Gå til innhold

Liverpool 13/14


Juvis

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Tror dere virkelig at noen er ute etter å straffe Pool mer enn andre?

Det ville jeg REVURDERT.

Fotball skal være gøy å se på, men skal ikke sitte hver kamp å følge med på dommeren for så å "løpe" inn på forumet for å sjekke om noen er enige med dere.

Hvis du begynner å følge andre lag med tilsvarende argus øyne vil du nok finne mye av det samme. Hvis man begynner å legge merke til enkelte ting, vil disse forsterkes betraktlig hver gang denne hendelsen skjer. Men sjekker du statistikk eller fakta vil du nok oppleve at du tok feil. 

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere virkelig at noen er ute etter å straffe Pool mer enn andre?

Det ville jeg REVURDERT.

Fotball skal være gøy å se på, men skal ikke sitte hver kamp å følge med på dommeren for så å "løpe" inn på forumet for å sjekke om noen er enige med dere.

Hvis du begynner å følge andre lag med tilsvarende argus øyne vil du nok finne mye av det samme. Hvis man begynner å legge merke til enkelte ting, vil disse forsterkes betraktlig hver gang denne hendelsen skjer. Men sjekker du statistikk eller fakta vil du nok oppleve at du tok feil. 

X-tra Lars

Tror du misforstår (iallefall meg) for jeg tenker kun på hva som hadde skjedd om Suarez hadde gjort en så "hårete" takling. Tipper utfallet hadde blitt mer enn gult pga hans dårlige renommé. At noen er ute etter Lpool spesielt har jeg ingen formening om. Hadde jeg det, hadde det nærmet seg en paranoid tilstand. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taklingen hadde resultert i raudt kort i 9 av 10 tilfeller. Knottane viste jo blodige spor i kneet/låret... Men einig i at fotball skal vere "gøy" sjå på. Blodige taklingar i knehøgde er ikkje i den kategorien..

Ikke noe tvil om at det er rødt. Men dommer en gjør en feil, har da trolig for dårlig vinkel. Dette har skjedd før og vil skje igjen. Så hvis Suarez gjør en slik takling neste runde og får rødtkort starter hylekoret. Men skjer det samme med en WBA spiller neste runde hører vi ikke noe om det...... sånn sett kan dette bli en evig diskusjon.

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere virkelig at noen er ute etter å straffe Pool mer enn andre?

Det ville jeg REVURDERT.

Fotball skal være gøy å se på, men skal ikke sitte hver kamp å følge med på dommeren for så å "løpe" inn på forumet for å sjekke om noen er enige med dere.

Hvis du begynner å følge andre lag med tilsvarende argus øyne vil du nok finne mye av det samme. Hvis man begynner å legge merke til enkelte ting, vil disse forsterkes betraktlig hver gang denne hendelsen skjer. Men sjekker du statistikk eller fakta vil du nok oppleve at du tok feil. 

X-tra Lars

Vel, det tar du muligens litt feil.

Det har blitt foretatt videoanalyser etter sesongen i PL, og også her i Norge.

Finner ikke link til disse nå, men de viste at noen lag var spesielt utsatt for feilavgjørelser fra fløyteblåsern.

Dette ikke for å "forsvare" Vampyren eller "mitt" lag, Liverpool.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere virkelig at noen er ute etter å straffe Pool mer enn andre?

Det ville jeg REVURDERT.

Fotball skal være gøy å se på, men skal ikke sitte hver kamp å følge med på dommeren for så å "løpe" inn på forumet for å sjekke om noen er enige med dere.

Hvis du begynner å følge andre lag med tilsvarende argus øyne vil du nok finne mye av det samme. Hvis man begynner å legge merke til enkelte ting, vil disse forsterkes betraktlig hver gang denne hendelsen skjer. Men sjekker du statistikk eller fakta vil du nok oppleve at du tok feil.  

X-tra Lars

Vel, det tar du muligens litt feil.

Det har blitt foretatt videoanalyser etter sesongen i PL, og også her i Norge.

Finner ikke link til disse nå, men de viste at noen lag var spesielt utsatt for feilavgjørelser fra fløyteblåsern.

