Gå til innhold

Snøre til vannkast?


Arnt

Anbefalte innlegg

Om taperingen er motsatt så er den vel tynnest på midten og tykkest i endene ???

Den eneste lina jeg noensinne har hørt om som har en slik tapering er

Sage Quiet Double Taper II.

Og det er vel en line som ikke akkurat er typisk beregnet for vannkast? ;D

Når Pål sier at snørene har motsatt tapering så er det en vesentlig forskjell å ta med seg.

Uansett,et snøre til vannkast kan sikkert være så mangt,men etter min mening er et

snøre til vannkast et snøre som har mest masse/tyngde nærmest stangtoppen.

Hvis snørene har motsatt tapering i så henseende,så blir også jeg nysgjerrig på hva Pål mener?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

To vidt forskjellige snører og taperinger. Faktisk nesten "motsatte" taperinger :)

Etter det jeg kan skjønne er Wulff lina omtrent så standard long belly som det kan få blitt (lang klump uten noe hokkus pokkus). http://royalwulff.com/products/longbelly-line/

Finner så og si silch om taperingen på Eikre's websider (http://eikre-fly.no/en/lines/liner-og-backing) så jeg er nysgjerrig på hva du mener med nesten motsatt tapering?

Grunde

Sorry, leste Triangeltaper inni nøtta :) alikevel endel forskjellig tapering...... Begynte faktisk fluefisket med Fenwick HMG og Lee Wullf Long Belly for ditto tiår siden :)

Uansett: finner ikke disse linene spesielt like ved vannkast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Sorry for den å :) Nano er så in .... Det er helt riktig det du sier selvfølgelig, og det er jeg klar over. Som sagt; dårlig "humor" bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og jeg sier det igjen, å redigere innlegg etter at folk har svart er utrolig "dårlig form". Kjell Karlsens innlegg fremstår nå som rimelig meningsløst, det var det ikke når han postet det.

Men man lærer da etter hvert hvem man må sørge for å sitere når man svarer dem...

Og igjen: Kjære Hr. Rune A. Stokkebekk, vær så snill å implementer tidsbegrensning på editering av egne innlegg. Please!

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er nå at alle som designer snører,og har en viss grad av serøsitet

burde kunne legg ut data for snørene.Tapering og vekt.

100% enig Tom, og å måtte kjøpe et snøre til 750 spenn for å få målt det selv med nano-/mikro-meter :P, ja det er heeelt uaktuelt...

Grunde

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg minner om at trådstarters spørsmål til tråden var:

Hvilket snøre opplever dere som det beste til vannkast (klasse 4 og/eller 5)

Jeg kan ikke huske å ha sett at trådstarter ønsket å høre om målinger og data for snører :rolleyes: ::)

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,

Og det er det vel heller ingen som har gitt? Eller?

Men mange tips om gode vannkast snører ja det har kommet.

Men noen snører er mer egnet enn andre, og da er vel "hvorfor?" et ganske vanlig oppfølgingsspørsmål...

Grunde

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje.

Å få data for snører forteller oss mye.Veldig mye.

Jeg skal vedde skjorta mi på at hvis jeg fikk data for et snøre,så ville jeg også kunne

ha en god mening om hvordan det kunne oppleves å kaste med også.

Hva folk opplever som best er vel så subjektivt som det kan bli?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaster meg på MKB linene når det kommer til vannkast :) Gode saker :)

Christian

Kan du si noe mer om hvordan disse er til vannkast - og gjerne også overhåndskast...

har du erfaring med både distanselinja og presentasjonslinja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Kjell: beklager at innlegget fremstår som rart. Redigerte et par innlegg grunnet at jeg "leste" feil. Da ble jo svarene bare tull. Nanometer var bare tull, men det svarte jeg vel også ?

Ser at snører blir beskyldt for å ha useriøst opphav grunnet manglende "dataark" ?

Og da var tråden (med god hjelp av meg) ødelagt. Jeg også forsøkte å gi tips om snører basert på trådstarters spørsmål, men det skled altså rett i grøfta. Beklager, skal holde meg unna heretter. Jeg aner jo ikke hva jeg prater om alikevel..... God sommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...