Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sveinroar: Gjør oss alle en ørliten tjeneste i denne saken. Send slike meldinger på PM.

Nå har tråden begynt å ta fasong, etter altfor mange utsporinger. Og mange har bidratt med masse nyttig inn formasjon.

Beklager å inn formere om det, men denne kommentaren bidro ikke til trådens interesse.....

Ronny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D

...men direkte "trusler" mot medlemmene fra moderator er lov altså ?? - noe som fint kunne blitt gjort pr. PM  ???

Det var strengt talt ingen trussel men et løfte.

Dette gjelder ikke kun Svein Roar, men alle her inne.

Kunne sikkert gjort det via PM, men nå er jeg med flere, drittlei personangrepene mot en bruker her inne.

En annen moderator har vært inne tidligere i tråden og sagt fra at personangrep ikke tolereres, tydeligvis hjalp ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil utvilsomt gå inn i historien som en klassiker på ffs, denne tråden . . .

Cdc er helligbrøde, noe man ikke kødder med, så det skulle bare mangle om det ikke skulle gå en kule varmt i denne tråden  ;)

Man tar ikke fluebinding alvorlig nok om man ikke forsvarer sin cdc med nebb og klør !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ræv skal du sleike for å komme dit du vil Henning? Retardness..

Moderator

Fortsett å komme med slike kommentarer mot enkeltpersoner her inne og jeg skal personlig ta affære for at det ikke skjer igjen fra din brukerkonto

Mvh Claus

;D ;D ;D

...men direkte "trusler" mot medlemmene fra moderator er lov altså ?? - noe som fint kunne blitt gjort pr. PM   ???

Hei, Roy Ole  :)

Nå skal jeg ta moderator skikkelig i forsvar her, for det er fullt fortjent. Du ser hvorfor moderator Claus måtte moderere dette innlegget du også, eller? Eller? Ikke?

Jeg personlig innrapporterte dette innlegget det dreier seg om, som hadde så stygge karakterestikker som ikke ligna grisen, til en person. Fysj! Rett og slett forferdelig ufint. Jeg kjenner Henning personlig, og å kalle han med så stygge ord er så usant og ufint som bare en full og bitter kar klarer. Så da er det vel greit å slette hele greia, eller kalle en spade for en spade.

Jeg er helt enig i at "sak" skal kunne diskuteres hardt, men når det går over i alt annet enn det, så bli nå ikke forundret, overrasket eller snurt om moderatorene faktisk tar affære. Det må da være en bra ting  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ræv skal du sleike for å komme dit du vil Henning? Retardness..

Moderator

Fortsett å komme med slike kommentarer mot enkeltpersoner her inne og jeg skal personlig ta affære for at det ikke skjer igjen fra din brukerkonto

Mvh Claus

;D ;D ;D

...men direkte "trusler" mot medlemmene fra moderator er lov altså ?? - noe som fint kunne blitt gjort pr. PM   ???

Hei, Roy Ole  :)

Nå skal jeg ta moderator skikkelig i forsvar her, for det er fullt fortjent. Du ser hvorfor moderator Claus måtte moderere dette innlegget du også, eller? Eller? Ikke?

Jeg personlig innrapporterte dette innlegget det dreier seg om, som hadde så stygge karakterestikker som ikke ligna grisen, til en person. Fysj! Rett og slett forferdelig ufint. Jeg kjenner Henning personlig, og å kalle han med så stygge ord er så usant og ufint som bare en full og bitter kar klarer. Så da er det vel greit å slette hele greia.

Jeg er helt enig i at "sak" skal kunne diskuteres hardt, men når det går over i alt annet enn det, så bli nå ikke forundret, overrasket eller snurt om moderatorene faktisk tar affære. Det må da være en bra ting  <<l

Er det fordi han er kompis eller fordi du synes det rett og slett er for drøyt? Jeg har for ofte vært rett fram med forummedlemmer her inne og har fått svi for det. Min tanke er og blir: tror dere ikke flere ha problemer med å svelge hans måte å komme seg frem i miljøet på? Kjenner jeg får vondt i magan av at slik oppførsel er "greit " på et slik forum som dette. Ikke for å ta deg på noen som helst måte Andre, men innerst inne er jeg sikker på at du skjønner hva jeg mener. Men hva betyr vel slike ytringer.... Jeg er jo en vanøig booms som handler der han alltid har gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordi han er kompis eller fordi du synes det rett og slett er for drøyt?

