Gå til innhold
  • 0

Sjø fiske


K88

Spørsmål

Hvordan gå fram for og fiske sei, lyr ,torsk i sjø ?

Synk snøre 1 og streamer ?

Prøvd meg på sjøørret men i det siste er den ikke å se.

Mulig der er blitt for høy temp slik at den bare er og treffe på natten.

Har lyst på mer fisk^^ prøver gjerne etter alle arter i sjø hvis noen har tips.

K.D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kan noen komme med tips hvordan man skal gå fram? Tok en torsk på en slags sjøørretflue tidlig i vår, bare kastet ut fra fjærsteinene med flytesnøre og flua var rett under overflaten ved sakte stripping. Ser for meg at å ha båt er veldig bra, kan bare ro ut der man ser fisken styrer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Når eg fisker etter sø så bruker jeg intermediate og fast int...

Da er ofte bifangst både lyr, makrell, torsk osv... Bruker både reker og fiskeimitasjoner..

Plasser med mye tang og tare er bra om du vil ha lyr eller torsk.. eller fiske rundt elvemunninger (100 Meter ut) over marbakker og kanter kan du få mye løye på.... <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

har litt erfaring med stor torsk om vinteren på veldig grunne plasser, til det kan du bruke flyteline og reker , evnt intermediate line :) Veldig gøy :)

Tror Stig Vivelid har lagt ut noen videoer av dette fisket fra i fjor og i vinter :)

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg bruker som oftest synk 3 til mitt sjøfiske. Når jeg skal fiske lyr så leter jeg først og fremst etter plasser med bratt svaberg som er dekket av tang og tare. Er det i tillegg litt strøm, så er det store muligheter for å treffe på mr. Lyr. Kast langs ”tareveggene” er de som oftest gir fast fisk. Jeg begynner som oftest med en clouser eller stor streamer, gjerne med en reke/loppe som opphenger. For min del prøver jeg med ulike inntrekksmønstre/hastigheter før jeg eventuelt bytter flue.

Ps! Fisk helt inn. Løfter flua alltid rolig ut av vannet med litt risting av stangtupp.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...