Gå til innhold

Knekt Loop Evotec 7100-3


Jørgen_I

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det lar seg gjøre å reparere en knekt stang? Klarte å knekke Loop stangen min i dag i den !%&?#" Lierelva.

Innspill mottas med stor takk!

Til opplysning så var det forresten nedre del (20 cm over snellefeste) som knakk...

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det sannelig ikke mye hjelp å få!?

Til informasjon kontaktet jeg Loop Norge i dag, og de sa at jeg kunne kjøpe en ny del til ca 1000,-

Opererer ikke Loop med noen service eller garanti?

Kjøpte meg en Guideline LPXe 9'6" #7 i dag som plaster på såret. Håper den erstatter Evotec'n, for 1000,- for ny del vet jag sannelig ikke om jeg gidder å betale!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt vanlig med slike ordninger nå. En av årsakene er at du kjapt kan få ny del midt i sesongen. Byråkratiet forsvinner.

Nå er det slik at du selvfølgelig kan benytte deg av å prøve en garantisak. Da må du sende inn stangen, og det må undersøkes om bruddet skyldes for eksempel materialsvikt. Er det det, vil det sansynligvis bli innvilget. Dette tar tid, og du vil bli stående uten stang en lang periode. Som regel skyldes brudd eget bruk. Da blir det ingen garanti utav det. Da har du kun stått uten stang en lang periode, med tilbud om kjøp av del.

Hvi du knekker din nyanskaffede stang vil du nok også bli stilt overfor det samme dilemmaet. Ritkignok noe billigere. Du ser opplegget her

http://www.guideline.no/no/GARANTI/

Personlig synes jeg ordningen ikke er toskete. Husk at det spørres aldri om årsak. Du kan knekke den rundt halsen på kjærringa .. noe som ikke er en garantisak .. men likevl få ny mot en kompesasjon. Delen får du tvert. Til og med fra den lokale butikken, gjerne samme dag som du er uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Bjørnar!

Jeg er lite bevandret i garantibyråkratiet, så da nøyer jeg meg foreløpig med LPX'n. Den har innfridd forventningene her på plenen på jobb;-)

Når det gjelder årsak til bruddet i stangen, så er det vanskelig å forklare. Satt fast flua i en stokk som kom drivende nedover elven. Stangen brakk før 0,25 spissen. Jeg antar at det må ha skjedd noe med stangen på forhånd, men jeg forstår ikke helt når det skal ha skjedd... Litt skeptisk til å kjøpe ny del dersom det ikke skal mer til for å knekke Loop'n.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...