Hva faen tror du  :) Nå kjenner ikke du meg, men hadde du gjort det, så hadde du ikke spurt det spørsmålet.

Terskelen for hva som er greit når det gjelder kompiser kontra folk man ikke kjenner er åpenbart ikke den samme, hvilket vel er naturlig . . . Men vær nå såpass ærlig å innrøm at dette ikke hadde opprørt deg i like stor grad om det var noen du ikke kjente som fikk høre at de "sleiket ræv", André . . . Alle skjønner det  ;)

Ellers ville du nok innrapportert Henning også, håper jeg.

Eller er det slik at man kan tillate seg hva som helst, bare man er høflig utad ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordi han er kompis eller fordi du synes det rett og slett er for drøyt?

Hva faen tror du  :) Nå kjenner ikke du meg, men hadde du gjort det, så hadde du ikke spurt det spørsmålet.

Terskelen for hva som er greit når det gjelder kompiser kontra folk man ikke kjenner er åpenbart ikke den samme, hvilket vel er naturlig . . . Men vær nå såpass ærlig å innrøm at dette ikke hadde opprørt deg i like stor grad om det var noen du ikke kjente som fikk høre at de "sleiket ræv", André . . . Alle skjønner det  ;)

Ellers ville du nok innrapportert Henning også, håper jeg.

Eller er det slik at man kan tillate seg hva som helst, bare man er høflig utad ?

Lars, du er en tryllekunstner med ord, og lever godt med det. Vi andre også. Jeg har ingen ambisjon om å målbinde deg, og det klarer jeg ikke heller om jeg ville.

Jeg sier bare at Henning er en fyr jeg stoler 100% på, og hadde gjerne overlatt han til å passe på både kone og barn om jeg drar på lang fisketur. Håper du har slike venner også  <<l

Og de er det litt langt i mellom.

Edit: tryllekunstner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har slike venner også  <<l

Fiskekompisene mine (jeg har av uforståelige grunner knapt venner som ikke fisker med flue) er det ikke noe å utsette på, bortsett fra at enkelte av dem har cdc av ujevn kvalitet, for å trekke tråden tilbake til topic  ;D

Utover det er det framifrå folk  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har slike venner også  <<l

Fiskekompisene mine (jeg har av uforståelige grunner knapt venner som ikke fisker med flue) er det ikke noe å utsette på, bortsett fra at enkelte av dem har cdc av ujevn kvalitet, for å trekke tråden tilbake til topic  ;D

Utover det er det framifrå folk  <<l

Du og Henning er egentlig veldig like personligheter, Lars, og jeg liker dere begge. Henning er nok den som gruser oss alle når det gjelder vannkast, men det går jo ikke på personlighet igjen da. Men reine ferdigheter  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hvor godt Andre kjenner Henning. Men det er vel gjerne slik at jo bedre man kjenner folk, des lettere vokser de empatiske følelsene for disse. Hvis da Andre er en god venn av Henning, opphøyes han til en jævlig gos venn når han stiller opp på denne måten.

Det er i mine øyne ikke feil.. Ikke i det hele tatt. Eksempel til etterfølgelse.

Når det er sagt. jeg benytter cdc fra guideline. Jeg handler "bulkposer" og sorterer. Funker utmerket for meg de to_tre årene en bulkpose varer før jeg ikke gidder sortere av den mere. Benytter dark brown i 90 % av tilfellene (til info er ikke dette prosenttallet vitenskapelig utregnet).

Jeg benytter jumbofjærene kun til Runes cdc mygg.

Forøvrig synes jeg leverandørens olivenvarianter er i grønneste laget. Jeg vil derfor forsøke Åsens farvevarianter i vinter (hvis jeg kommer i kontakt med han .... hint hint).

Forøvrig savner jeg en "lortskittensennepsblassgul ... sulphurea, fusscogresia-darlecarlidca variant av cdc ...hvor finnes den????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hvor godt Andre kjenner Henning. Men det er vel gjerne slik at jo bedre man kjenner folk, des lettere vokser de empatiske følelsene for disse. Hvis da Andre er en god venn av Henning, opphøyes han til en jævlig gos venn når han stiller opp på denne måten.

