de på Robert.

Jeg mangler tusjer for å få til litt kulere bakkropper, så det må handles inn.

Ellers har jeg ikke fått til gummibena helt 100 % enda, men blir litt bedre for hver flue ;)

oslashyenstikkernymfer.jpg[/url]

Knallfine Marius <<l <<l :-*

Stikk innom Stapples og kjøp Letraset Promarker tusjer. De koster rundt 29 kroner, og fungerer helt utmerket, og kommer i de fleste farger du kan tenke deg. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bandt meg 4 stk. her i dag, utrolig smart måte å binde de på Robert.

Jeg mangler tusjer for å få til litt kulere bakkropper, så det må handles inn.

Ellers har jeg ikke fått til gummibena helt 100 % enda, men blir litt bedre for hver flue ;)

oslashyenstikkernymfer.jpg[/url]

Knallfine Marius <<l <<l :-*

Stikk innom Stapples og kjøp Letraset Promarker tusjer. De koster rundt 29 kroner, og fungerer helt utmerket, og kommer i de fleste farger du kan tenke deg. <<l

Takk for tips :-) Skal sjekkes ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...