Gå til innhold

Personlig rekord, toppet med en hel kilo..... Hva gjør jeg nå?


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

I dag har jeg hatt en absurd opplevelse. Vi har en elv langt inni fjorden her som jeg har sett på som MEGET pen, men fisketom. Har jo hørt noen skrøner fra slukfiskere, men de kan liksom ikke være sanne. Når det i tillegg er en god og kjedelig kjøretur helt inn dit, så har denne plassen liksom ikke vært noe å satse på.

Jeg har kjørt fobi her så utrolig mange ganger uten å se noe annet en småtteri, at det liksom bare har blitt slik.

8845373132_8cf8abdd09_c.jpg

Idag skulle jeg inn der, for å fiske småfisk, men da i elv og ikke stille vann. Er lei av stille vann allerede, så nå ville jeg helt klart ha elv.

Når jeg kom inn der, så jeg et par marginata, samt et par baetis. Noen få vak så jeg også.

8844752253_dbdf8b5a00.jpg

8845373384_523f0a9db7_c.jpg

8845372784_ab4f1f86bf_c.jpg

Etter en liten stund, så jeg en fisk som fikk meg til å tenke rarer tanker :) "skubba ikke den der LITT vel mye vann?"

Måtte gå litt tulling, og over en bakke som bonden sikkert ikke hadde blitt glad for, men kom meg frem til slutt.

"skal ikke se bort fra at denne fisken her kan neærme seg kiloen gitt" tenkte jeg.

Lang historie kort, fisken tok på det aller første kastet. 10-12 minutt med ren fornøyelse fulgte så :)

Jeg kunne lande en ørret på 3.3 kilo. I gullbarr av en kubbe. Jeg ler meg ihjel :)

(BTW, nå er det inn med dobbelthake :) )

8845373772_7bb05b4f35_c.jpg

8845373996_d1d33b73c1_c.jpg

Fisken tok et str 17 Comparadun, for de som måtte bry seg :)

Jaja..... Er det no vits å jakte etter storfisk/trofe fisk etter en slik dag?

Eller er det bare å senke skuldrene og fiske for kos ? :) Skal jeg fiske på gøy nå liksom?

Jeg har hørt mange historier med digre fisker på rare plasser. Tenk at nå fikk jeg også oppleve dette!! :)

Gratulerer Henning :)

EDIT: Her er en snutt med et par bilder og et lite klipp :)

SES i HD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fyttigrisen for en stor og flott ørret! Dette var moro lesning, Henning, grattis med det som sikkert er årets fangst! Ja du sier det selv, etter denne er det bare kaffidrekking og kosefiske som gjenstår, og det allerede i slutten av mai. Ikke dårlig. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for en nydelig og stor ørret, Henning!  :)

Da jeg hørte om den på telefonen tidligere i dag, så ble jeg omtrent like glad som deg. Unner deg denne drømmeørretten, kamerat!  :) Og 3,3 kg mann??!! Det er sykt bra  ;D ;D

Jeg føler at jeg blir glad på dine vegne her jeg sitter  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Skal legge ut et bilde av flua før og etter den runden med fisken uti der :)

Er helt utrolig hvor mye en 0.15 spiss tåler!

Og en ting som er helt sikkert, er at ome en slik fisk som dette, bestemmer seg for at den ikke vil leke mer og bare stikker av, så har en ikke en KJANGS i havet på å holde den igjen. At denne her valgte å ikke stikke HELT av, er jeg ganske glad for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...