Gå til innhold

Nea


Stedjan

Anbefalte innlegg

Jeg var der i dag en tur. 13 grader i vannet, fin vannstand, svært få, sporadiske vak. Ingen fangst.

Etter totalt tre turer til Nea misliker jeg sterkt den forvokste karpedammen i en kornåker, omkranset av skyttistein. Men lykke til. :-) (Uttaler meg her om de nedre delene, eneste strekkene jeg har vært.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt langs nea de siste dagene, helt tom for vann. Er jo stillevannsfiske dette. Orket ikke engang å fiske der. Er du vant med jojo kjøringa i elva så kan du vel dra. Vet ikke hva som klekker i nea. I tya er Danica på hell. Også noen mindre døgnfluer som klekker, de skal også være på hell. Også en del sulphurea mot kvelden. Pluss vårfluer og fjærmygg. Vanskelig fiske med andre ord. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale nea til noen. Mengder med små settefisk, noen steikerta og sjelden noe bedre. Reklamen rundt elva er sterkt overdrevet. jojo kjøring av kraftverk, nedre deler har enten svært høy eller svært lav vannstand. Øvre deler i selbu har stort sett veldig lav vannstand slik at det blir stillevannfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...