Gå til innhold

Hvor skal fluefisketuren 2013 legges?


Fiskefreak

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

I det siste har mye av tiden gått til Kystmeite, men nå klør det voldsomt i kastearmen. Jeg og en kompis planlegger fluefisketur siste uka i Juni. Men det vi ikke vet er hvor. Hvilke fjellområder, eller elver..

Vi er ute etter godt tørrfluefiske etter ørret eller harr. Vann eller elv er likegyldig. Det vi har snakket om er Hardangervidda Vest ved Veigdalen. Et annet alternativ er harrfiske i Glomma, eller andre steder. Da er det helst 7hg + harr vi er ute etter..

Har noen tips om fjellområder, elver, plasser i Glomma, eller tips om Hardangervidda vest er det bare å smelle ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her fikk du mye hjelp..he-he

Vestvidda er helt klart best noen uker etter du forspeiler oss..midten av juli ville jeg ventet til.

Da kommer nok døgnfluene seilende ;)

Glomma sine lange flotte partier , nær sagt hvor som helst burde jo være interressant.

Samt øvre deler av lågen, oppe i Lesja traktene :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her fikk du mye hjelp..he-he

Vestvidda er helt klart best noen uker etter du forspeiler oss..midten av juli ville jeg ventet til.

Da kommer nok døgnfluene seilende ;)

Glomma sine lange flotte partier , nær sagt hvor som helst burde jo være interressant.

Samt øvre deler av lågen, oppe i Lesja traktene :)

Stig

Ja, var enormt med respons! Men wow, du heter Vivelid også ja. Kjent oppi der?

Det som er problemet er at det er eneste uken vi har til rådighet. Tror du ikke dette fører til suksess?

Tenker å prøve området rundt Reinvatnet og finne småvann og elver der. Har du noen tips om det? :)

Og vet du om snøen ligger der enda, jeg tror ikke det etter å ha sjekket senorge.no men kan ikke være alt for sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje ikke du bør dra så veldig høyt til fjells i hvertfall. Kan være litt tidlig mange steder. Glomma begynner vel å bli fiskbar. Mye fin harr rundt Alvdal, Tolga og Os. Hanestad har også en del fin harr. Tolga og Os har også en del fin ørret. Hva med Isterfossen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lengtet etter en slik tur til Hardangervidda lenge, så blir mest sannsynlig dit. Ha rjo sett flere folk som har veldig bra fiske rett etter isen har gått.

Det jeg lurer er på hva jeg bør fylle flueboksen opp med? Hvilke fluer? Mygg, steinfluer, døgnfluer? Tips mottas med takk.

Aurevilli klekker vanligvis 1-10 juli på Hardangervidda, kan vi forvente noe slik klekking ved 10 grader og regn rundt 24-25 juni eller blir det for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...