Gå til innhold

"MÅ ha" fluer


arnetob

Anbefalte innlegg

Jeg vet dette er et stort tema som mange sier er umulig å svare på, men jeg prøver uansett. Er ute etter tips til den nye flueboksen min, som skal inneholde "MÅ ha fluer". Altså de som flest får fisk på, og ikke de som KAN være bra når ingenting annet funker. Altså noe som fungerer utenom de spesielle klekkingene. Tenker å starte med dette først, for så å bygge videre på samlingen senere. Ønsker derfor gjerne tips til MAKS 2 variasjoner/typer fluer per insekt. F.eks:

- Mygg

- Døgnflue

- Vårflue

- Vulgata

- Vårflue

- Maur

- Gresshoppe

+++ de kategoriene jeg har glemt

Setter ekstremt stor pris på navn og bilder og hvordan den skal fiskes, eller bare navn på fluen så jeg kan søke opp og kjøpe på nett. Hvilken krokstørrelse syns dere jeg burde begynne med på disse fluene? Vil først ha noe som biter på alt fra 150gram og oppover til kiloet. Bor i Nordland og fisker i alt fra små vann nede i lavlandet til tjern/elver/vann på fjellet 600-800 moh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du på kjøpe flere bokser... :)

Mygg: griffiths gnat og once n away (som sagt), f-fly,stuck-chuck midge, buzzere og "rena myggen"

Døgnfluer: brun, grønn og gul i diverse størrelser og stadier ;)

Vårflue: Dyret og 1-2-3 puppa

Maur: Rød skogsmaur og flyvemaur

Kommer et godt stykke med dette vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du på kjøpe flere bokser... :)

Mygg: griffiths gnat og once n away (som sagt), f-fly,stuck-chuck midge, buzzere og "rena myggen"

Døgnfluer: brun, grønn og gul i diverse størrelser og stadier ;)

Vårflue: Dyret og 1-2-3 puppa

Maur: Rød skogsmaur og flyvemaur

Kommer et godt stykke med dette vil jeg tro.

Tusen takk folkens :) Fra før har jeg mye tilfeldig, noen jalla nymfer, noen litt for store montana, og endel streaking caddis med bla grønn kropp. For folk som ikke binder alt seg, hvor handler dere fluer fra?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du på kjøpe flere bokser... :)

Mygg: griffiths gnat og once n away (som sagt), f-fly,stuck-chuck midge, buzzere og "rena myggen"

Døgnfluer: brun, grønn og gul i diverse størrelser og stadier ;)

Vårflue: Dyret og 1-2-3 puppa

Maur: Rød skogsmaur og flyvemaur

Kommer et godt stykke med dette vil jeg tro.

Tusen takk folkens :) Fra før har jeg mye tilfeldig, noen jalla nymfer, noen litt for store montana, og endel streaking caddis med bla grønn kropp. For folk som ikke binder alt seg, hvor handler dere fluer fra?

http://www.fiskefluer.com/ www.fluer.no  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du på kjøpe flere bokser... :)

Mygg: griffiths gnat og once n away (som sagt), f-fly,stuck-chuck midge, buzzere og "rena myggen"

Døgnfluer: brun, grønn og gul i diverse størrelser og stadier ;)

Vårflue: Dyret og 1-2-3 puppa

Maur: Rød skogsmaur og flyvemaur

Kommer et godt stykke med dette vil jeg tro.

Tusen takk folkens :) Fra før har jeg mye tilfeldig, noen jalla nymfer, noen litt for store montana, og endel streaking caddis med bla grønn kropp. For folk som ikke binder alt seg, hvor handler dere fluer fra?

http://www.fiskefluer.com/ www.fluer.no  <<l

http://www.flue.no/products/hoyfjellsboksen

Er denne verdt pengene syns dere, mtp på inkluderte flueboksen? Fant ikke once n away, f-fly, stuck-chuck midge, flygemaur/rød skogsmaur på flue.no :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...