Dette ikke for å "forsvare" Vampyren eller "mitt" lag, Liverpool.    

Ja, selvfølgelig vil ikke dommerfeil bli fordelt 100% likt fra år til år, men det blir nok ganske likt over tid.

Tror det var tidlig 2000 hvor veldig mange var så oppgitt over at manu fikk så mange straffer, jeg sjekket dette og da viste det seg at Arsenal hadde fått fleste straffer dette året.

Så det folk henger seg opp i blir lagt merke til og skrevet om hele tiden, men det er ikke sikkert at dette stemmer hvis man sjekker fakta.

Både manu og pool har spillere som har skaffet seg et rykte for å være ufine eller driver med skuespill etc. disse må vi bare leve med og tåle at får noen avgjørelser i mot seg. Jeg synes de kan skylde på seg selv.

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder med til å bruke noen sitater fra denne tråden i Mai 2014  ;D

X-tra Lars

Kalde føtter? Stille på dere United-gutta nå - ikke egen tråd engang. Sir Alex er vekk, og kanskje også United-dominansen. Lenge igjen av sesongen, men syv poeng på seks kamper er vel dårligste start på årtier...

Men har pool bra nok stall til å holde på plassen? Da tror jeg dere må være veldig heldige og ligge godt under snittet når det gjelder skader.

X-tra Lars

Hva var det jeg sa! Skadene kom sammen med et herlig 3-1 tap  ;D

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder med til å bruke noen sitater fra denne tråden i Mai 2014  ;D

X-tra Lars

Kalde føtter? Stille på dere United-gutta nå - ikke egen tråd engang. Sir Alex er vekk, og kanskje også United-dominansen. Lenge igjen av sesongen, men syv poeng på seks kamper er vel dårligste start på årtier...

Men har pool bra nok stall til å holde på plassen? Da tror jeg dere må være veldig heldige og ligge godt under snittet når det gjelder skader.

X-tra Lars

Hva var det jeg sa! Skadene kom sammen med et herlig 3-1 tap  ;D

X-tra Lars

Ok, det var en god gammaldags "drittkamp". Og, ja det er utrolig trist med Sturridge ute i inntill to mndr. Han har tross alt bøtta inn i år. 9 mål mener jeg å huske.

Men ethvert lag vil merke at at en "målgarantist" er borte. Se bare på Barca uten Messi.

Sånn ellers tar jeg sjansen å kalle resultatet mot Hull for uflaks:

Skrtel stod jo for det ene av motstandernes mål på egenhånd. Og kan egentlig noteres for et til.

Ser man på statistikken, så ser man lettere at det ikke var helsvart:

Hull City                            Liverpool

39%         Ballbesittelse               62%

12            Avslutninger                  9

4           Avslutninger på mål          4

0           Avslutninger i stengene      0

2             Cornere                         6

355        Pasningsforsøk              576

266     Vellykkede pasninger        491

15          Frispark for                     8

Samtidig ser man jo også problem nr. 2, sånn rent bortsett fra tull og tøys i forsvarsrekka, effektiviteten foran kassa. Og det kan man vel gjøre som Lars L gjør, unnskylde med skader.

PS: Lars L, jeg synes forøvrig det er hyggelig at du følger så godt med på Liverpool. ;D

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, følger med på engelsk fotball og da er det litt snevert å kun følge med på et lag. Får ikke noe helhet da...........  :D

Så du mener at Pool har god nok stall i år til å beholde CL-plassen? Hvem på benken/Stallen er det da du vil trekke frem?

Ps: Kjøper ikke den med uflaks. Pool var shite i den kampen.

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig kamp, men mer enn gode nok til å ta en CL-plass. Husk at Manchester United neppe blir å regne med i år, og Tottenham sliter også med å score mål. Coutinho, Agger og Enrique satt vel alle på benken etter hva jeg husker.

WOW! Er det sant! Med den benken kan dere vinne CL  :P

<<l

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig kamp, men mer enn gode nok til å ta en CL-plass. Husk at Manchester United neppe blir å regne med i år, og Tottenham sliter også med å score mål. Coutinho, Agger og Enrique satt vel alle på benken etter hva jeg husker.

