Gå til innhold

Stang til lett ørretfiske


Ståle.S

Anbefalte innlegg

Hei.

Har drevet på med fluefiske i noen år nå og tenker på å bestille meg en lettere stang da det er mye småfisk der jeg pleier å fiske :)

Lurer også på om jeg kommer til å bli plaget med kastefeil når jeg hopper så mange klasser ned? (#2) :) Da kasteteknikken ikke er 100% perfekt :)

Idag fisker jeg med en Guideline ACT4 9`#5 og er veldig fornøyd med denne :)

Den pakken jeg har sett på er:

http://sportsbutikken.no/default.pl?showProduct=32328&pageId=255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda finnes (eller fantes) i klasse 0 og... Du kaster nok litt lengre med tyngre klasser, men modererer du kraftbruken, går det nok greit. Vinden derimot....

Ja vet det finnes, men ser liksom ingen med det :P Siden han har en femmer fra før til generelt fiske, vil ikke en 3er være et greit kjøp for han nå? Man er vel ganske komplett rustet til ørretfiske hvis man har 3, 5 og kanskje en 6-7er til vindfulle dager? :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

treer er en god klasse ! Når jeg begynte med fluefiske, kjøpte jeg en 5'er. Ettet to måbeder kjøpte jeg en 3# 7,6 fot fario :-) Et av mine beste kjøp og lureste kjøp ! forbedret kastinga mi veldig grunnet mer konsong når lange kast måtte til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte treer for noen år siden, og nå bruker jeg femmeren bare til sjøørret/smålaks og hvis jeg må fiske dypt med tunge fluer/synk fortom. Treer gir en ny kasteopplevelse, så lett og lite kraftkrevende, og overgangen fra femmer går greit. Tar forbehold om vanskelig vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...