Gå til innhold

Noen som har testa disse vadebuksene,å kan si om di er noe tess??


sellis

Anbefalte innlegg

Har en Vision Ikon Zip som jeg kjøpte for 6 mnd siden, til bruk på "sommerføre". Har funka fint så langt, vel å merke kun testet i sommervær. 

Har medium str. Virket i utgangspunktet for rom/ stor rundt liv og overdel men akkurat det har vist seg å være kjekt når det er som varmest. Glidelåsen synes å funke uten at jeg har ekstremvadet særlig mye. Fint å kunne åpne opp litt når det er varmt i hvert fall. Neoprensokken passer foten min (str 42) godt uten å lage krøll i vadeskoene. 

Har ikke oppdaget noen mer åpenbare problemer med vaderne så langt heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.takker for svar.ja det kan se ut som det bli ikon zip

Det beste valget du kunne gjort, og særlig til den latterlig gode prisen! <<l Hadde du valg freestone, så hadde du vært to tusen fattigere med en gang. De penga kan du bruke på en fet brukt stang og et gromt nytt snøre, pluss litt ekstra småstasj  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Passformen på Freestone er nok en del bedre kontra Ikon og Scierra buksa, men Ikon er ei grei bukse åkkesom. Grattis! Nå se å kom deg ut og fiske ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var samen med en kompis en uke nå i sommer. Han hadde den visionbuksa og mente at han aldri hadde hatt bukser som pustet dårligere. Inkludert neopren ;)

Hvis kvaliteten på Freestone har kommet seg igjen hadde dette vært mitt klare førstevalg blant de tre. Men de to siste jeg har hatt har bare tålt 3-4 ukers fiske før sømmene har begynt å lekke. De var produsert i Kina. Før dette hadde jeg en amerikanskprodusert Freestone og den varte i 5 eller 6 år med myye fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en joggetur i sommervarmen med bomullsjoggebukse og visionzip...  ;D Vi prater deffe-kur!

Jepp, bomullsjoggisen blir helt magisk etter første kilometer i disse buksene... ;D

Vi fleiper med det, men jeg vil påpeke pusteegenskapene til buksa hvis du går mye sånn som vi gjør. Du blir blaut av svette innen første kilometer er tilbakelagt, fra hofta og ned. Det kan være lurt å investere litt ekstra når du først skal kjøpe en vadebukse. Komfor på tur er smådigg.

De to andre buksene du linker til skal jeg ikke si noe om for dem kjenner jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Simms egen nettside og finn ut hvilken str. du skal ha!

Har Freestone selv som har fungert bra i 3 sesonger (bruker ullunderbukse under - viktig! Woolnet om sommeren, + ei vanlig ullunderbukse i tillegg i tidligsesongen når vannet er skikkelig kaldt), men buksa er mye for vid. Kjøpte str. L på nett, da jeg er 182 høy.  Ser på Simms sin nettside at M hadde vært riktig - den har samme beinlengde og fotstr. men er 4" mindre i livvidde!

Hvis du kjøper i nettbutikk - pass på dette med størrelsen - ikke alle lagerfører samtlige størrelsesvarianter i Simms-programmet.

Pass på at du kjøper store nok sko. Selv bruker jeg str. 43 i "pensko", og 45 i vadesko. Da har jeg plass for et par tynne ullsokker + raggsokker inni neoprenfoten. Det er ei oppskrift som passer for meg - jeg blir fort svett, og ikke minst på beina. Og jeg går ikke lange strekninger i vadeutstyret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfaringer med waist vaderne til scierra da?

Ser at de sier at lommene er "vannavisende". Er dette å safe seg litt fordi de ikke klarer å gjøre glidelåsen i lommene vanntette? Jeg hadde nemlig en mobil i lomma når jeg fiska...den er ødelagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt scierra cc6 buksa i sjøen i tre sesonger mye og hard bruk,veldig fornøyd og god og bruke puster godt osv,den første jeg hadde begynte lekke litt etter nesten to år leverte buksen i butikken de klipte den i stykker og jeg fikk umidelbart ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Vision Extreme Zip en stund. Den første var supergod (litt minus på pusteegenskaper) og holdt veldig bra noen år, men så var det naturlig å bytte ut. Den lakk som en sil i neoprensokken (ikke slitasje eller uvøren bruk). Masse rot med å få byttet til ny, og valget falt på Patagonia Rio Gallegos. Ikke angret et sekund. Superhappy med de ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Vision Extreme Zip en stund. Den første var supergod (litt minus på pusteegenskaper) og holdt veldig bra noen år, men så var det naturlig å bytte ut. Den lakk som en sil i neoprensokken (ikke slitasje eller uvøren bruk). Masse rot med å få byttet til ny, og valget falt på Patagonia Rio Gallegos. Ikke angret et sekund. Superhappy med de ihvertfall!

Jeg var veldig fornøyd med mine Extreme zip i nesten et år, da slo jeg hull på kneet. Lappet det, men etter et på måneder begynte buksa å lekke i skrittet og fra kneet og ned på begge bein. Forsøkte desperat i tette alle sømmer med aquasure, men det hjalp ikke... Eneste som ikke lakk var neoprenesokken.... Variabel kvalitet? Gilliene begynte å først å ta inn vann i mellom lagene i beina, da ga jeg de til broder som fisker to ganger i året. Extreme brukes innimellom når jeg ikke skal vade men kun ta meg frem og fiske på våte myrer. Da holder den tett, men holder ikke 10 min i elva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...