WOW! Er det sant! Med den benken kan dere vinne CL  :P

<<l

X-tra Lars

Ja, det er vel større sjans at vi finner CL enn Manchester United, så mange sjanser dere må ha pr. seier. Herregud så dårlige dere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig kamp, men mer enn gode nok til å ta en CL-plass. Husk at Manchester United neppe blir å regne med i år, og Tottenham sliter også med å score mål. Coutinho, Agger og Enrique satt vel alle på benken etter hva jeg husker.

WOW! Er det sant! Med den benken kan dere vinne CL  :P

<<l

X-tra Lars

Ja, det er vel større sjans at vi finner CL enn Manchester United, så mange sjanser dere må ha pr. seier. Herregud så dårlige dere er.

Det kan godt hende, men jeg har da ikke sagt noe i mot dette. Jeg spurte om dere tror at Pool har god nok benk til å hold en CL-plass i år.

Men det er jo en vanlig forsvarsteknikk å gå i angrep, vi vet begge at denne blir brukt når man ikke lengre har noe fornuftig å komme med  ;)

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn jeg synes vi bør spille er:

                migno

glen - kolo - agger -enriqe

              lucas

coutinho - gerrard - sakho

Sturridge        -          suarez

siden sturidge er skadet. moses/hendersen/aspas - alen i byttet mot han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig kamp, men mer enn gode nok til å ta en CL-plass. Husk at Manchester United neppe blir å regne med i år, og Tottenham sliter også med å score mål. Coutinho, Agger og Enrique satt vel alle på benken etter hva jeg husker.

WOW! Er det sant! Med den benken kan dere vinne CL  :P

<<l

X-tra Lars

Ja, det er vel større sjans at vi finner CL enn Manchester United, så mange sjanser dere må ha pr. seier. Herregud så dårlige dere er.

Det kan godt hende, men jeg har da ikke sagt noe i mot dette. Jeg spurte om dere tror at Pool har god nok benk til å hold en CL-plass i år.

Men det er jo en vanlig forsvarsteknikk å gå i angrep, vi vet begge at denne blir brukt når man ikke lengre har noe fornuftig å komme med  ;)

X-tra Lars

Nå er du useriøs, X-tra Lars.  ;D Tenk heller over at dere også er ferdig med storhetstiden, og at det vil være lite å glede seg over de nærmeste tiårene. Kanskje en og annen ligacupseier, at the most. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig ofte useriøs  ;D

Jeg skal i hvert fall ikke klamre meg til eldre histore i den perioden   ;)

Men, hva var det jeg sa! Hva var det jeg sa! Skadene kommer og Pool faller som en stein på tabellen.....

X-tra Lars

Litt tidlig å konkludere med det etter en smell mot Hull. Rundt nyttår har vi svaret på hvor langt dette bærer, dessuten har vi to kanoner på vei inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig ofte useriøs  ;D

Jeg skal i hvert fall ikke klamre meg til eldre histore i den perioden   ;)

Men, hva var det jeg sa! Hva var det jeg sa! Skadene kommer og Pool faller som en stein på tabellen.....

X-tra Lars

Litt tidlig å konkludere med det etter en smell mot Hull. Rundt nyttår har vi svaret på hvor langt dette bærer, dessuten har vi to kanoner på vei inn.

Du har jo konkludert med at vi ikke får så noe til manu de neste tiårene, da må vel jeg få kose meg litt også.

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig ofte useriøs  ;D

Jeg skal i hvert fall ikke klamre meg til eldre histore i den perioden   ;)

Men, hva var det jeg sa! Hva var det jeg sa! Skadene kommer og Pool faller som en stein på tabellen.....

X-tra Lars

Litt tidlig å konkludere med det etter en smell mot Hull. Rundt nyttår har vi svaret på hvor langt dette bærer, dessuten har vi to kanoner på vei inn.

Du har jo konkludert med at vi ikke får så noe til manu de neste tiårene, da må vel jeg få kose meg litt også.

X-tra Lars

Ja, men i motsetning til deg, så har jo jeg peiling på hva jeg uttaler meg om. Du er jo dum du, Lars.  ttongue;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...