Det er i mine øyne ikke feil.. Ikke i det hele tatt. Eksempel til etterfølgelse.

Enig i det, Bjørnar. Veldig enig.

Vi krever aldri noe - har det bare rett og slett forferdelig moro sammen på fluefisketur. Forferdelig moro sammen med mye prat, insektsvurderinger, vakprat, fluevalg og slik  ;D

Antagelig akkurat som du og han bestekompisen din, Bjørnar  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt utrulig hva noen kan slippe unna med her. Skulle nesten tru det var kameraderi som lå bak.

Nå er vel ikke Henning på ffs lengre men velger likevel og kommentere ovenstående poster.

Meget godt mulig Henning er er kjempekar å være venn med men i noen tilfeller synes jeg det går helt på styr med hvordan han tråkker fram. Blir veldig provosert av å lese hvordan han omtaler andres bedrifter i blandt annet denne tråden. Jeg trenger verken å være full, bitter eller fått lite fisk for å føle det sånn.

Når det gjelder Claus, moderator sine "trussler" om å stenge meg ute fra ffs får det være opp til han. Du har fått jobben med å moderere her, da regner jeg med du har god oversikt over hva som er rett og galt. Håper du har fått med deg tråden fra start, også slettede innlegg.

Jeg vil også slette mine innlegg her etter ønske fra itte hackel, trådstarter. Du har helt rett i at dette ikke hører hjemme i en tråd om cdc.

Vær gjerne litt mer konkret. Men det er vel problemet ditt, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

Synes det er rart at Henning ikke får kjeft av moderator Claus, mens tråden til Reidar Aasen blir stengt?

Hva vet du om at jeg ikke har refset Henning, eller andre her inne for den saks skyld?

Har du problemer med min moderering anbefaler jeg deg å kontakte Rune eller en annen moderator.

Dette er ikke tråden å ta det opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

Synes det er rart at Henning ikke får kjeft av moderator Claus, mens tråden til Reidar Aasen blir stengt?

Hva vet du om at jeg ikke har refset Henning, eller andre her inne for den saks skyld?

Har du problemer med min moderering anbefaler jeg deg å kontakte Rune eller en annen moderator.

Dette er ikke tråden å ta det opp i.

Det er vel strengt tatt ikke krangelen dere i mellom heller.

Når det er sagt, jeg informerte deg angående Reidar sin tråd når du stengte den. En relativt god forklaring på hvorfor, både i forhold til den du stengte og denne tråden her. Uten at du tok deg tid til å svare. Mulig jeg misforstår, men normal høflighet er vel å svare på henvendelser når du ber om at det tas på PM, moderator eller ei?

Men, alt dette her er med på å gjøre denne tråden til noe ræl. Og det fortjener den ikke.

EDIT: Jeg har nå fått PM fra Claus.  ;D  <<l

ON TOPIC!

Var en tur i Hemsedal her for noen uker siden, måtte binde meg noen comparaduns men hadde lagt igjen CdC fjærene hjemme. Kjøpte derfor en pakke med Hends CDC 07 fra sporten der oppe. De var ikke bra til Comparaduns fluer, her måtte jeg legge 3 fjær oppå hverandre for å oppnå ønsket effekt. De passer nok fint til andre fluer, men ikke til comparaduns.

Forøvrig savner jeg en "lortskittensennepsblassgul ... sulphurea, fusscogresia-darlecarlidca variant av cdc ...hvor finnes den????

Kommer litt an på hvilken sennep du er på jakt etter BjørnarSkj. Men her har du ett par av Reidar sine farger som jeg syntes ligner på skitten sennep.  ;D

RAA Golden Olive

raa-golden-olive.jpg

RAA Brown Olive

raa-brown-olive.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel - on topic  ;D

De CDC-fjærene der var griselekre JFL! Jeg likte særlig lengden på fiberne. Med en slik lengde blir det flotte reker.

Jeg bruker nok mindre CDC enn mange her inne. Det begrenser seg stort sett til "antenne" på myggklekkere, CDC-reker og vingesekk på døgnflueklekkere. CDC i vingen gidder jeg ikke, da er polygarn enklere å ha med å gjøre. Det kan klippes uten at flua blir "ødelagt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...